Δεν έχεις χρόνο για μαγείρεμα; Να πώς θα κρατήσεις την ισορροπία στη διατροφή σου

Ξεκίνα και εσύ από σήμερα και θα δεις πόσο εύκολα θα αλλάξεις τη καθημερινότητα σου και τα κιλά σου.

14.03.2019

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

Δεν έχεις χρόνο για μαγείρεμα

Από την Ανδρονίκη Πάντα, διαιτολόγο – διατροφολόγο, www.peri-diatrofis.gr

Aν ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος σου λόγω δουλειάς και καθημερινότητας και έχεις οδηγηθεί στο να τρως απέξω και να πιστεύεις πως δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος για να οργανώσεις τη διατροφή σου και να έχεις μια υγιεινή καθημερινότητα, τότε κάνεις λάθος. Χρόνος υπάρχει αρκεί να τον οργανώσεις σωστά! Με τα παρακάτω tips από την διατροφολόγο Ανδρονίκη Πάντα, θα καταφέρεις να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή κάθε μέρα.

Διάβασε επίσης: Τι να φάω στη δουλειά; Εύκολο σάντουιτς με σολομό έτοιμο σε λίγα λεπτά

Δεν έχεις χρόνο για μαγείρεμα; Να πώς θα κρατήσεις την ισορροπία στη διατροφή σου:

  • Κάνε προγραμματισμό το Σαββατοκύριακο, καταρχήν ασχολήσου με τα γεύματα της εβδομάδας έτσι ώστε να έχεις διαθέσιμα όλα τα υλικά που θα σου χρειαστούν για τις παρασκευές σου.
  • Έπειτα οργάνωσε τις ημέρες αναλόγως με το χρόνο που έχεις διαθέσιμο εκτός δουλειάς για να ξέρεις σε ποιες μέρες θα βάλεις τα πιο ¨δύσκολα¨ φαγητά.  Είτε έχεις συνεχόμενο ωράριο, είτε διακοπτόμενο, δεν χρειάζεται να τρως έτοιμο φαγητό.
    Η λύση είναι απλή, ξεκίνα οργανώνοντας σωστά την ημέρα σου και το φαγητό σου.
  • Σημαντικό είναι να μην ξεχάσεις να καταναλώσεις το πρωινό σου γεύμα, έτσι ετοίμασε το από το προηγούμενο βράδυ όπως ένα overnight oatmeal ή να βράσεις το αυγό σου ή αφιέρωσε πέντε λεπτά από το χρόνο σου και ετοίμασε το εκείνη τη στιγμή απλά επάλειψε 2 φέτες ψωμί ολικής με ταχίνι και μέλι, πάρε και μια μπανάνα μαζί σου ή χτύπα στο blender ένα γρήγορο smoothie και είσαι έτοιμη.
  • Μην ξεχνάς να πάρεις στην δουλειά το κολατσιό σου, ξέρω ότι ακούγεται παλιομοδίτικο δεν είναι όμως… είναι μια παλιά καλή συνήθεια, που όλοι θα πρέπει να έχουμε, γιατί αν δεν έχεις έτοιμο ένα γρήγορο σνακ τότε εύκολα μπορεί να κάνεις παρασπονδίες. Εκτός από φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα, εδώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις το αγαπημένο σου γιαούρτι με ξηρούς καρπούς ή κριτσίνια με τυρί ή μια χειροποίητη μπάρα δημητριακών.

Και πάμε στο μεσημεριανό:

  • Αν το ωράριο σου είναι συνεχόμενο μέχρι το απόγευμα, τότε φρόντισε να ετοιμάζεις το μεσημεριανό σου. Χρησιμοποίησε έξυπνα tip έτσι ώστε να ενσωματώνεις την σαλάτα στο γεύμα σου όπως το σπανακόρυζο ή μια εύκολη σαλάτα με πένες και ντοματίνια ή μια ωραία πατατοσαλάτα με ελαφρύ τυρί και καρότα ή ετοίμασε σαλάτες οσπρίων.  Αν ψάξεις θα βρεις αρκετές επιλογές που είναι εύκολο να μεταφέρεις, αλλά και εύκολες στην προετοιμασία.
  • Σημαντικό είναι επίσης ότι αν είσαι όλη μέρα στην δουλειά, το απόγευμα που χαλαρώνεις μην καταναλώσεις ότι δεν έφαγες όλη την ημέρα και αυτό θα το καταφέρεις μόνο όταν κρατάς ισορροπία από το πρωί.
  • Αν το ωράριο σου είναι διακοπτόμενο και το μεσημέρι που πεινάς σκέφτεσαι τι να μαγειρέψεις, τότε να σου πω ότι θα έπρεπε να το είχες σκεφτεί από το προηγούμενο βράδυ. Σίγουρα ξέρω ότι δεν είναι πάντα εύκολο, όμως μπορείς να προγραμματίσεις τουλάχιστον τα όσπρια της εβδομάδας που θέλουν και περισσότερο χρόνο. Εξάλλου αν έχεις έτοιμο το φαγητό νιώθεις και πιο ξεκούραστη γιατί δεν χρειάζεται τελευταία στιγμή να μαγειρέψεις κάτι.

Το απόγευμα… 

  • Το απόγευμα είτε είσαι στην δουλειά είτε όχι μπορείς επίσης να καταναλώσεις ένα μικρό και εύκολο σνακ, λίγους ξηρούς καρπούς, 1 φρούτο, να πιεις ένα smoothie, να καταναλώσεις μια φρουτοσαλάτα με λίγο φυστικοβούτυρο και φυσικά όλα αυτά να υπάρχουν σε ποικιλία μέσα στην εβδομάδα σου, για να μην κουράζεσαι.

Το βράδυ 

  • Τέλος, ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα είναι και το βραδινό, βέβαια αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες καταρχήν από το τι έχεις καταναλώσει στο μεσημεριανό, αν έχεις κάνει οποιαδήποτε μορφή άσκησής το απόγευμα, μα φυσικά και από το τι σου αρέσει να τρως.
  • Επέλεξε λοιπόν μια τορτίγια με λαχανικά, ψητά λαχανικά με λίγο αλειφόμενο τυρί, μια πλούσια πράσινη σαλάτα με αυγό ή κοτόπουλο, ένα μικρό μπιφτέκι συνοδευμένο με βραστά λαχανικά ή πιες ένα κεφίρ με τις φρυγανιές ή φάε το γιαούρτι σου.
  • Όπως βλέπεις τα πράγματα είναι εύκολα αν υπάρχει πρόγραμμα και συνήθως παίρνουμε άσκοπα θερμίδες απλά γιατί δεν προγραμματίζουμε το φαγητό μας.

Ξεκίνα και εσύ από σήμερα και θα δεις πόσο εύκολα θα αλλάξεις τη καθημερινότητα σου και τα κιλά σου.

Διάβασε επίσης: Μάραθος με καρύδια, σταφίδες και πικάντικο γιαούρτι: Vegan και ελαφριά σαλάτα

Editor's Picks:

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece