Είναι το CrossFit ασφαλής τρόπος άσκησης;

Όλες οι απαντήσεις από τον Ορθοπαιδικό Χειρουργό – Αθλητίατρο.

young-muscular-female-doing-jumping-squats-on-fit-box-picture-id1226866548

Από τον Εμμανουήλ Μπριλάκη (Ορθοπαιδικός Χειρουργός – Αθλητίατρος, Διευθυντής Brilakis Orthopaedics, Αναπληρωτής Διευθυντής Γ’ Ορθοπαιδικής Κλινικής Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ , Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών BrilakisOrthopaedics.gr)

Το CrossFit έχει αναπτυχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από το 2007 οπότε πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διοργάνωση CrossFit Games. Δεν υπάρχει άλλο είδος γυμναστικής που να έχει παρόμοια αλματώδη ανάπτυξη και αναγνώριση σε όλον τον κόσμο όσο το CrossFit. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα franchise παγκοσμίως όπως αυτά των Burger King, Pizza Hut και Subway. Η αύξηση της απήχησης του CrossFit είναι εκθετική, με πάνω από 13.000 γυμναστήρια στις ΗΠΑ, με αποκλειστική εξειδίκευση για CrossFit και πολλούς άλλους χώρους όπου πραγματοποιείται παράλληλα με άλλα είδη προπόνησης.

Το CrossFit είναι ένα μοναδικό είδος διαλειμματικής προπόνησης υψηλής έντασης (high-intensity interval training – HIIT) εξαιτίας της πληθώρας διαφορετικών λειτουργικών κινήσεων υψηλής έντασης που περιέχει. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλει στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της μυϊκής δύναμης και της αντοχής, έχοντας θετική επίδραση στην γενικότερη υγεία.

Παρακάτω θα βρεις απαντήσεις σε κάποια βασικά ερωτήματα που πολλοί άνθρωποι έχουν σχετικά με αυτήν τη δημοφιλή σωματική δραστηριότητα από τον Ορθοπαιδικό Χειρουργό και Αθλητίατρο, Δρ. Εμμανουήλ Μπριλάκη.

Το CrossFit βοηθάει στην απώλεια βάρους;

Το CrossFit έχει ιδιαίτερα θετική επίδραση τόσο στο σώμα όσο και στην διάθεση. Οι προπονήσεις του περιλαμβάνουν λειτουργικές ασκήσεις ή ασκήσεις που μιμούνται τις κινήσεις της καθημερινής ζωής. Παράδειγμα λειτουργικών κινήσεων είναι οι ταλαντώσεις με kettlebell και οι πιέσεις πάνω από το ύψος της κεφαλής. Το CrossFit, όπως και άλλες ασκήσεις υψηλής έντασης συντελούν στην απώλεια θερμίδων. Το American Council on Exercise (ACE) αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της προπόνησης οι άνδρες καταναλώνουν 15 - 18 θερμίδες ανά λεπτό, ενώ οι γυναίκες 13 - 15 θερμίδες ανά λεπτό. Αυτό το πρόγραμμα οδηγεί σε μείωση του ποσοστού του σωματικού λίπους, αύξηση της αερόβιας αντοχής και αύξηση της άλιπης μάζας του σώματος.

Είναι ασφαλές το CrossFit;

Υπάρχουν πολλαπλές μελέτες που υποστηρίζουν ότι η προπόνηση του CrossFit είναι ασφαλής, όσο και η παραδοσιακή γυμναστική. Χαρακτηριστικά, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο πολύ έγκυρο επιστημονικό περιοδικό Orthopaedic Journal of Sports Medicine μελέτησε πάνω από 3.000 συμμετέχοντες που έκαναν CrossFit. Από αυτούς το 30% ανάφερε κάποιον τραυματισμό στους τελευταίους 12 μήνες που οφειλόταν σε συμμετοχή σε προπόνηση CrossFit. Σε αυτούς τους τραυματισμούς υπολογίστηκε οποιοσδήποτε τραυματισμός μυών, τενόντων, οστών, αρθρώσεων ή συνδέσμων ο οποίος προκλήθηκε κατά τη διάρκεια προπόνησης CrossFit και οδήγησε σε διακοπή της άσκησης με ή χωρίς επίσκεψη στον Ορθοπαιδικό. Υπάρχουν και άλλες μελέτες που αναφέρουν ότι οι περισσότεροι τραυματισμοί στο CrossFit είναι ήπιας έως μέτριας σοβαρότητας σε ποσοστό 89,1%.

Είναι   το CrossFit πιο επικίνδυνο από άλλους τύπους προπόνησης;

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Journal for Sports Rehabilitation δείχνουν ότι ο κίνδυνος τραυματισμού από προπόνηση CrossFit είναι στα ίδια επίπεδα με την άρση βαρών, το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων, τα αθλήματα στίβου, το ράγκμπι, το ποδόσφαιρο, το χόκεϊ επί πάγου και τη ρυθμική γυμναστική.

Ποιοι είναι οι συχνότεροι τραυματισμοί στο CrossFit;

Οι πιο συχνοί τραυματισμοί συμβαίνουν στους ώμους (39%), στη μέση (36%), στα γόνατα (15%), στους αγκώνες (12%) και στους καρπούς (11%). Η ύπαρξη προηγούμενου τραυματισμού αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για τραυματισμό κατά τη διάρκεια προπόνησης CrossFit. Οι τραυματισμοί του ισχίου, του γόνατος και του αστραγάλου είναι πιο συχνοί στις γυναίκες και οι τραυματισμοί στους ώμους είναι συχνότεροι στους άνδρες. Οι νεότεροι αθλητές έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού στη σπονδυλική στήλη σε σχέση με τους μεγαλύτερους.

Παράγοντες κινδύνου για τραυματισμό στο CrossFit

Οι άνδρες που κάνουν CrossFit είναι πιο πιθανό να τραυματιστούν σε σύγκριση με τις γυναίκες. Όσοι κάνουν προπόνηση λιγότερο από τρεις φορές την εβδομάδα και έχουν εμπειρία μικρότερη από ένα έτος έχουν περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σε σύγκριση με εκείνους που συμμετείχαν περισσότερο καιρό σε προπονήσεις. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2019 έδειξε ότι δεν υπάρχουν διαφορές στον αριθμό των κακώσεων ανάμεσα στους συμμετέχοντες διαφορετικών ηλικιών. 

Συμπερασματικά, το CrossFit είναι κατάλληλο για όλες τις ηλικιακές ομάδες όταν εκτελείται σε ασφαλές περιβάλλον και υπό την επιτήρηση εξειδικευμένων επαγγελματιών. Το CrossFit αποτελεί μια ασφαλής επιλογή προπόνησης και δεν έχει περισσότερους κινδύνους από τις συνηθισμένες μεθόδους προπόνησης. Η σωστή προθέρμανση, η επιμελής εκτέλεση, η σωστή τεχνική των ασκήσεων είναι οι καλύτεροι προγνωστικοί παράγοντες για την αποφυγή τραυματισμών κατά την προπόνηση

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ Δευ, 26 Σεπ 2022

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο για να νικήσεις την κόπωση

Το μαγνήσιο είναι σημαντικό για πολλές διεργασίες στο σώμα, συμπεριλαμβανομένου της ρύθμισης της μυϊκής και νευρικής λειτουργίας, των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, της αρτηριακής πίεσης και της παραγωγής πρωτεϊνών των οστών και DNA.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i