Τι λάδι να βάλω πού; Κραμβέλαιο, αραχιδέλαιο, λινέλαιο και σησαμέλαιο είναι οι νέες επιλογές

Στην Ελλάδα πολύ σωστά αγαπάμε το ελαιόλαδο, αλλά μήπως αξίζει να σκεφτείς και τις εναλλακτικές επιλογές σε λάδι;

22.04.2018

εχεις διαβασει

Δε θα περιοριζόσουν ποτέ σε ένα είδος κουζίνας, οπότε γιατί να χρησιμοποιείς μόνο το (σούπερ υγιεινό, χωρίς αμφισβήτηση) έξτρα παρθένο ελαιόλαδο κάθε φορά που μαγειρεύεις;

Αυτά τα τέσσερα εναλλακτικά έλαια που σου προτείνουμε περιέχουν τις ίδιες 120 θερμίδες και 14 γραμμάρια λιπαρών ανά κουταλιά σούπας, όπως το αγαπημένο μας ελαιόλαδο.

Ορισμένα, όμως, από αυτά αντέχουν περισσότερο στις νυψηλές θερμοκρασίες του τηγανίσματος, ενώ μόλις μία σταγόνα από κάποια άλλα μπορεί να μεταμορφώσει γευστικά το πιάτο σου.

Και επειδή το καθένα σου προσφέρει τα δικά του διατροφικά οφέλη, η χρήση τους δε θα κάνει απλώς τη μαγειρική σου πιο γευστική, αλλά μπορεί να ωφελήσει και την υγεία σου.

Κραμβέλαιο

Συγκριτικά με τα άλλα μαγειρικά έλαια, είναι το πιο οικονομικό και περιέχει τα λιγότερα κορεσμένα λιπαρά. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε άλφα λινολεϊκό οξύ, το οποίο έχει φανεί πως μειώνει τις φλεγμονές και πιθανώς προλαμβάνει την εκδήλωση καρδιοπαθειών.

Η ουδέτερη γεύση και το μέτριο προς υψηλό σημείο καπνού -η θερμοκρασία όπου αρχίζει να καίγεται και να βγάζει τοξικό καπνό- σημαίνει πως μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και για το μαγείρεμα.

Εξαιρετικό για να:
. Το προσθέσεις σε μείγμα για μάφιν, κέικ και βάφλες (ή σε οποιαδήποτε συνταγή απαιτείται φυτικό έλαιο).
. Σοτάρεις λαχανικά, κοτόπουλο, κρεμμύδια ή σκόρδο.

oil

Λινέλαιο

Οι περισσότερες γυναίκες δεν παίρνουμε αρκετά Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και μπορεί να κρατούν τον
καρκίνο μακριά.

Το λινέλαιο (το έλαιο από λιναρόσπορο δηλαδή) είναι καλή πηγή των συγκεκριμένων θρεπτικών ουσιών, τα οφέλη του όμως καταστρέφονται από τη θερμότητα, οπότε να το φυλάς στο ψυγείο και να το προσθέτεις μόνο σε κρύα ή ήδη μαγειρεμένα πιάτα.

Αν βρεις την ελαφρώς πικρή του γεύση πολύ δυνατή, δοκίμασε να συνδυάσεις το λινέλαιο με ένα τρόφιμο με έντονη γεύση, όπως το φιστικοβούτυρο ή το kale (λαχανίδα), που θα την καλύψει ή αγόρασε μια αρωματισμένη εκδοχή του (εμάς μας αρέσει με λεμόνι).

Εξαιρετικό για να το:
. Αναμείξεις στα smoothies σου.
. Προσθέσεις στη βρόμη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

φρούτα λαχανικα΄ισορροπημένη διατροφή υγιεινή διατροφή δίαιτα
Βιολογικά τρόφιμα: 5 επιλογές που αξίζει να κάνεις

Μπορεί τα βιολογικά τρόφιμα να έχουν γεμίσει την αγορά, κάποια όμως αξίζει να τα επιλέγεις ακόμη κι αν είναι λίγο πιο ακριβά από τα συμβατικά.

Πειραγμένα μπράουνις σοκολάτας με ντίνκελ από την Gwyneth Paltrow

Μπράουνις σοκολάτας με λίγες θερμίδες. Μια γλυκιά συνταγή από το ιδιαίτερο βιβλίο μαγειρικής της Gwyneth Paltrow, Μy Father’s Daughter.

Διαταραγμένη σχέση με το φαγητό
Τα 5 σημάδια που δείχνουν ότι έχεις διαταραγμένη σχέση με το φαγητό

Η ειδικός σού δείχνει τα 5 σημάδια που θα σε κάνουν να το συνειδητοποιήσεις

#shapegreece