7 τροφές για ενυδατωμένο πρόσωπο και μετά τα 50 | Ποιες προτείνει η διαιτολόγος

Είσαι 50+ ή πλησιάζεις τα 50 και θέλεις ενυδατωμένο πρόσωπο και λαμπερό δέρμα, δες τι μπορείς να τρως για να το πετύχεις, σύμφωνα με τη διαιτολόγο.

ενυδατωμένο πρόσωπο istock

Για να διατηρήσεις νεανικό, ενυδατωμένο πρόσωπο και λαμπερή επιδερμίδα ακόμη και στα 50 σου και μετά, τα φρούτα που ενισχύουν το κολλαγόνο και τα ενυδατικά τρόφιμα είναι εξαιρετικά χρήσιμα.

Η Αναστασία Κόκκαλη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, B.Sc (Hons), μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων και του British Dietic Association, έχει εντοπίσει επτά βασικές τροφές που διεγείρουν την παραγωγή κολλαγόνου και προάγουν ένα υγιές, ελαστικό και λαμπερό δέρμα.

5 SOS tips που τηρούν πιστά όσες έχουν άψογη επιδερμίδα

7 τροφές για ενυδατωμένο και λαμπερό δέρμα και μετά τα 50

  1. Βατόμουρα
  2. Ασπράδια αυγών
  3. Αβοκάντο
  4. Τομάτες
  5. Λιπαρά ψάρια
  6. Σπανάκι
  7. Ρόδι

1. Βατόμουρα

blueberries
iStock

Δεδομένου ότι δεν είναι δυνατόν να αποτρέψουμε εντελώς τη δημιουργία ρυτίδων με την ηλικία, η ενυδάτωση και η κατανάλωση φρούτων πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά, είναι το κλειδί για τη διατήρηση μιας νεανικής λάμψης. Ένα φρούτο που συνδέεται με την υποστήριξη της σύνθεσης κολλαγόνου και που περιέχει υγιή αντιοξειδωτικά είναι τα βατόμουρα.

Τα βατόμουρα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στην προστασία του δέρματος από τις καθημερινές περιβαλλοντικές και εσωτερικές προσβολές. Επιπλέον, τα βατόμουρα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α & C και η τελευταία καταπολεμά τη διάσπαση του κολλαγόνου.

Έχουν επίσης αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η φλεγμονή είναι κοινός παρονομαστής για πολλές δερματικές παθήσεις, όπως η φωτογήρανση, το έκζεμα, η ακμή και η ροδόχρους ακμή, και πολλές ακόμα.  

2. Ασπράδια αυγών

egg_whites
iStock

Το κολλαγόνο και άλλα αμινοξέα που είναι καλά για το δέρμα βρίσκονται φυσικά στα ασπράδια αυγών, τα οποία σου δίνουν επίσης θρεπτική πρωτεΐνη. Το κολλαγόνο είναι το βασικό συστατικό για την πρόληψη των λεπτών γραμμών και των ρυτίδων και πιστεύεται ότι αυτή η φυσική παροχή κολλαγόνου από τα ασπράδια αυγών μπορεί να βοηθήσει τη φυσική σύνθεση κολλαγόνου του σώματός σου.

Όσον αφορά τη χαλάρωση του δέρματος, το κολλαγόνο από ασπράδι αυγού αυξάνει την ελαστικότητα, μειώνει τις ρυτίδες και τα πόδια της χήνας γύρω από τα μάτια και στο πρόσωπο. Όσο για το πόσα από αυτά πρέπει να τρως την ημέρα, η κατανάλωση έως και επτά αυγών την εβδομάδα είναι ιδανική για το δέρμα σου, και αυτό δεν θα βλάψει την υγεία της καρδιάς σου

3. Αβοκάντο

avocado
iStock

Τα αβοκάντο είναι εξαιρετική υπερτροφή για λαμπερή επιδερμίδα σε κάθε ηλικία. Το τρως ως σνακ ή σε μια σαλάτα. Είναι επίσης απίστευτα πλούσια σε βιταμίνη Ε και καλά λιπαρά. Μπορείς να καταναλώνεις αβοκάντο για να θωρακιστείς από τη γήρανση και τις βλάβες του ήλιου. 

