5 διατροφικές συνήθειες για μια υγιεινή καθημερινότητα

Η Ασπασία Πρόβου είναι η μαμά που έβαλε τα παιδιά στην κουζίνα και έχει στόχο να μάθουν όλα (και οι γονείς!) ότι η καλή διατροφή περνά από την κουζίνα μας.

02.01.2019

εχεις διαβασει

διατροφικές συνήθειες

Ευχαριστούμε για τη συνέντευξη την Ασπασία Πρόβου, ιδρύτρια του εκπαιδευτικού οργανισμού «Παιδιά στην κουζίνα!». Είναι απόφοιτος του Institute for Integrative Nutrition των ΗΠΑ ως οικογενειακή ολιστική σύμβουλος υγείας.

Τα «Παιδιά στην κουζίνα!» είναι εργαστήρια μαγειρικής και καλής διατροφής, που μελετήσαμε και σχεδιάσαμε μαζί με άλλους οκτώ επιστήμονες. Μετά από αμέτρητες παρουσιάσεις σε σχολεία τώρα κάνουμε κύκλους health coaching ενηλίκων και σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για γονείς.

Τόσο στο site www.paidiastinkouzina.gr όσο και στο κανάλι στο YouTube δίνουμε διατροφικές ιδέες και λύσεις για αύξηση της θρεπτικότητας και μείωση των τύψεων με συνταγές.

Η ελπίδα μου είναι κάθε γονιός και παιδί να γνωρίζουν τα στοιχειώδη για τη διατροφή και να ενδυναμωθούν για να τα εφαρμόζουν.

5 διατροφικές συνήθειες για μια υγιεινή καθημερινότητα από την ολιστική σύμβουλο υγείας, Ασπασία Πρόβου:

  • Ακούγοντας το σώμα μου, έχω δει ότι τα γαλακτοκομικά, η ζάχαρη και η γλουτένη δε βοηθούν την πνευματική μου διαύγεια και τη σωματική μου ενέργεια, οπότε τα αποφεύγω.
  • Η ημέρα μου αρχίζει συνήθως με χυμό φρούτων και λαχανικών (ο αγαπημένος μου συνδυασμός: καρότο, μήλο, τζίντζερ!) και αβγά σε κάποια εκδοχή ή pancakes.
  • Όσο εργάζομαι μου αρέσει να πίνω αφεψήματα βοτάνων και να μασουλάω ωμούς ξηρούς καρπούς.
  • Το μεσημέρι τρώω νωρίς ένα μικρό αλλά πλήρες γεύμα, π.χ. μια πράσινη σαλάτα με κοτόπουλο και, αν το επιτρέπει το πρόγραμμά μου, προσπαθώ το τελευταίο μου γεύμα να είναι πριν τις 7.
  • Σχεδόν πάντα ακούω τις ανάγκες του σώματός μου, ακόμα κι όταν είναι για κεμπάμπ, σοκολάτα ή παγωτό, γιατί όλα έχουν το ρόλο τους. Η αποδόμηση της λιγούρας είναι σημαντικότατη, γιατί δίνει τροφή για σκέψη και αναθεώρηση, αλλά πιστεύω ότι αξίζει κάποιες φορές να το «αφήνουμε για αύριο». Με τη λιγούρα το σώμα προσπαθεί να αποκαταστήσει μια ισορροπία.
  • Κάθε εβδομάδα πάω στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μου, μια συνήθεια που λατρεύω! Είμαστε πολύ τυχεροί οι αστοί Έλληνες που έχουμε σε κάθε γειτονιά τέτοια ποικιλία ολόφρεσκων ζαρζαβατικών και σε τόσο ανταγωνιστικές τιμές. Έχω τεράστια εκτίμηση στο μεράκι του μικρού παραγωγού και στην προσωπική επαφή και εμπιστοσύνη.

