Είσαι πράγματι καλά; 6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις συχνά στον εαυτό σου

Γίνε ο "ανακριτής" του εαυτού σου και δες αν προστατεύεις σωστά τη σωματική και την ψυχική σου υγεία.

ανησυχη iStock

Αν πρόσφατα επισκέφθηκες τον παθολόγο σου, θα θυμάσαι σίγουρα πως πριν σε εξετάσει, σου έκανε κάποιες προσωπικές ερωτήσεις σχετικά με τη ρουτίνα σου και τις συνήθειές σου. Όχι, δεν το έκανε για να σπάσει τον πάγο και να μάθει τα νέα σου, παρά να καταλάβει μέσα από τις απαντήσεις σου αν πράγματι είσαι υγιής. Παρόμοιες ερωτήσεις μπορείς κι εσύ να θέτεις στον εαυτό σου σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να προσπαθήσεις να παρατηρήσεις συμπεριφορές, συνήθειες που μπορεί να συνδέονται με την ευεξία σου και την υγεία σου.

1. Προστατεύω πραγματικά την υγεία μου;

Οφείλεις να αναρωτηθείς αν πράγματι ξεκουράζεσαι σωστά, κοιμάσαι αρκετές ώρες, αν διαχειρίζεσαι το στρες σου, αν τρως σωστά και αν ασκείσαι συχνά. Σύμφωνα με τον γιατρό Michael McGee, "είμαστε ένα δυναμικό ζωντανό σύστημα που απαιτεί συντήρηση και υπάρχουν τρόποι να διατηρήσουμε την ζωντάνια μας, να ελαφρύνουμε τη διάθεσή μας και να αυξήσουμε την ενέργειά μας". Παράλληλα, προτείνει να έχουμε μία δομή και συνήθειες που θα μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε μία υγιή εικόνα. 

2. Είμαι παρούσα στη δουλειά μου;

Η "δουλειά" είτε αυτό είναι σχολείο, πανεπιστήμιο ή επάγγελμα, οφείλει να μας προσφέρει οφέλη, εκτός των οικονομικών απολαβών. Γι' αυτό οφείλεις να αναρωτηθείς, είμαι παρούσα; Έχω δεσμευτεί και εκτιμώ τις ευκαιρίες; Συνεισφέρω στη δουλειά μου; Αν πλέον η δουλειά σου δεν σου παρέχει την ευχαρίστηση που ένιωθες, σε σημείο που ούτε κι εσύ δίνεις το 100%, τότε οφείλεις να ψάξεις για κάτι διαφορετικό.

3. Παίζω/Διασκεδάζω αρκετά;

Είναι σημαντικό να είσαι σοβαρή στον εργασιακό σου χώρο, αλλά και στη ζωή σου, χωρίς να σημαίνει πως δεν επιτρέπεται να περνάς καλά. Αυτό συνεπάγεται με το ότι μέσα στην ημέρα μπορείς να ξεκλέβεις λίγα λεπτά ώστε να γίνεσαι για λίγο παιδί και να απολαμβάνεις τη ζωή μέσα από ένα παιχνίδι. Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα ανανεώνεσαι, αλλά θα είσαι πιο παραγωγικός. Μπορεί να είναι ένα επιτραπέζιο, ένα χόμπι, προσδιόρισε εσύ τι σημαίνει για σένα παιχνίδι η λέξη παιχνίδι. 

4. Βάζω αντηλιακό;

Το ότι προστατεύεις την υγεία σου δεν σημαίνει μόνο το να πηγαίνεις στον γιατρό, αλλά να φροντίζεις και το ίδιο σου το σώμα. Επειδή λοιπόν η έκθεση στον ήλιο είναι αναπόφευκτη, είτε βρίσκεσαι στο αυτοκίνητο, είτε πηγαίνεις στη δουλειά σου, ή κάθεσαι για καφέ έξω, οφείλεις να έχεις προνοήσει και να έχεις τοποθετήσει στα εκτεθειμένα σημεία του σώματός σου αντηλιακό για να μην έρθεις αντιμέτωπη με τις επικίνδυνες επιπτώσεις των ακτίνων UVA και UVB.

5. Πώς είναι οι σχέσεις μου;

Οι σχέσεις στη ζωή μας είτε είναι φιλικές, συγγενικές ή ερωτικές παίζουν καίριο ρόλο δεδομένου ότι μέσω της σύνδεσης αυτής αποκτούμε οφέλη και μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης συναισθημάτων όπως κατάθλιψη, μοναξιά, άγχος. Γι' αυτό όπως προστατεύεις το σώμα σου και την υγεία σου, πρέπει να διατηρείς τις σχέσεις με τους γύρω σου, κάνοντας κάθε μέρα την προσπάθεια να είσαι εκεί για τα άτομα που αγαπάς.

6. Πώς νιώθω μετά το φαγητό;

Σύμφωνα με έρευνες, το πεπτικό σύστημα διατηρεί τη σωματική υγεία και υποστηρίζει την ψυχική υγεία, ενώ το έντερο είναι εκείνο που περιλαμβάνει το 70%-80% των ανοσοποιητικών κυττάρων του σώματος, με αποτέλεσμα να αποτελεί σημαντικό κομμάτι του ανοσοποιητικό συστήματος. Παράλληλα, συνδέεται με τη διάθεση, αφού εκεί βρίσκεται το μικροβίωμα που εκκρίνει 90% σεροτονίνη στο σώμα και 50% ντοπαμίνη. Έτσι όταν δεν νιώθουμε ενέργεια μετά το γεύμα ή έχουμε συμπτώματα όπως δυσκοιλιότητα, φούσκωμα, πόνο, αυτό σημαίνει πως το μικροβίωμα είναι εκτός ισορροπίας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστες καταστάσεις. Μία καλή ιδέα είναι να τρως το τελευταίο σου γεύμα μέχρι τις 7-8 το βράδυ και μάλιστα να είναι ελαφρύ, ώστε ο οργανισμός σου να έχει τη δυνατότητα να καθαρίσει και να αποτοξίνωθεί για τουλάχιστον 12 ώρες. Αν τα συμπτώματα επιμένουν, οφείλεις να απευθυνθείς σε γιατρό. 

Διαβάστε Επίσης

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i