Συναισθηματική πείνα: 3 αναγνώστριες μοιράζονται τις εμπειρίες τους (και η αντιμετώπιση από τον ειδικό)

Πώς θα διαχειριστείς τη συναισθηματική πείνα; Μαθαίνουμε από τρεις διαφορετικές εμπειρίες.

15.04.2019

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε o Πάτροκλος Παπαδάκης, ψυχολόγος, πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Κρήτης (www.psychologos-papadakis.gr).

Υπάρχει αντιμετώπιση για τη συναισθηματική πείνα; Τι προτείνει ο ειδικός; Τρεις αναγνώστριες μοιράζονται τις ιστορίες τους και ο ψυχολόγος συμβουλεύει.

1. Η ερώτηση της αναγνώστριας: Είμαι 25 ετών και πέρα από το γεγονός πως από τα 18 μου χάνω όλο και περισσότερο τη μνήμη μου, αισθάνομαι συνεχώς πως πεινάω. Έχω συνέχεια λιγούρες κάτι που με έχει κάνει να πάρω 18 κιλά παραπάνω από το φυσιολογικό μου βάρος. Δεν μπορώ να ακολουθήσω κάποιο πρόγραμμα διατροφής κι αυτό γίνεται τα τελευταία 8 χρόνια. Τι να κάνω; Δεν πίνω καφέδες και αλκοόλ, δεν καπνίζω αλλά τρώω μεγάλες ποσότητες φαγητού συνέχεια.

Η απάντηση του Πάτροκλου Παπαδάκη: Η απώλεια μνήμης, όπως την περιγράφεις, μπορεί να είναι έλλειψη συγκέντρωσης με αποτέλεσμα να μην διατηρείς στην μνήμη σου πληροφορίες που θα έπρεπε να θυμάσαι. Αν είσαι αγχώδης μπορεί να οφείλεται σ’αυτό. Όσον αφορά το βάρος, έχεις κάνει κάποια προσπάθεια με την βοήθεια ενός διαιτολόγου; Ίσως σε βοηθήσει να αποκτήσεις αυτοέλεγχο. Πιθανώς να συντρέχουν και ψυχολογικοί παράγοντες που να αφορούν την αυτοεκτίμηση και την αυτοεικόνα σου ή και κάποιο συναισθηματικό κενό που μπορεί να αφορά ακόμα και κάποιο ψυχικό τραύμα που έχεις βιώσει στη ζωή σου. Η συστηματική βοήθεια από ειδικούς (διαιτολόγο και ψυχολόγο) μπορεί να σε βοηθήσει.

Διάβασε επίσης: Μήπως είμαι ψυχαναγκαστική; Αυτά είναι τα σημάδια και το προφίλ του ψυχαναγκαστικού

2. Η ερώτηση της αναγνώστριας: Θέλω να αδυνατίσω και στην προσπάθεια μου αυτή τρώω περισσότερο με αποτέλεσμα να παχαίνω πιο πολύ, λέγοντας κάθε μέρα «από αύριο» και «από αύριο». Έχω απογοητευτεί! Δεν νιώθω καλά με το σώμα μου άλλα δεν έχω την δύναμη να κάνω άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια. Δεν τρώω μεγάλες ποσότητες φαγητού αλλά δεν τρώω καλή ποιότητα. Τρώω συνέχεια απ’ έξω και junk food. Θέλω να αδυνατίσω γιατί η εικόνα του σώματός μου με κάνει να μην θέλω να πάω ούτε στη δουλειά.

Η απάντηση του Πάτροκλου Παπαδάκη: Έχεις κάνει κάποια προσπάθεια με την βοήθεια ενός διαιτολόγου; Θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής. Από όσα μου περιγράφεις όμως φαίνεται ότι συντρέχουν και ψυχολογικοί παράγοντες. Χαμηλή αυτοεκτίμηση, αλλά και κακή αυτοεικόνα φαίνεται ότι σε εμποδίζουν να αλλάξεις συνήθειες και τρόπο ζωής. Πρόσεξε γιατί υπάρχουν και καταθλιπτικά στοιχεία σε όσα μου περιγράφεις. Θα ήταν καλό να ζητήσεις βοήθεια τόσο από διαιτολόγο, όσο και από ψυχολόγο.

3. Η ερώτηση της αναγνώστριας: Είμαι 22 χρονών και έχω συχνές συναισθηματικές διακυμάνσεις. Πολλές φορές σκέφτομαι ότι αφού έχω την υγεία μου θα πρέπει να είμαι ευτυχισμένη και να μην σκάω για τίποτα, αλλά άλλες στιγμές με το που συμβεί κάτι, έστω και ασήμαντο, αρχίζω και σκέφτομαι αρνητικά, νιώθω πολύ έντονα ότι κάτι μου λείπει και δεν μπορώ να είμαι χαρούμενη και επιπλέον κάνω κακό και στο βάρος μου χάνοντας κάθε αυτοκυριαρχία και τρώγοντας πολύ. Μετά στενοχωριέμαι και γεμίζω τύψεις ακόμα και γι’αυτό. Έχω περάσει πριν 2-3 χρόνια μια πολύ δύσκολη περίοδο που είχα ξεκινήσει να αντιμετωπίζω με ψυχολογο, ο οποίος μου είχε πει ότι περνούσα κατάθλιψη. Ωστόσο σταμάτησα λόγω έλλειψης χρόνου. Πιστεύετε ότι μπορεί να ξανα βρίσκομαι σε μια παρόμοια κατάσταση; Φοβάμαι και μόνο στη σκέψη πως θα ξαναπεράσω έστω και λίγο κάτι παρόμοιο.

Η απάντηση του Πάτροκλου Παπαδάκη: Αφού έχεις ήδη περάσει κατάθλιψη τότε θα γνωρίζεις ότι όσα μου περιγράφεις δείχνουν να υπάρχει πιθανότητα να μην αντιμετώπισες επαρκώς τη συμπτωματολογία και τώρα να επανέρχεται. Απευθύνσου άμεσα σε κάποιον ειδικό. Ακόμα κι αν το πρόβλημα είναι η έλλειψη χρόνου (όπως λες) θα πρέπει να βρεις για τον εαυτό σου οπωσδήποτε ή να δοκιμάσεις εναλλακτιές πρακτικές, όπως την online ψυχοθεραπεία, που θα σε βοηθήσει να κερδίσεις χρόνο.

Editor's Picks

Περισσότερα από Καλή ζωή

#shapegreece