Τι λάδι να βάλω πού; Κραμβέλαιο, αραχιδέλαιο, λινέλαιο και σησαμέλαιο είναι οι νέες επιλογές

Στην Ελλάδα πολύ σωστά αγαπάμε το ελαιόλαδο, αλλά μήπως αξίζει να σκεφτείς και τις εναλλακτικές επιλογές σε λάδι;

22.04.2018

εχεις διαβασει

Δε θα περιοριζόσουν ποτέ σε ένα είδος κουζίνας, οπότε γιατί να χρησιμοποιείς μόνο το (σούπερ υγιεινό, χωρίς αμφισβήτηση) έξτρα παρθένο ελαιόλαδο κάθε φορά που μαγειρεύεις;

Αυτά τα τέσσερα εναλλακτικά έλαια που σου προτείνουμε περιέχουν τις ίδιες 120 θερμίδες και 14 γραμμάρια λιπαρών ανά κουταλιά σούπας, όπως το αγαπημένο μας ελαιόλαδο.

Ορισμένα, όμως, από αυτά αντέχουν περισσότερο στις νυψηλές θερμοκρασίες του τηγανίσματος, ενώ μόλις μία σταγόνα από κάποια άλλα μπορεί να μεταμορφώσει γευστικά το πιάτο σου.

Και επειδή το καθένα σου προσφέρει τα δικά του διατροφικά οφέλη, η χρήση τους δε θα κάνει απλώς τη μαγειρική σου πιο γευστική, αλλά μπορεί να ωφελήσει και την υγεία σου.

Κραμβέλαιο

Συγκριτικά με τα άλλα μαγειρικά έλαια, είναι το πιο οικονομικό και περιέχει τα λιγότερα κορεσμένα λιπαρά. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε άλφα λινολεϊκό οξύ, το οποίο έχει φανεί πως μειώνει τις φλεγμονές και πιθανώς προλαμβάνει την εκδήλωση καρδιοπαθειών.

Η ουδέτερη γεύση και το μέτριο προς υψηλό σημείο καπνού -η θερμοκρασία όπου αρχίζει να καίγεται και να βγάζει τοξικό καπνό- σημαίνει πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και για το μαγείρεμα.

Εξαιρετικό για να:
. Το προσθέσεις σε μείγμα για μάφιν, κέικ και βάφλες (ή σε οποιαδήποτε συνταγή απαιτείται φυτικό έλαιο).
. Σοτάρεις λαχανικά, κοτόπουλο, κρεμμύδια ή σκόρδο.

oil

Λινέλαιο

Οι περισσότερες γυναίκες δεν παίρνουμε αρκετά Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και μπορεί να κρατούν τον
καρκίνο μακριά.

Το λινέλαιο (το έλαιο από λιναρόσπορο δηλαδή) είναι καλή πηγή των συγκεκριμένων θρεπτικών ουσιών, τα οφέλη του όμως καταστρέφονται από τη θερμότητα, οπότε να το φυλάς στο ψυγείο και να το προσθέτεις μόνο σε κρύα ή ήδη μαγειρεμένα πιάτα.

Αν βρεις την ελαφρώς πικρή του γεύση πολύ δυνατή, δοκίμασε να συνδυάσεις το λινέλαιο με ένα τρόφιμο με έντονη γεύση, όπως το φιστικοβούτυρο ή το kale (λαχανίδα), που θα την καλύψει ή αγόρασε μια αρωματισμένη εκδοχή του (εμάς μας αρέσει με λεμόνι).

Εξαιρετικό για να το:
. Αναμείξεις στα smoothies σου.
. Προσθέσεις στη βρόμη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Λιπαρά και έλαια για αδυνάτισμα
Τροφές με καλά λιπαρά και έλαια για αδυνάτισμα, ενέργεια, υγεία: Αμύγδαλα ή αβοκάντο; Τι σου δίνει κάθε ένα

Σε αντίθεση με όσα μπορεί να πιστεύεις, τα λιπαρά (φυσικά εννοούμε τα καλά λιπαρά) μπορούν να σε βοηθήσουν τόσο στην απόκτηση ενέργειας και υγείας όσο και στην απώλεια βάρους! Δες παρακάτω ποια θα πρέπει να επιλέξεις για κάθε περίπτωση.

Αντιγηραντικές τροφές
Αντιγηραντικές τροφές: Πρόγραμμα διατροφής 7 ημερών από τη δρ Μαρία Ψωμά

Οι καλύτεροι συνδυασμοί για να καθυστερήσεις τις επιπτώσεις του χρόνου στο δέρμα και στην υγεία σου από τη Δρ μαρία Ψωμά!

diet hopping
Diet Hopping: Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν πας από δίαιτα σε δίαιτα;

Από paleo σε vegan και μετά Dukan; Το Diet hopping είναι ένας νέος όρος που δημιουργήθηκε για να περιγράψει την τάση να ακολουθούμε κάθε νέα διατροφική «μόδα», με αποτέλεσμα να πηγαίνουμε από τη μία δίαιτα στην άλλη

Τι ώρα χάνεις βάρος
Τι ώρα χάνεις βάρος; Aν μετράει το πότε τρως κάτι, να η ιδανική μέρα σου (και μάλλον μετράει)

Σε νέες μελέτες για το βιολογικό σου ρολόι αποκαλύπτεται το πώς να ισορροπήσεις τον οργανισμό σου για να χάνεις βάρος όλη μέρα

σωστή διατροφή
5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε ΟΛΟΙ για τη διατροφή

Η διατροφολόγος Ανδρονίκη Πάντα επισημαίνει τα 5 σημεία που πρέπει να ξέρεις

#shapegreece