Δικαίωμα στην ευτυχία: Αγάπα τον εαυτό σου | Ψυχολόγος σου δείχνει πώς

Μήπως περνάς πολύ χρόνο εστιάζοντας στο να αγαπάς τα πάντα γύρω σου που συχνά ξεχνάς τον πιο σημαντικό παραλήπτη της αγάπης σου, τον εαυτό σου;

loveyourself istock

Η αγάπη προς τον εαυτό σου αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ευημερία και την ευτυχία. Όταν αγαπάμε τον εαυτό μας, νιώθουμε αυτοπεποίθηση, γαλήνη και ικανοποίηση. Επίσης, η αγάπη για τον εαυτό σου προσφέρει:

  • Βελτιωμένη ψυχική υγεία: Η αγάπη προς τον εαυτό θωρακίζει την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας το άγχος, την κατάθλιψη και την αυτοκριτική.
  • Αυξημένη αυτοπεποίθηση: Όταν νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας, η αυτοπεποίθησή μας ανεβαίνει, επιτρέποντάς μας να κυνηγήσουμε τα όνειρά μας με θάρρος.
  • Βελτιωμένες σχέσεις: Η αγάπη προς τον εαυτό μας αντανακλάται στις σχέσεις μας με τους άλλους. Χτίζουμε υγιείς σχέσεις, θέτοντας υγιή όρια και εκφράζοντας τις ανάγκες μας.
  • Καλύτερες επιλογές: Όταν αγαπάμε τον εαυτό μας, φροντίζουμε καλύτερα το σώμα και το πνεύμα μας, κάνοντας υγιεινές επιλογές.
  • Ενδυναμωμένη ζωή: Η αγάπη προς τον εαυτό μας μας ωθεί να ζούμε μια ζωή γεμάτη νόημα και χαρά, αξιοποιώντας τα ταλέντα και τις δυνατότητές μας.

Τι δείχνουν οι μελέτες για την αγάπη στον εαυτό μας

Η αγάπη στον εαυτό μας σχετίζεται με την υγεία της καρδιάς μας και την ευημερία μας. Όταν αγαπάς τον εαυτό σου, τον φροντίζεις καλύτερα και είναι λιγότερο πιθανό να αποκτήσεις επικίνδυνες ή ανθυγιεινές συμπεριφορές.

Επίσης, μελέτες δείχνουν πως τα υψηλά επίπεδα αυτοεκτίμησης μπορεί ακόμη και να προστατεύουν την καρδιά σου ενισχύοντας το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο είναι αυτό που μειώνει τα επίπεδα άγχους, ρίχνει τους καρδιακούς παλμούς και καταπολεμά τις φλεγμονές.

Πώς να δείξεις στον εαυτό σου ότι τον αγαπάς; Οι τρόποι που ακολουθώ (και αποδείχθηκαν αποτελεσματικοί)

Πώς θα μάθεις να σε αγαπάς περισσότερο

Μάθε να αγαπάς περισσότερο τον εαυτό σου με αυτές τις συμβουλές της ψυχολόγου Βίβιαν Γρίβα:
 

1 Μην τιμωρείς τον εαυτό σου, φέρσου του ευγενικά

Ο αυτοέλεγχος είναι υγιής, αν όμως εστιάζεις συνεχώς στα λάθη και στις παραλείψεις σου, αναπτύσσεις μια παραμορφωμένη αίσθηση του εαυτού σου. Μάθε να επιβραβεύεις τον εαυτό σου και εστίασε στα δυνατά σου σημεία. Αυτή η θετική ενέργεια θα σε βοηθήσει να επιτυγχάνεις πιο εύκολα τους στόχους σου και θα επηρεάζει θετικά και τη συμπεριφορά των γύρω σου.

2 Αφιέρωσε χρόνο σ' εσένα

Όσο καλύτερα γνωρίζεις τον εαυτό σου τόσο πιο εύκολο είναι να τον αγαπάς. Προσπάθησε να βρίσκεις λίγο "δικό σου" χρόνο μέσα στην εβδομάδα: διάβασε ένα βιβλίο, διαλογίσου, πήγαινε έναν περίπατο, ή στο θέατρο, ή στον κινηματογράφο.
 

3. Κράτα τους θετικούς ανθρώπους γύρω σου

Οι άνθρωποι με τους οποίους περνάς χρόνο αντανακλούν άμεσα το πόσο εκτιμάς τον ίδιο σου τον εαυτό. Έχε γύρω σου ανθρώπους που νοιάζονται, υποστηρίζουν και δεν είναι επικριτικοί με τους άλλους. Απόφυγε αυτούς που σου ρουφούν την ενεργητικότητα.

4 Φρόντιζε τον εαυτό σου

Αντί να περιμένεις από τους άλλους να σε φροντίσουν, πάρε την πρωτοβουλία να φροντίσεις εσύ τη φυσική και διανοητική σου ευημερία και θα νιώσεις την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή σου να αυξάνονται.

5. Βάλε υγιή όρια

Μάθε να λες "όχι" σε καταστάσεις που σε βλάπτουν ή σε εξαντλούν και δώσε προτεραιότητα στον εαυτό σου. Η αγάπη στον εαυτό σου είναι ένα ταξίδι, όχι προορισμός. Αφιέρωσε χρόνο σε αυτόν, υιοθέτησε υγιεινές συνήθειες και δες την αυτοπεποίθησή σου και την ευτυχία σου να ανθίζουν.

6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνουμε συχνά στον εαυτό μας

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i