Μπορείς να τρως ανθυγιεινές τροφές ενώ προσέχεις τη διατροφή σου; Η διαιτολόγος λέει «φυσικά, ΝΑΙ!»

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Σταυρούλα Κρίκη εξηγεί πως μπορούμε, όπως κάνει και η ίδια, να εντάσσουμε και το «κακό» φαγητό στη διατροφή μας.

09.02.2019

εχεις διαβασει

Από την Σταυρούλα Κρίκη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, stavroulacooking.com

Ποια είναι η σχέση της διαιτολόγου με το φαγητό

Ως διαιτολόγος έχω περάσει πολύ χρόνο βοηθώντας ανθρώπους να αλλάξουν την στάση τους απέναντι στο φαγητό. Να αλλάξουν τις συνήθειές τους αποκτώντας άλλες πιο ωφέλιμες για την υγεία και να αποβάλλουν κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις.

Κατά τη διάρκεια αυτών των αλλαγών έχω ακούσει πολλές φορές την φράση «έφαγα κάτι που δεν έπρεπε και θέλω αυτήν την εβδομάδα να μου βάλεις κάτι αυστηρό». Όταν το ακούω αυτό νιώθω έναν μικρό θυμό μέσα μου.

Για τους περισσότερους ανθρώπους υπάρχει το «κακό» φαγητό και το «καλό» φαγητό. Υπάρχει η αίσθηση ότι για να κάνει κανείς δίαιτα θα πρέπει να βγάλει από τη ζωή του ο,τιδήποτε νόστιμο και ότι εάν τολμήσει να φάει κάτι λιπαρό ή με ζάχαρη θα πρέπει στη συνέχεια να τιμωρηθεί για αυτό.

Διάβασε επίσης: Θέλεις τοπικό αδυνάτισμα στην περιφέρεια; Αυτά είναι τα 10 tips του ειδικού

Προσωπικά μου αρέσουν πάρα πολύ τα θρεπτικά φαγητά και πιστεύω ακράδαντα ότι η διατροφή μας πρέπει να στηρίζεται σε αυτά τις περισσότερες φορές. Αλλά το «περισσότερες φορές» δεν σημαίνει «πάντα».

Μου αρέσει πάρα πολύ να ανακατασκευάζω συνταγές και να προσπαθώ να βρίσκω πιο υγιεινές εκδοχές από αγαπημένα μου φαγητά, αλλά νομίζω ότι μερικές φορές πρέπει απλά να φαει κανείς κάτι έτσι ακιβώς όπως είναι.

Να απολαύσουμε κάτι ιδιαίτερο. Χωρίς να είναι λάθος. Μάλιστα δεν είναι καθόλου λάθος. Ο πλήρης αποκλεισμός ποτέ δεν οδηγεί σε κάτι καλό.

Τύψεις και ενοχές δε χωρούν στο φαγητό

Πρέπει μερικές φορές να απολαμβάνουμε κάποια πράγματα χωρίς τύψεις και ενοχές. Αυτά τα δύο είναι οι εχθροί της καλής υγείας.

Οι ενοχές μας είναι αυτές που μας οδηγούν στο να πούμε «Ε, αφού τη χάλασα τη δίαιτα τρώγοντας πίτσα, ας φάω και την τούρτα τώρα». Οι τύψεις είναι αυτές που μας οδηγούν  να σκεφτούμε ότι επειδή δεν φάγαμε σωστά σε ένα γεύμα ή για μία μέρα τότε η όλη προσπάθειά μας ήταν μία πλήρης αποτυχία.

Δεν υπάρχει λόγος όμως να αισθάνεσαι τύψεις και ενοχές επειδή ενέδωσες σε μία αγαπημένη σου απόλαυση μία φορά στο τόσο. Όταν κάνεις μία γενική προσπάθεια προς την υγιεινή διατροφή και έχεις αποφασίσει ότι όλο αυτό αξίζει τον κόπο, τότε μη στέκεσαι σε μία στιγμή. Μη θεωρείς τον εαυτό σου αποτυχημένο και μην τιμωρείς τον εαυτό σου.

Διάβασε επίσης: Μπιφτέκια σολομού με σος γιαουρτιού από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Και η ίδια τι τρώει;

«Εννοείται πως δεν τρώω πίτσες, σουβλάκια, τηγανιτές πατάτες, πατατάκια και παγωτά κάθε μέρα, ούτε και τα τρώω όλα την ίδια χρονική στιγμή. Αλλά εάν υπάρχει μία μέρα που πραγματικά νιώθω την ανάγκη για κάτι από αυτά, τότε ναι θα το φάω.

Εάν μπορώ να προσθέσω και μία σαλάτα για να πάρω ταυτόχρονα και μερικά θρεπτικά συστατικά τότε ακόμα καλύτερα. Εάν όχι, δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου.

Και τι κάνω την επόμενη μέρα; Βρίσκω τη σειρά μου πάλι και προτιμώ τροφές με υψηλή θρεπτική αξία. Δεν βάζω τον ευατό μου στη διαδικασία της λιμοκτονίας ή της τιμωρίας μόνο και μόνο επειδή έφαγα ποπ κορν στον κινηματογράφο».

Επομένως την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φας κάτι λαχταριστό, κάν’το. Δώσε σημασία σε αυτό που τρως και απόλαυσέ το. Στη συνέχεια επικεντρώσου ξανά στον στόχο σου να τρέφεσαι υγιεινά.

Διάβασε επίσης: Τι να κάνω αν έχω φάει πολύ junk food; Υπάρχουν τροφές αντίδοτο;

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece