Σπόροι Chia: τι να προσέξεις στην κατανάλωσή τους (για να μη σου τύχει ΑΥΤΟ)

Σπόροι Chia: γνωρίζεις ποιον κίνδυνο μπορεί να κρύβουν οι πολύτιμοι σπόροι Chia, αν δεν τους καταναλώεις με το σωστό τρόπο;

19.06.2015

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

Σπόροι Chia: τι να προσέξεις στην κατανάλωσή τους (για να μη σου τύχει ΑΥΤΟ)

Οι σπόροι Chia βρίσκονται στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, χάρη στους ειδικούς και τις έρευνες που επισημαίνουν τα πιθανά οφέλη τους για την υγεία μας. Όμως, αυτοί οι μικροί σπόροι, που θεωρούνται και ως υπερτροφή, μπορεί να κρύβουν μία επικίνδυνη παγίδα: Μπορεί να φράξουν τον οισοφάγο σου, όπως συνέβη με έναν ασθενή του Carolinas HealthCare System.

Όταν ένας 39χρονος άνδρας κατάπιε μία κουταλιά της σούπας ξηρούς σπόρους Chia με νερό, ένιωσε έντονη δυσφαγία, δηλαδή δυσκολία στην κατάποση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ασθενής υπέφερε και από άσθμα και εποχικές αλλεργίες, ενώ έχει ιατρικό ιστορικό που περιλαμβάνει διαλείπουσα δυσφαγία σε στερεές τροφές- αλλά χειροτέρεψε σημαντικά αμέσως μόλις κατανάλωσε τους σπόρους με τη συνοδεία νερού. Το πρόβλημα ήταν τόσο έντονο, ώστε χρειάστηκε τη βοήθεια γιατρού.

«Όταν προστίθενται σε υγρά, οι ξηροί σπόροι Chia αμέσως αρχίζουν να δημιουργούν μία κάψουλα υδρογέλης, απορροφώντας μέχρι 27 φορές το βάρος τους σε νερό», αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας. Αυτή η μπάλα των σπόρων που έμοιαζε με ζελέ, οδήγησε τελικά σε απόφραξη του οισοφάγου του ασθενή.

Σπόροι Chia

Οι γιατροί μάλιστα χρησιμοποίησαν πολλές μεθόδους για να την αποσπάσουν, χρησιμοποιώντας ενδοσκόπιο και λαβίδες, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά, χρησιμοποίησαν το γαστροσκόπιο, πιέζοντας κομμάτια από το ζελέ στο στομάχι του ασθενή, μέχρι να καθαρίσει ο οισοφάγος του εντελώς.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι συντάκτες της έρευνας συμβούλεψαν αυτούς που έχουν στο ιστορικό τους περιπτώσεις δυσφαγίας να προσέχουν, καθώς υπάρχει κίνδυνος από τους σπόρους Chia, ιδιαίτερα στην ξηρή μορφή τους.

«Στη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων, οι σπόροι Chia έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα χάρη στις πολλές πρωτεΐνες που περιέχουν, τα Ω-3 λιπαρά οξέα και την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες», αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας.

«Επιπλέον, οι υποστηρικτές της αναφέρουν τις βιταμίνες, τις αντιοξειδωτικές ουσίες και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχουν, ως το λόγο που αποκαλούνται υπερτροφή».

Φυσικά, αυτή η έρευνα δεν προτείνει να αποφεύγουν όλοι την κατανάλωση αυτών των σπόρων, αφού δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι άνθρωποι χωρίς προβλήματα δυσφαγίας μπορεί να κινδυνεύσουν από την κατανάλωσή τους. Οφείλουμε όμως να τους προσέχουμε και να το έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece