Μαγνήσιο για την εμμηνόπαυση: 3 λόγοι που το χρειάζεσαι με επιστημονικές αποδείξεις

Μπορεί η εμμηνόπαυση να είναι μια φυσιολογική φάση στη ζωή μας. Το μαγνήσιο είναι το μέταλλο που θα συμβάλει στη μείωση των ενοχλητικών συμπτωμάτων

γυναίκα εμμηνόπαυση χαρά υγεία Ridofranz

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης μπορεί να ξεκινήσουν έως και 10 χρόνια πριν το τέλος της έμμηνου ρύσης. Τα πιο... διαβόητα ανάμεσά τους είναι οι εξάψεις, οι διαταραχές του ύπνου, η αύξηση βάρους, η μείωση της οστικής και της μυικής μάζας και οι εναλλαγές στη διάθεση. Σε αυτή τη φάση της ζωής σου, το μαγνήσιο αποτελεί ένα σημαντικό βοήθημα για τη διατήρηση της καλής υγείας και την ελάττωση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.

Μαγνήσιο για την εμμηνόπαυση: Πώς μπορεί να σε βοηθήσει

Μαγνήσιο και δυνατά οστά

Περίπου το 60% των αποθεμάτων μαγνησίου στον οργανισμό βρίσκεται στα οστά και παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη της οστεοπόρωσης. Η οστεοπόρωση χαρακτηρίζεται από τη μείωση της οστικής μάζας και επηρεάζει περίπου το 10-30% των γυναικών στην προεμμηνόπαυση, ενώ το ποσοστό αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου. Η ανεπάρκεια μαγνησίου σχετίζεται άμεσα με την οστεοπόρωση χάρη στον τόσο σημαντικό ρόλο του στην οστεοποίηση, την αύξηση δηλαδή της δύναμης των οστών. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα η έλλειψη μαγνησίου φαίνεται πως μειώνει τη δραστηριότητα των οστεοβλαστών και αυξάνει τη φλεγμονή, κάνοντας με τον καιρό πιο αδύναμα τα οστά.  Σε μια βραχυπρόθεσμη μελέτη σε 20 γυναίκες με οστεοπόρωση βρέθηκε πως η χορήγηση 1.830 mg μαγνησίου citrate -αντίστοιχου των 290 mg μαγνησίου- την ημέρα για 30 ημέρες οδήγησε σε αύξηση της οστεοποίησης, που σημαίνει μείωση της απώλειας οστικής μάζας. 

Μαγνήσιο για καλύτερο ύπνο

Έως και το 60% των γυναικών στην εμμηνόπαυση ταλαιπωρούνται από αϋπνία ή διαταραχές του ύπνου. Η έλλειψη του ύπνου σχετίζεται με μια σειρά καταστάσεων που συνυπάρχουν και σχετίζονται με την εμμηνόπαυση, όπως ευερεθιστότητα, κατάθλιψη, άγχος και αύξηση βάρους. Το μαγνήσιο μπορεί να συμβάλει στη ρύθμιση των κιρκαδικών ρυθμών του οργανισμού και να αυξήσει τη μυική χαλάρωση. Επιπλέον, η χαμηλή πρόσληψη μαγνησίου σχετίζεται με λιγότερες ώρες ύπνου και συνολικά χαμηλότερη ποιότητα ύπνου. Μια μικρή μελέτη σε 46 μεσήλικες ενηλίκους βρήκε ότι η χορήγηση συμπληρώματος 500 mg μαγνησίου citrate -αντίστοιχη ποσότητα των 250 mg μαγνησίου- καθημερινά, οδήγησε σε σημαντική αύξηση της διάρκειας και της ποιότητας του ύπνου και της παραγωγής μελατονίνης, ενώ η ομάδα ελέγχου δεν είχε κάποια βελτίωση. 

Μαγνήσιο για την προστασία της καρδιάς

Η μείωση των οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση οδηγεί τις γυναίκες μακροπρόθεσμα σε μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Μάλιστα, στις ΗΠΑ οι καρδιοπάθειες είναι η βασική αιτία θανάτου σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Επιπλέον, τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου σχετίζονται με κακή καρδιακή υγεία. Με μια μελέτη σε 3.713 γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, τα υψηλά επίπεδα μαγνησίου συσχετίστηκαν με χαμηλότερους δείκτες φλεγμονής που συνδέονται με τις καρδιοπάθειες, υποδεικνύοντας καλύτερη υγεία της καρδιάς Το μαγνήσιο συμβάλει στον έλεγχο των συσπάσεων του καρδιακού μυ, αποτρέποντας τις αρρυθμίες. Επιπλέον, οι τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο αποτελούν σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών, καλών λιπαρών, πρωτεΐνης και φυτικών ινών, στοιχείων που όλα παίζουν ρόλο για μια πιο υγιή καρδιά.

Διάβασε επίσης: Βιταμίνη D: Γιατί είναι τόσο σημαντική και πόση ώρα να μείνουμε στον ήλιο για να "γεμίσουμε" τον οργανισμό μας

Διάβασε επίσης: Βιταμίνη Β12; Πoιες είναι οι καλύτερες πηγές, πως βοηθάει την υγεία σου και τι να προσέξεις

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i