Γιατί δεν νιώθεις ικανοποίηση με τίποτα;

dissatisfied_woman istock

Γράφει η Κρίστη Μηλιόρδου, ψυχολόγος, MSc, MBA

Σίγουρα έχεις συναντήσει ανθρώπους που δεν είναι με "τίποτε" ευχαριστημένοι, που σε ό,τι κάνουν, ακόμα και όταν επιτυγχάνουν σημαντικούς στόχους, αντιλαμβάνεσαι ότι μια αίσθηση ανικανοποίητου σκιάζει τη χαρά τους. Τι σημαίνει, όμως, αυτή η δυσκολία να νιώσουμε χαρά και ικανοποίηση από κάτι που επιδιώξαμε και καταφέραμε; Η κατάσταση του αισθήματος του ανικανοποίητου συνεπάγεται μια συνεχή επιθυμία για ανάπτυξη, η οποία παραμένει ανεκπλήρωτη ακόμα και μετά την επίτευξη ενός στόχου. Αντί να βρίσκει κανείς ικανοποίηση στα επιτεύγματα που πετυχαίνει, οι σκέψεις του μετατοπίζονται αμέσως προς τον επόμενο στόχο, θεωρώντας την παρούσα επιτυχία ως ανεπαρκή και προφανή. Το κύριο μειονέκτημα αυτής της αίσθησης "μη ικανοποίησης" είναι η εμπειρία της απογοήτευσης, της ανεπάρκειας και του διαρκούς άγχους έως ότου επιτευχθεί ένας σημαντικός στόχος, ο οποίος όμως δεν είναι ούτε σαφώς ορισμένος ούτε οριστικός.

Ψυχολογία: Γιατί η πιο σημαντική μέρα της ζωής σου είναι σήμερα;

Γιατί δεν μπορείς να νιώσεις ικανοποίηση

Το αίσθημα του ανικανοποίητου που πολλοί από εμάς βιώνουμε μπορεί να οδηγεί σε μια ατέλειωτη επιδίωξη εξέλιξης και της άπιαστης εκπλήρωσης στόχων. Μάθε γιατί δεν μπορείς να νιώσεις ικανοποίηση.

1. Δεν έχεις σαφείς στόχους

Η ανακάλυψη της αληθινής εκπλήρωσης ενός στόχου γίνεται πρόκληση όταν οι φιλοδοξίες μας δεν είναι σαφείς. Αφιέρωσε λίγο χρόνο στην ενδοσκόπηση αναζητώντας τις αξίες και τους στόχους σου. Ξεκαθαρίζοντας τις προτεραιότητές σου, μπορείς να διοχετεύσεις τον χρόνο και την ενέργειά σου σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία για εσένα.

2. Οι προσδοκίες σου δεν είναι ρεαλιστικές

Μερικές φορές φορτώνουμε τον εαυτό μας με μη ρεαλιστικές προσδοκίες, που οδηγούν σε απογοήτευση όταν δεν εκπληρώνονται. Ωστόσο, στη διαδικασία του καθορισμού στόχων ένα βασικό βήμα είναι να ξεκαθαρίσουμε τόσο τις προσδοκίες μας όσο και τη σκοπιμότητα επίτευξής τους.

3. Συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους

Η συνεχής σύγκριση του εαυτού μας με τους άλλους μπορεί να γεννήσει αισθήματα ανεπάρκειας και ανικανότητας. Αντίθετα, εστίασε την προσοχή σου στους δικούς σου στόχους και μέτρησε την πρόοδό σου συγκρίνοντας τον εαυτό σου με τον προηγούμενο εαυτό σου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, π.χ. ο εαυτός μου πέρυσι με τον εαυτό μου φέτος. Δίνοντας προτεραιότητα στον αυτοστοχασμό, μπορείς να ξεπεράσεις τις αρνητικές επιπτώσεις της σύγκρισης με άλλους.

4. Δεν εκτιμάς όλα όσα έχεις κάνει

Η απόφαση βρίσκεται μέσα μας, να εστιάσουμε σε αυτό που έχουμε καταφέρει ή να προσηλωθούμε σε αυτό που παραμένει ανεκπλήρωτο. Με το να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά σε ανεκπλήρωτους στόχους εντείνουμε τα συναισθήματα ανεπάρκειας και μειώνουμε τις προσδοκίες μας για αυτοαποτελεσματικότητα.

5. Έχεις χαμηλή αυτοπεποίθηση

'Οσες έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση συνήθως δεν είναι ποτέ ικανοποιημένοι με τίποτα. Ο λόγος είναι γιατί υποσυνείδητα πιστεύουν ότι όσα περισσότερα καταφέρνουν, τόσο πιο συμπαθητικές θα είναι.

Δυστυχώς, η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι ένα χαρακτηριστικό που όσο δεν το δουλεύεις για να το βελτιώσεις, τόσο πιο "απαιτητικό" θα γίνεται. Θα ψάχνεις πάντα για κομπλιμέντα, διαβεβαίωση και ασφάλεια μέχρι να βρεις την αξία σου.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i