Το κολλαγόνο του δέρματός σου επισκευάζεται από τη βιταμίνη Α που περιέχεται στα αβοκάντο. Δεδομένου ότι τα αβοκάντο είναι μια καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών, σε βοηθούν να νιώθεις πιο χορτάτη για περισσότερη ώρα και είναι πιο δύσκολο να παραφάς, επειδή έχουν την τάση να σε χορταίνουν, ενώ μπορούν να βοηθήσουν και στους στόχους της γενικής υγείας και της απώλειας βάρους.

Η χρήση του ελαίου αβοκάντο στη μαγειρική και την περιποίηση του δέρματος είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκομίσεις τα οφέλη αυτού του φρούτου.

4. Τομάτες

tomato
iStock

Όταν σκέφτεσαι μια προσιτή υπερτροφή για να προσθέσεις στη διατροφή σου για την υγεία του δέρματος, επίλεξε τις τομάτες. Οι τομάτες είναι φανταστικά συστατικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια μεγάλη ποικιλία συνταγών και θεωρούνται επίσης μια φανταστική υπερτροφή φιλική προς το δέρμα. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βήτα καροτίνη και βιταμίνη C, εξηγεί, γεγονός που συμβάλλει εν μέρει σε αυτό.

Μια χρωστική ουσία που βρίσκεται στις ντομάτες και ονομάζεται λυκοπένιο βοηθά το δέρμα να προστατευτεί από τις βλάβες της υπεριώδους ακτινοβολίας και αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου στο διπλάσιο. Οι τομάτες, οι οποίες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή όλων όσων αναζητούν τροφές για την υγεία του δέρματος.

5. Λιπαρά ψάρια

fatty_fish
iStock

Όταν πρόκειται για το δέρμα σου, υπάρχουν πολλά οφέλη από τα λιπαρά ψάρια. Τα ψάρια είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, η οποία παρέχει αμινοξέα στο σώμα σου για να φτιάξει κολλαγόνο.

Η πέτσα των ψαριών είναι πλούσια πηγή κολλαγόνου και ο σολομός είναι επίσης εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία μπορεί να ενισχύσουν το σχηματισμό κολλαγόνο.

6. Σπανάκι

spinach
iStock

Το σπανάκι περιέχει ασβέστιο, χλώριο, σίδηρο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, κάλιο, χολίνη, φυλλικό οξύ, ριβοφλαβίνη και βιταμίνες A, C, E, K, B6, οι οποίες είναι όλες ζωτικής σημασίας για την εμφάνιση του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών σου.

Τα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνες Α, C, Ε και καροτενοειδή είναι θαυμάσια για την υγεία του δέρματος και προλαμβάνουν τη γήρανση του δέρματος, επειδή είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Οι βιταμίνες Α, C, Ε και Ε αποτρέπουν τον αποχρωματισμό και τις χρωστικές αλλαγές που είναι οι αιτίες για πρόωρη γήρανση. Ειδικά η βιταμίνη C, είναι σημαντική για τη σύνθεση του κολλαγόνου.

7. Ρόδι

Pomegranates
iStock

Τα ρόδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιφλεγμονώδεις ή αντιοξειδωτικές ιδιότητες που μπορούν να βελτιώσουν την ελαστικότητα του δέρματος και να προστατεύσουν από τη φθορά του δέρματος και την πρόωρη γήρανση.

Η κατανάλωση ενός μόνο ροδιού σας δίνει περίπου 28 mg βιταμίνης C, που είναι σχεδόν το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Η προσθήκη περισσότερης βιταμίνης C στη διατροφή σου μέσω των ροδιών μπορεί να είναι αποτελεσματική στην πρόληψη της εμφάνισης ρυτίδων.

Η κατανάλωση αυτού του θρεπτικού συστατικού, μαζί με την κατανάλωση άφθονου νερού, την προστασία του δέρματός σου από τον ήλιο, το μη κάπνισμα και τη διαχείριση του άγχους σου παίζει βασικό ρόλο όταν πρόκειται να διατηρήσεις το δέρμα σου υγιές και νεανικό.

Η συνταγή για DIY toner από ρυζόνερο: Το συστατικό για άφθονη λάμψη και φωτεινότητα στην επιδερμίδα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i