Νέα σεζόν, νέοι στόχοι: 8 τρόποι για να απλοποιήσεις τη ζωή σου

Ας δούμε μερικούς τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να γίνει η ζωή σου λιγότερο περίπλοκη.

new goals iStock

Είναι αυτονόητο ότι η ζωή μπορεί να είναι δύσκολη. Ωστόσο, οι άνθρωποι έχουν την τάση να την κάνουν πιο δύσκολη από ότι χρειάζεται. Πάνω σε αυτές τις δυσκολίες που δεν μπορούν να ελέγξουν (πανδημίες, απώλειες θέσεων εργασίας, πληγωμένες καρδιές), συσσωρεύουν επιπλέον δυσκολίες (γεμάτα ωράρια, ασταμάτητο κυνήγι στόχων κλπ) μέχρι να τους συντρίψει η υπερφόρτωση.

Γιατί λοιπόν να θέλουν να κάνουν τη ζωή τους πιο δύσκολη; Δεν είναι μια απαραίτητα συνειδητή απόφαση, απλά έχει γίνει η προεπιλεγμένη τους ρύθμιση. Με την επέλαση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, την άφιξη της "κουλτούρας της βιασύνης" και την εξύμνηση του να είναι πολυάσχολοι, αυτό δεν προκαλεί έκπληξη.

Διαβάστε Επίσης

Ας δούμε μερικούς τρόπους που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να γίνει η ζωή λιγότερο περίπλοκη:

1. Κατακερματισμός εργασιών

Οι άνθρωποι συνηθίζουν να σπαταλούν πάρα πολύ χρόνο αναβάλλοντας εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν πολύ γρήγορα. Ωστόσο, με την πολυδιαφημισμένη τεχνική Pomodoro, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε, τα πράγματα γίνονται πιο απλά. Ας δούμε πώς μπορεί κάποιος να την εφαρμόσει:

  • Επιλέγει μια εργασία, ελαχιστοποιεί τους περισπασμούς και τοποθετεί ένα κενό χαρτί ή ένα σημειωματάριο κοντά του.
  • Ρυθμίζει ένα χρονόμετρο για 25 λεπτά. Επικεντρώνεται αποκλειστικά στην εργασία αυτή μέχρι να τελειώσει το χρονόμετρο. Δεν επιτρέπονται διακοπές ή περισπασμοί. Αν ξαφνικά συνειδητοποιήσει ότι έχει κάτι άλλο που πρέπει να κάνει, πρέπει να το σημειώσει.
  • Μετά τα 25 αυτά λεπτά, κάνει ένα διάλειμμα. Δίνει στον εαυτό του πέντε λεπτά για να τεντωθεί ή να ελέγξει το τηλέφωνό του.
  • Επαναλαμβάνει μέχρι να κάνει τρεις ή τέσσερις κύκλους και στη συνέχεια κάνει ένα μεγαλύτερο διάλειμμα για 20 ή 30 λεπτά. Επαναλαμβάνει μέχρι να ολοκληρώσει την εργασία.

2. Ενσωμάτωση ενσυνειδητότητας στην καθημερινή ρουτίνα

Η ενσυνειδητότητα σημαίνει να εκτελεί κανείς με πλήρη επίγνωση κάθε τι που κάνει. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των γευμάτων σημαίνει παύση πριν από κάθε μπουκιά και συντονισμό με τη γεύση του φαγητού, χωρίς περισπασμούς όπως τα τηλέφωνα ή η τηλεόραση. Γιατί είναι χρήσιμη; Επειδή βοηθά στη ρύθμιση των συναισθημάτων και την απλοποίηση των πραγμάτων, περιορίζοντας την εστίαση.

3. Αξιοποίηση του χρόνου το βράδυ

Κάνοντας αυτά τα γρήγορα πράγματα το βράδυ, κερδίζει κανείς χρόνο το επόμενο πρωί:

Εύρεση όλων των απαραίτητων πραγμάτων της οικογένειάς του για την ημέρα, όπως σακίδια, κλειδιά και πορτοφόλια. Αν δει πού βρίσκονται από το βράδυ, δεν θα τα αναζητά βιαστικά το πρωί.

Ρύθμιση ενός πεντάλεπτου χρονομέτρου μέσα στο οποίο πρέπει όλη η οικογένεια να τακτοποιήσει τα πράγματά της. Θα υπάρχει λιγότερη γκρίνια αν ξέρουν ότι είναι μόνο 5 λεπτά.

