Αυτό το συνένζυμο είναι το μυστικό για καλύτερη διάθεση, μεταβολισμό και ενέργεια

Καλύτερη διάθεση, πιο δυνατός μεταβολισμός και καλύτερη επίδοση στο γυμναστήριο; Ναι, χάρη σε ένα μικροσκοπικό μόριο! Μάθε πώς θα το εκμεταλλευτούμε.

01.03.2020

εχεις διαβασει

πυροτεχνήματα γιορτή αστέρια

Αν θέλεις και καλύτερη διάθεση και μεταβολισμό που να δουλεύει στο φουλ και αστείρευτη ενέργεια, μπορείς να τα έχεις όλα χάρη σε ένα σχετικά άγνωστο μόριο που βρίσκεται μέσα στα κύτταρά σου, σύμφωνα με νέα ριζοσπαστική έρευνα.

Το όνομα αυτού: NAD (Νικοτιναμίδη Αδενίνη Δινουκλεοτίδιο). «Αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στο ανθρώπινο σώμα σε ό,τι αφορά την ενέργεια» σχολιάζει ο Anthony A. Sauve, PhD, επίκ. καθηγητής Φαρμακολογίας στο Weill Cornell Medicine. «Το NAD βοηθά τον οργανισμό μας να χρησιμοποιήσει την τροφή και την άσκηση για δύναμη και αντοχή». Παρότι η παραγωγή του μειώνεται φυσικά κάθε χρόνο –το σώμα σου παράγει 20% μικρότερη ποσότητα στα 40 σου απ’ ό,τι στα 20 σου–, υπάρχουν στοχευμένες τεχνικές που θα αυξήσουν τα επίπεδα του τόσο ενδιαφέροντος μορίου!

Αυτά είναι τα μυστικά για καλύτερη διάθεση, περισσότερη ενέργεια και γρήγορο μεταβολισμό.

Φάε περισσότερο γκουακαμόλε

Θέλεις καλύτερη διάθεση; Αγάπησε το αβοκάντο. Το σώμα σου μετατρέπει τη βιταμίνη Β3 (νιασίνη) σε NAD, οπότε προσπάθησε να προσλαμβάνεις επαρκείς ποσότητες του συγκεκριμένου θρεπτικού συστατικού. Ένας βασικός τρόπος για να συμβεί αυτό: Πρόσεχε τα λιπαρά σου. «Μελέτες δείχνουν πως μια πλούσια σε λιπαρά διατροφή εμποδίζει την  ικανότητα του οργανισμού να μετατρέψει τη Β3 σε NAD προκαλώντας μείωση των επιπέδων του» εξηγεί ο Sauve. Προσπάθησε η πρόσληψη λιπαρών να μην ξεπερνά το 35% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων σου. Πρακτικά, αυτό αντιστοιχεί  σε 78 γρ. για διατροφή 2.000 θερμίδων. Επικεντρώσου στις πηγές «καλών» ακόρεστων λιπαρών, όπως το αβοκάντο και τα ψάρια.

Διάβασε επίσης: Θες ενέργεια; 3 τροφές χωρίς καφεΐνη που σε τονώνουν

Διάβασε επίσης: Ξέρεις ότι κάνοντας αυτές τις 3 κινήσεις με το σώμα σου μπορείς να αλλάξεις διάθεση;

Προστατευτική ασπίδα

Μελέτες έχουν δείξει πως η μεγάλη έκθεση στον ήλιο μπορεί να εξαντλήσει τα αποθέματα   του δέρματος σε NAD. Αυτό συμβαίνει επειδή ο οργανισμός τα χρησιμοποιεί για να επιδιορθώσει τις φθορές που προκλήθηκαν στα κύτταρα από τις ακτίνες UV. Αν γενικά  παραλείπεις το αντηλιακό πιθανότατα έχεις πολύ χαμηλότερα επίπεδα NAD απ’ όσο χρειάζεσαι για να σφύζεις από ενέργεια.

Η λύση; «Βάζε (και ξαναβάζε) αντηλιακό στα εκτεθειμένα μέρη του σώματος όλο το χρόνο και φόρα γυαλιά με φακούς που μπλοκάρουν την ακτινοβολία UV όποτε είσαι έξω» συμβουλεύει ο ειδικός.

Το γιν και το γιανγκ της προπόνησής σου

Οι ασκήσεις με βάρη και η HIIT έχουν πολύ μεγάλη σημασία για την αύξηση της παραγωγής  του NAD. «Η άσκηση αναγκάζει τους μυς να δυναμώσουν και να παράξουν περισσότερα μιτοχόνδρια, τα μόρια που τροφοδοτούν με ενέργεια τα κύτταρά σου και ενισχύει τα επίπεδα του NAD» εξηγεί ο Sauve.

Βοηθά, επίσης, το σώμα σου να απαλλαγεί από τα παλιά ή κατεστραμμένα μιτοχόνδρια, ώστε να είναι οι μύες σου πιο υγιείς και να ανταποκρίνονται καλύτερα στην άσκηση. Σύμφωνα με τις έρευνες, ο συνδυασμός ενδυνάμωσης και ΗΙΙΤ είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος ενίσχυσης της λειτουργίας των μιτοχονδρίων: Κάνε 3 με 4 ημέρες την εβδομάδα ΗΙΙΤ και 2 ημέρες προπόνηση ενδυνάμωσης.

Κάνε μια δοκιμή

Μια μορφή της βιταμίνης Β3 που ανακαλύφθηκε πρόσφατα, το NR (ριβοζίδιο νικοτιναμίδη), μπορεί επίσης να ενισχύσει την παραγωγή του NAD. Ο καλύτερος τρόπος για να την πάρεις είναι μέσω συμπληρώματος διατροφής.

Ωστόσο, ο Josh Mitteldorf, PhD, συγγραφέας του Cracking the Aging Code, σχολιάζει πως δεν είναι σαφές αν πρέπει να στραφούμε στα χάπια. Ο ίδιος προτείνει να δοκιμάσεις ένα συμπλήρωμα NR για 2 εβδομάδες, μετά να το κόψεις για άλλο τόσο και να επαναλάβεις άλλη μία φορά τον κύκλο. Αν παρατηρήσεις αλλαγή στην ενέργεια, την επίδοσή σου στην προπόνηση ή στο πώς νιώθεις γενικά όσο παίρνεις τα χάπια, συνέχισέ τα. Αν όχι, παράλειψέ τα και ακολούθησε τις υπόλοιπες τεχνικές που αναφέρουμε.

[related id="321358"]

Περισσότερα από Καλή ζωή

Best of network

#shapegreece