Χυμοί φρούτων ή λαχανικών: Ποια είναι η πιο υγιεινή επιλογή σύμφωνα με τη διατροφολόγο;

Ποια κατηγορία χυμών θα σου δώσει τα περισσότερα οφέλη και γιατί;

fresh-spicy-beetroot-juice-with-ginger-flat-lay-picture-id1158408941

Από τη Δήμητρα Κυριακοπούλου, Διαιτολόγο - Διατροφολόγο (dkdiet.gr)

Oι έντονοι ρυθμοί της σύγχρονης πραγματικότητας μας οδηγούν συχνά στην επιλογή γρήγορων και εύκολων σνακ, έτσι ώστε να μπορούμε να διατηρούμε σε υψηλά επίπεδα την ενέργεια μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μια ιδανική επιλογή για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις μιας ημέρας αποτελούν οι πολύχρωμοι φυσικοί χυμοί.

Χυμοί φρούτων 

Όπως είναι γνωστό, υπάρχουν χυμοί φρούτων που γίνονται στον αποχυμωτή ή στο μπλέντερ. Τοποθετώντας τα φρούτα στον αποχυμωτή, φεύγουν όλες οι φυτικές ίνες και μένουν το νερό, τα μεταλλικά στοιχεία και οι βιταμίνες, δηλαδή η ουσία του τροφίμου. Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο γεγονός, πως οι χυμοί φρούτων μπορούν άνετα να καταναλωθούν από άτομα, που λόγω ευερέθιστου εντέρου αποφεύγουν τη βρώση λαχανικών.  Επίσης, μετά την αποχύμωση πετάμε τις φυτικές ίνες, που έτσι και αλλιώς δεν συμμετέχουν στην πέψη. Αντίθετα με τη χρήση του μπλέντερ καταναλώνουμε και τις φυτικές ίνες. Μια μεγάλη παρεξήγηση που έχει δημιουργηθεί με τα χρόνια είναι, πως όταν διαβάζουμε ή ακούμε χυμό, το μυαλό μας κατακλύζουν αποκλειστικά οι χυμοί φρούτων.

Ωστόσο, ο κανόνας λέει ότι τα φρούτα τα τρώμε, δεν τα πίνουμε!

Ένα ποτήρι από χυμό φρούτων (ακόμα και φυσικός), περιέχει μεγάλη ποσότητα φρουκτόζης χωρίς τις φυτικές ίνες των φρούτων που βοηθούν στην καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το σάκχαρο να ανεβαίνει πολύ και απότομα. Έτσι εάν υπάρχει πρόβλημα μεταβολισμού σακχάρων, οι χυμοί φρούτων καλό θα είναι να αποφεύγονται τελείως. Επίσης, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε φυσική ζάχαρη καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών και προκαλούν τερηδόνα, οπότε κατά την πόση θα πρέπει να χρησιμοποιούμε καλαμάκι, γουλιά – γουλιά, και μετά ξέβγαλμα του στόματος με άφθονο νερό. Μια έξυπνη λύση θα ήταν να αραιώνονται κατά το ήμισυ με φιλτραρισμένο νερό.

Χυμοί λαχανικών

Αντίθετα οι χυμοί λαχανικών καλύπτουν πλήρως την καθημερινή ανάγκη σε σαλάτες και λαχανικά. Ένα ποτήρι από χυμό λαχανικών είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στον οργανισμό μας, καθώς είναι η σημαντικότερη πηγή πρόληψης ενζύμων, μεταλλικών αλάτων, χλωροφύλλης, βιταμινών και αμινοξέων. Από μισό κιλό φρέσκα λαχανικά προκύπτει ένα ποτήρι χυμός 250γρ (περίπου),ο οποίος καταναλώνεται εύκολα. Διαφορετικά ποιος θα μπορούσε να καταναλώσει μισό κιλό σαλάτα;

Οι χυμοί λαχανικών μπορούν να καταναλωθούν ως σνακ ή να σερβιριστούν ως πρώτο πιάτο. Είναι μια καλή ιδέα για άτομα που δεν τρώνε λαχανικά να καταφέρουν να τα εντάξουν στην διατροφή τους. Τέλος, οι χυμοί λαχανικών ενδείκνυνται και για τις περιπτώσεις ανθρώπων που αποφεύγουν τα λαχανικά λόγω ευερέθιστου εντέρου.

Θέλεις να κάνεις την αποχύμωση καθημερινή σου συνήθεια; Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:

· Κράτησε τον αποχυμωτή σου σε εμφανές σημείο στην κουζίνα σου, όχι κρυμμένο σε κάποιο ντουλάπι, έτσι ώστε να τον βλέπεις καθημερινά.

· Αύξησε τον όγκο των αγορών σε φρούτα και λαχανικά από τη λαϊκή αγορά και κάνε τους δικούς σου συνδυασμούς σε φρούτα και λαχανικά για να ετοιμάσεις τον τέλειο χυμό λαχανικών.

· Δώσε χρώμα στην διατροφή σου με τη μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών που μας προσφέρει η φύση. Απόλαυσε τα οφέλη τους ανάλογα με την εποχή, τον τόπο και τη διάθεση σου! Με σύμμαχο τη φαντασία σου μπορείς να δημιουργήσεις τον χυμό εκείνο που θα ικανοποιεί το γούστο σου και θα βελτιώνει την υγεία σου.

3 χυμοί λαχανικών για αδυνάτισμα (δοκίμασέ τους για αποτοξίνωση!)

Πώς να φτιάξω τον ιδανικό χυμό για τις ανάγκες μου: Για ενέργεια, αν νιώθω ότι αρρωσταίνω, έχω φούσκωμα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i