Σχεδιασμός του πρωινού γεύματος βλέποντας τι υπάρχει διαθέσιμο στο ψυγείο

4. Απαλλαγή από το άγχος των γευμάτων

Ο προγραμματισμός των γευμάτων κρύβει το κλειδί για ευκολότερα βράδια, λέει η Charlotte Plain, συγγραφέας του Happy Planning. "Κρατάω μια λίστα με όλες τις αγαπημένες μου συνταγές σε ένα μέρος, ώστε να είναι πιο εύκολο να διαλέξω τι θα μαγειρέψω. Κάθε Κυριακή, ο σύζυγός μου και εγώ τις κοιτάμε και υπολογίζουμε τι θα φάμε εκείνη την εβδομάδα, σημειώνοντας τα υλικά για τη λίστα με τα ψώνια μας καθώς προχωράμε. Μόλις δείτε τη λίστα σας, μπορείτε να αποφασίσετε ποια γεύματα χρειάζονται περισσότερα φρούτα και λαχανικά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε μια θρεπτική ισορροπία. Όταν ξέρουμε τι θα φτιάξουμε, κολλάμε το μενού στο ψυγείο, ώστε τα παιδιά να ξέρουν τι θα φάμε", εξηγεί.

5. Μείωση επιλογών

Σύμφωνα με την επιστήμη, οι άνθρωποι παίρνουν 35.000 αποφάσεις κάθε μέρα, από το τι θα φάνε, μέχρι το πού θα πάνε τα βράδια του Σαββατοκύριακου. Η μείωση του αριθμού των αποφάσεων που πρέπει να πάρουν μέσα στην ημέρα θα μπορούσε να σημαίνει περιορισμό των επιλογών και συνεπώς απλούστευση της καθημερινής ρουτίνας.

6. Οικογενειακός προγραμματισμός

Ο εκ των προτέρων προγραμματισμός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνει κανείς τη ζωή του ευκολότερη. "Συντάσσω ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα για την εβδομάδα, το οποίο αναρτάται στον τοίχο, ώστε να το βλέπει όλη η οικογένεια, και κάθε Κυριακή καθόμαστε και κοιτάμε το πρόγραμμα για να δούμε τι έχει να κάνει ο καθένας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν - για παράδειγμα, αν έχω μια απογευματινή συνάντηση, ο σύζυγός μου θα φροντίσει να είναι εκεί για να μαγειρέψει το δείπνο εκείνο το βράδυ. Το να το δουλεύετε από κοινού σημαίνει ότι δεν δίνετε απλώς εντολές και ότι όλοι συνεργάζονται για να κυλήσει ομαλά η ζωή", εξηγεί η Charlotte Plain.

7. Δημιουργία μικρο-συνηθειών

Οι περισσότεροι ξέρουν ότι πρέπει να κοιμούνται περισσότερο, να γυμνάζονται περισσότερο και να τρώνε πιο υγιεινά, αλλά το να κάνουν αυτές τις αλλαγές μπορεί να μοιάζει με ακατόρθωτο έργο. Ωστόσο, οι μικρές αλλαγές σε σταδιακά βήματα μπορεί να αποδειχθούν άκρως βοηθητικές. Ο ύπνος 15 λεπτά νωρίτερα κάθε μέρα και η κατανάλωση ενός ποτηριού νερό παραπάνω κάνουν τα πάντα να φαίνονται πιο διαχειρίσιμα. Στη συνέχεια, κάθε τρεις μήνες, είναι καλό να προστίθενται άλλες 2 ή 3 μικρο-συνήθειες και έτσι μετά από 8 περίπου μήνες όλες αυτές οι μικρο-συνήθειες θα έχουν γίνει ρουτίνα.

"Αν σας αρέσει να πλένετε τα μαλλιά σας, αποφασίστε να κάνετε 12 λεπτά διαλογισμό πριν μπείτε στο ντους. Δημιουργώντας μια ανταμοιβή, η συνήθεια είναι πιο πιθανό να κολλήσει", συμβουλεύει η Charlotte Plain.

Διαβάστε Επίσης

8. Σημειώσεις σε λίστες

Η Charlotte Plain συμβουλεύει όποιον θέλει να απλοποιήσει τη ζωή του να:

  • Χωρίσει τη λίστα με τις δουλειές του σε τμήματα και να ομαδοποιήσει εργασίες που πρέπει να γίνουν σήμερα βάζοντας τα πιο επείγοντα πράγματα στην κορυφή. Αν προκύψει κάτι επείγον στα μισά της ημέρας, το προσθέτει στην κορυφή της λίστας προτεραιότητας.
  • Να γράψει μια άλλη λίστα δίπλα σε αυτή, όπου θα σημειώνει τις τρέχουσες εργασίες που είναι σημαντικές αλλά λιγότερο επείγουσες.
  • Να προσθέσει μια λίστα αυτοφροντίδας. Διατηρώντας μια λίστα με όλα τα πράγματα που τον κάνουν να αισθάνεται καλά (ανάγνωση ενός βιβλίου, περιποίηση άκρων κλπ), καλό είναι να προσπαθήσει να διαγράφει τουλάχιστον ένα κάθε μέρα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i