Τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Τι να κάνεις για πόνους στην πλάτη, ανήσυχα πόδια και υπνική άπνοια

Πώς θα αντιμετωπίσεις όσα εμφανίζονται στο τρίτο τρίμηνο εγκυμοσύνης

27.11.2020

εχεις διαβασει

έγκυος ύπνος

Μαζί με τη χαρά και την προσμονή που το συνοδεύει, το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είναι μια απαιτητική περίοδος για τη μέλλουσα μαμά.

Τρίτο τρίμηνο: Ύπνος με διαλείμματα

Προς το τέλος της εγκυμοσύνης, ένα μεγάλο ποσοστό εγκύων αναφέρουν ότι ξυπνάνε τουλάχιστον τρεις φορές τη νύχτα. Τα δύο τρίτα ξυπνάνε πέντε ή περισσότερες φορές. Είναι όμως σημαντικό να κάνεις τον ύπνο προτεραιότητά σου σε αυτή την περίοδο: Έρευνα έχει δείξει πως οι έγκυες που κοιμούνται κατά μέσο όρο λιγότερες από έξι ώρες τη νύχτα έχουν σημαντικά πιο παρατεταμένο τοκετό και είναι 4,5 φορές πιο πιθανό να κάνουν καισαρική τομή συγκριτικά με εκείνες που κοιμούνται επτά ή περισσότερες ώρες.

Προκλήσεις του τρίτου τριμήνου:

  • Πόνος στην πλάτη: Έρευνα του Πανεπιστημίου Yale βρήκε πως σχεδόν το 60% των εγκύων γυναικών λένε πως ο πόνος στη μέση προκαλεί προβλήματα στον ύπνο τους.
  • Συχνή ούρηση (ξανά): Όπως ακριβώς στο πρώτο τρίμηνο, η ανάγκη να επισκέπτεσαι την τουαλέτα σου τη νύχτα αυξάνεται όπως μεγαλώνει η μήτρα σου και το μωρό κατεβαίνει πιο χαμηλά στη λεκάνη σου.
  • Αναπνευστικές διαταραχές: Η αγγειακή συμφόρηση στα ρινικά περάσματα και η αύξηση του βάρους στην περιοχή της κοιλιάς μπορεί να κλείσει σε ένα βαθμό τους αεραγωγούς σου, οδηγώντας σε ροχαλητό. Στο 6% των γυναικών, το ροχαλητό μπορεί να οδηγήσει σε υπνική άπνοια, μια κατάσταση στην οποία η αναπνοή σταματάει για τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι πιο συχνό στις γυναίκες που είναι υπέρβαρες ή παχύσαρκες πριν την εγκυμοσύνη και μπορεί να είναι πολύ σοβαρό: η αναπνευστική διαταραχή σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για προεκλαμψία και χαμηλό βάρος γέννησης βρεφών.
  • Το σύνδρομο των «ανήσυχων ποδιών»: Περίπου το 20% των εγκύων βιώνουν την πραγματικά αλλόκοτη αίσθηση όπου νιώθουν σαν να περπατάνε μυρμήγκια επάνω στα πόδια τους. Μελέτες έχουν δείξει πως που οι γυναίκες που έχουν χαμηλότερα επίπεδα σιδήρου και φυλλικού οξέος έχουν υψηλότερο κίνδυνο για άγρυπνες νύχτες εξαιτίας του συγκεκριμένου συνδρόμου.

 

Λύσεις του τρίτου τριμήνου

Φρόντισε την πλάτη σου. Κοιμήσου στο αριστερό σου πλευρό∙ αυτό θα απομακρύνει την ένταση από τη μέση σου, θα βοηθήσει στην πρόληψη του ροχαλητού και θα αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος προς το μωρό σου. Βάλε μαξιλάρια ανάμεσα στα γόνατά σου, πίσω από την πλάτη σου και κάτω από την κοιλιά σου ή χρησιμοποίησε ένα μαξιλάρι εγκυμοσύνης.

Μείωσε την κατανάλωση υγρών το βράδυ. Και μην πίνεις υγρά δύο ώρες πριν πέσεις στο κρεβάτι. Όποτε ουρείς, ανασήκωνε την κοιλιά σου και κάνε μια παλινδρομική κίνηση της λεκάνης για να επιτρέψεις στην κύστη σου να αδειάσει εντελώς.

Επισκέψου ένα ιατρείο μελέτης ύπνου. Αν το ροχαλητό και η άπνοια γίνουν σοβαρά, θα χρειαστεί να κάνεις έναν έλεγχο αναπνοής. Εάν φανεί ότι δεν παίρνεις αρκετό οξυγόνο ο γιατρός θα σου δώσει ένα μηχάνημα συνεχούς θετικής πίεσης αέρα μέσω των αεραγωγών (CPAP) το οποίο κρατά ανοιχτούς τους αεραγωγούς σου και εξασφαλίζει πως εσύ και το μωρό σου παίρνετε αρκετό οξυγόνο, ενώ θα σε βοηθήσει επίσης να κοιμάσαι όλη τη νύχτα.

Κάνε ένα ελαφρύ μασάζ στα πόδια σου πριν κοιμηθείς. Οι απογευματινοί περίπατοι επίσης θα βοηθήσουν στην ανακούφιση του συνδρόμου των ανήσυχων ποδιών.

Τρώγε περισσότερα ενισχυμένα δημητριακά και φυλλώδη λαχανικά. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε σίδηρο και φαλλικό οξύ μπορεί να μειώσει την ένταση του συνδρόμου ανήσυχων ποδιών. Παράλληλα, απόφευγε την καφεΐνη επειδή εμποδίζει την απορρόφηση του σιδήρου και του φυλλικού οξέος.

 

Δες επίσης:

[related id="71911"]

Περισσότερα από Shape Mama

Best of network

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins
Error: There is no connected account for the user 531918802.