Κάνε την ημέρα σου λίγο πιο δύσκολη: Μήπως είναι η λύση για να αντιμετωπίσεις την καθιστική ζωή;

Εννιά συμβουλές για να το δοκιμάσεις.

Κάνε την ημέρα σου λίγο πιο δύσκολη iStock

Γράφει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης, Ορθοπαιδικός Χειρουργός – Αθλητίατρος, Διευθυντής Brilakis Orthopaedics, Γ’ Ορθοπαιδική Κλινική Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ , Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικός συνεργάτης περιοδικού Shape (Emmanuel.Brilakis@gmail.comBrilakisOrthopaedics.gr).

Έχεις σκεφτεί πόσο μπορεί να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση απλώς δυσκολεύοντας λίγο παραπάνω την ημέρα σου; Οι περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν ένα σταθερό πρόγραμμα γυμναστικής. Όμως για άλλους, η άσκηση μπορεί να είναι δύσκολη λόγω έλλειψης χρόνου ή πειθαρχίας ή και των δύο.

Το κίνημα "Κάνε την ημέρα σου λίγο πιο δύσκολη" (Make Your Day a Little Harder), το οποίο ξεκίνησε από τον Καναδά, ίσως είναι η λύση για να παρακινήσει τους ανθρώπους να σηκωθούν από τις θέσεις τους.

Προωθεί την ένταξη μικρών αλλαγών στον τρόπο ζωής, που κάνουν τη ζωή λίγο πιο απαιτητική σωματικά, προσπαθώντας να εξαλείψει τον κίνδυνο από την υπερβολικά καθιστική ζωή. Οι κίνδυνοι αυτοί είναι συγκρίσιμοι με αυτούς του καπνίσματος. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους σε μια καρέκλα είναι πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι, να έχουν καρδιακά προβλήματα, να αναπτύξουν καρκίνο και να πεθάνουν νέοι.

Επειδή η αλλαγή της συμπεριφοράς δεν είναι εύκολη, αντί να κάνει κάποιος τεράστιες αλλαγές, το κίνημα "Κάνε την ημέρα σου λίγο πιο δύσκολη", προτείνει μικρές τροποποιήσεις στην καθημερινή ρουτίνα οι οποίες είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν χωρίς τη δέσμευση του καθημερινού προγράμματος στο γυμναστήριο.

9 συμβουλές και αλλαγές για να κάνεις την ημέρα σου λίγο πιο δύσκολη:

1.Πάρκαρε το αμάξι σου όσο το δυνατόν πιο μακριά από το γραφείο, το super market ή το εμπορικό κέντρο.

2.Κάνε μια βόλτα με τα πόδια μετά το δείπνο.

3.Μην κάθεσαι στο αυτοκίνητο μιλώντας στο τηλέφωνο. Βγες έξω και κινήσου. Μίλησε κάνοντας μερικούς γύρους στο τετράγωνο ή στο πάρκινγκ.

4.Χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ ή την κυλιόμενη κλίμακα.

5.Πριν κάθεσαι στον καναπέ ή στο γραφείο σου, κάνε 5 επαναλήψεις διατάσεων της γαστροκνημίας (γάμπας) σου.

6.Βάλε περισσότερη κίνηση όσο ασχολείσαι με τις δουλειές του σπιτιού.

7.Πριν σηκώσεις κάποιο αντικείμενο, κάνε 5 βαθιά καθίσματα.

8.Επέστρεψε από τη δουλειά ή το εμπορικό κέντρο φεύγοντας από την άλλη πλευρά του κτιρίου και περπάτα μέχρι το αυτοκίνητό σου για να κάνεις περισσότερα βήματα.

9.Όσο παρακολουθείς τηλεόραση, κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων, κάνε καθίσματα, αναπηδήσεις ή σανίδα.

Παρόλο που το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται, οι άνθρωποι δε ζουν πιο υγιείς έχοντας περισσότερη δραστηριότητα. Υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και ακολουθώντας κάποια μικρά βήματα κάθε μέρα μπορείς να οδηγηθείς σε ένα πιο υγιές μέλλον.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ Δευ, 26 Σεπ 2022

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο για να νικήσεις την κόπωση

Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για πολλές διεργασίες στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου της ρύθμισης της μυϊκής και νευρικής λειτουργίας, των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, της αρτηριακής πίεσης και της παραγωγής πρωτεϊνών των οστών και DNA.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i