Νηστεία της Σαρακοστής: Πώς θα πετύχουμε αποτοξίνωση και υγεία σωστά και ισορροπημένα

Το μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα της νηστείας είναι η μεγάλη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, που συμβάλλει στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών.

01.02.2018

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Νηστεία της Σαρακοστής: Πώς θα πετύχουμε αποτοξίνωση και υγεία σωστά και ισορροπημένα

Βασική αρχή της νηστείας είναι η αποτοξίνωση από τρόφιμα ζωικής προέλευσης και η προτίμηση τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, δημητριακά, όσπρια και λαδερά.

Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή όπως η μεσογειακή, σε συνδυασμό με τη τακτική άσκηση συντελούν στην καλή διατήρηση της καρδιάς και της υγείας μας γενικότερα!

«Σήμερα, δυστυχώς παρά τη πρόοδο και την εξέλιξη της επιστήμης, το άγχος, η κληρονομικότητα, η κακή διατροφή, το κάπνισμα, η παχυσαρκία οδηγούν στην αύξηση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων και αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία η αύξηση των προβλημάτων στο πεπτικό σύστημα, με πιο συχνό  το φαινόμενο της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης καθώς και η έξαρση των ρινίτιδων και των παραρρινοκολπίτιδων λόγω έλλειψης της ισορροπημένης διατροφής σε συνάρτηση   με τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας μας.

Καθώς πλησιάζουμε στη νηστεία της Σαρακοστής, θα ήταν καλό να εντάξουμε μέσα στους στόχους μας τη σημασία της αποτοξίνωσης του οργανισμού μας μέσα από ένα ολοκληρωμένο διατροφικό πρόγραμμα σε συνδυασμό με την άσκηση και την άθληση στη ζωή μας αποκομίζοντας τεράστια οφέλη για το πνεύμα και το σώμα μας», τονίζει η ειδικός.

Βασική αρχή της νηστείας είναι η αποτοξίνωση από τρόφιμα ζωικής προέλευσης (γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι, αυγό) και η προτίμηση τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, δημητριακά, όσπρια και λαδερά φαγητά. Έτσι αυτή η διατροφική αποτοξίνωση συμβάλλει στην σωματική μας υγεία, όσο συμβάλλει και η ηθική αποτοξίνωση στην ψυχική μας ανάταση.

Αρχικά, η έλλειψη τροφών ζωικής προέλευσης από την διατροφή οδηγεί στην μείωση του προσλαμβανόμενου λίπους και ειδικά του κορεσμένου, το οποίο είναι και το πιο επιβλαβές. Έτσι υπάρχει μείωση των αυξημένων τιμών της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.

Το μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα της νηστείας είναι η μεγάλη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, που συμβάλλει στην αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών και μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι η βιταμίνες Α, C και Ε.

Τα αντιοξειδωτικά συστατικά τονώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προστατεύοντας τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες, από την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας, από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, καθώς και από ορισμένες μορφές καρκίνου.

Ευχαριστούμε την Ανατολή Παταρίδου, Χειρουργό Ωτορινολαρυγγολόγο Κεφαλής & Τραχήλου, ΠΑΙΔΟΩΡΛ Επιστημονικό Συνεργάτη Νοσοκομείου Υγεία-Μητέρα www.pataridou.gr

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece