Πέντε ιδέες για πραγματική ξεκούραση

Πότε ήταν η τελευταία φορά που έκανες κάτι χαλαρωτικό; Μερικές ιδέες για να το βάλεις στο πρόγραμμα.

πραγματική ξεκούραση

Από την Όλγα Λυμπεροπούλου, Γνωστική Νευροψυχολόγο, Msc, Κέντρο Διαταραχών Μνήμης (trainyourbrain.gr) Πότε ήταν η τελευταία φορά που έκανες κάτι χαλαρωτικό; Που έκανες ένα διάλειμμα και χάρισες στον εαυτό σου λίγα ανεκτίμητα λεπτά ξεκούρασης, ηρεμίας και χαλάρωσης; Αν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς, δεν είσαι η μόνη. Είναι όμως στο χέρι σου να βάλεις ξανά την ξεκούραση στο καθημερινό σου λεξιλόγιο, ακόμα κι αν το πρόγραμμά σου είναι γεμάτο και ο χρόνος σου περιορισμένος.

Πέντε ιδέες για πραγματική ξεκούραση

1.Κάν’ το όπως οι Γάλλοι Για τους Γάλλους το μεσημεριανό διάλειμμα είναι ιερό και αδιαπραγμάτευτο – και το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για σένα. Δε νομίζεις ότι σου αξίζει κάτι καλύτερο από το να τρως βιαστικά ένα σάντουιτς ενώ ταυτόχρονα ελέγχεις τα e-mail σου; Κάνε το διάλειμμα για φαγητό μια ευχάριστη παρένθεση στη μέρα σου, που θα την περιμένεις πώς και πώς: Απομακρύνσου από το χώρο εργασίας ή τουλάχιστον από το γραφείο σου, άφησε στην άκρη το κινητό και απόλαυσε με ηρεμία ένα γεύμα που θα έχεις ετοιμάσει από το σπίτι. Ένα δεκάλεπτο διάλειμμα είναι αρκετό για να επιστρέψεις στις υποχρεώσεις σου πλήρως ανανεωμένη. 2.Επιβράβευσε τον εαυτό σου - τώρα, όχι αργότερα "Θα τελειώσω τα πάντα και μετά θα βάλω μουσική και θα κάνω ένα καυτό μπάνιο". Να μία από τις υποσχέσεις που δίνουμε στον εαυτό μας όταν θέλουμε να τον πιέσουμε να συγκεντρωθεί και να αποδώσει στο 100% των δυνατοτήτων του. Γιατί όμως να περιμένεις το τέλος της ημέρας για να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου για τη σκληρή του προσπάθεια; Δώσε του τώρα ένα "καροτάκι" και δες το άγχος σου να εξαφανίζεται, την μπαταρία σου να γεμίζει και τις υποχρεώσεις να διεκπεραιώνονται στο μισό από το χρόνο που θα χρειαζόσουν κανονικά. 3."Συνταγογράφησε" στον εαυτό σου την αγαπημένη σου δραστηριότητα Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να απολαμβάνει μικρά απολαυστικά διαλείμματα, ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας γεμάτης ημέρας. Ο μόνος τρόπος για να "νομιμοποιήσεις" το δικαίωμά σου σε αυτά τα διαλείμματα είναι να τα αντιμετωπίσεις όπως οποιοδήποτε άλλο από τα "πρέπει" σου: Σημείωσε στο ημερολόγιό σου 15 λεπτά κάθε μέρα (αν μπορείς και περισσότερα, ακόμα καλύτερα) αφιερωμένα σε μια δραστηριότητα που σε χαλαρώνει και σε αναζωογονεί. Δε φαντάζεσαι πόσο καλύτερα θα νιώσεις ξέροντας ότι ο χρόνος για ξεκούραση θα αποτελεί πια για σένα ένα προνόμιο που δε θα επιδέχεται συζήτηση. 4.Κάθε τόσο κάνε ένα μίνι διάλειμμα Αν ο χρόνος σου είναι τόσο περιορισμένος που δεν προλαβαίνεις να εφαρμόσεις τις παραπάνω ιδέες, υιοθέτησε τουλάχιστον τη συνήθεια των μίνι διαλειμμάτων: κάθε μία ώρα σήκω από το γραφείο σου και κάνε κάτι διαφορετικό για 2-3 λεπτά. Φτιάξε το αγαπημένο σου ρόφημα. Πλησίασε στο παράθυρο και εστίασε το βλέμμα σου σε ένα μακρινό σημείο στον ορίζοντα. Κάνε μερικές διατάσεις. Ανάπνευσε αργά, αφήνοντας να περάσουν 5 δευτερόλεπτα έπειτα από κάθε εισπνοή και εκπνοή. Ξάπλωσε στον καναπέ και κλείσε τα μάτια σου. Βγες στο μπαλκόνι και νιώσε τον ήλιο και τον άνεμο στο πρόσωπό σου. Είναι ο πιο σύντομος και εύκολος τρόπος για να κάνεις restart στον εγκέφαλό σου. 5.Δες τα πράγματα αλλιώς Ξέρεις ήδη πόσο μπορεί να εξοργιστείς αναλογιζόμενη το χρόνο που χάνεις περιμένοντας στην ουρά στην τράπεζα ή επιστρέφοντας με το λεωφορείο από το γραφείο στο σπίτι. Ένας τρόπος για να διαχειριστείς αποτελεσματικότερα το "νεκρό χρόνο" κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι να τον αντιμετωπίσεις ως μια ευκαιρία για διάλειμμα. Σκέψου το ως εξής: Αν κάποιος σου έλεγε ότι σου χαρίζει ένα 15λεπτο διάλειμμα για να χαζέψεις τους ανθρώπους γύρω σου, να σκεφτείς τι θέλεις να κάνεις το Σαββατοκύριακο και, γιατί όχι, να πιάσεις την κουβέντα με το διπλανό σου, δε θα το δεχόσουν με χαρά; Κάν’ το λοιπόν! Τι περιμένεις; Πώς να δυναμώσω το μυαλό μου; Τι "γυμναστική" θέλει το μυαλό και η μνήμη σου; Πώς να ξεκουράσω το μυαλό μου; Μάθαμε τα tips για διανοητική… ανάπαυλα!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i