Η δίαιτα του χεριού για να μετράς όλες τις μερίδες στα δάχτυλά σου

Η γρήγορη συνταγή μου

Το πιο εύκολο-γρήγορο φαγητό μου είναι ο καγιανάς (η στραπατσάδα, που λέμε οι πιο βόρειοι) με ντομάτα και κολοκυθάκι ή σπανάκι, ανάλογα με την εποχή. Επίσης, σε λιγότερα από 10 λεπτά μπορεί να προετοιμαστεί ένα φαγητό φούρνου με κοτόπουλο και λαχανικά: πλένω και χοντροκόβω τα λαχανικά, τα απλώνω στο ταψί μαζί με το κοτόπουλο και τα λούζω μ’ ένα μείγμα από ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού, θυμάρι, μουστάρδα, σκόρδο και αλατοπίπερο. Ο φούρνος σε μία ώρα θα τα έχει κάνει λουκούμια!

Το αγαπημένο φαγητό των παιδιών

Νομίζω ότι, με διαφορά, το αγαπημένο φαγητό των παιδιών μου είναι τα μακαρόνια με κιμά! Ενισχύω πάντα τη θρεπτικότητα αυτού του φαγητού προσθέτοντας στη σάλτσα του κιμά ψιλοκομμένα λαχανικά και μυρωδικά, όπως καρότο, σέλινο, κολοκυθάκι, μελιτζάνα, σπανάκι κ.λπ.

Σνακ για τα παιδιά

  •  Αν θέλουν κάτι γλυκό, φτιάχνουμε smoothie με φρούτα, βρόμη και αμύγδαλα ή σπιτικό frozen yogurt ή κάποιο κέικ που έχει ως βάση ένα λαχανικό.
  • Σε αλμυρό σνακ, φροντίζουμε να έχουμε είτε κριτσίνια με καρότο ή σπανάκι ή κολοκυθάκι, είτε πίτα με χορταρικά και φέτα. Κι επειδή και τα δύο χρειάζονται αρκετό χρόνο για την παρασκευή τους, όταν μπαίνουμε στη διαδικασία να τα φτιάξουμε, κάνουμε μεγάλη ποσότητα, δηλαδή φτιάχνουμε 4-5 πίτες και τις βάζουμε στην κατάψυξη – σούπερ ευκολία!

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

10 συμβουλές της διαιτολόγου που θα βοηθήσουν στην απώλεια κοιλιακού λίπους

Ναι, μπορείς να μειώσεις το κοιλιακό λίπος. Δες τι συστήνει η ειδικός.

Γιατί δεν χάνω τα τελευταία κιλά
Γιατί δεν χάνω τα τελευταία κιλά; Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες

Γιατί όσο πλησιάζεις το στόχο σου, η απώλεια βάρους γίνεται δυσκολότερη;

Σούπα βελουτέ με ρεβίθια
Σούπα βελουτέ με ρεβίθια: Η τέλεια συνταγή για τις κρύες μέρες του χειμώνα

Το κρύο θέλει την ζεστή σουπίτσα του! Φτιάξε την βελούδινη σούπα που σου προτείνουμε με βασικό συστατικό τα ρεβίθια.

Φάκελος «Επίπεδη Κοιλιά» | 14 κανόνες διατροφής για flat κοιλιακούς
14 κανόνες διατροφής για flat κοιλιακούς

Ξεκίνα ένα – ένα τα βήματα για να αποκτήσεις την τέλεια επίπεδη κοιλιά με μικρά μυστικά δίαιτας

δίαιτα για να ξεμπλοκάρει ο μεταβολισμός
Οι 10 κινήσεις για να ξεμπλοκάρει ο μεταβολισμός και η διατροφή που τον ενισχύει

Κάθε χρόνος που περνά μειώνει σταδιακά την ικανότητα του οργανισμού να καίει θερμίδες με την ίδια ταχύτητα. Να πώς θα διατηρήσεις τη φλόγα

κοιλιά εγκυμοσύνη αδυνάτισμα γονιμότητα υγεία μαμά
Θέλεις επίπεδη κοιλιά; Απόφυγε αυτές τις τροφές!

Εκτός από τις καθιερωμένες ασκήσεις, υπάρχουν και μερικές τροφές που πρέπει να αποφεύγεις αν θες καλλίγραμμη κοιλιά.

#shapegreece