Τα εκπληκτικά οφέλη που προσφέρουν τα μήλα στο ανοσοποιητικό σύστημα (σύμφωνα με την επιστήμη)

Είναι αλήθεια ότι "ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα";

μήλα iStock

Είναι απίστευτο πώς ένα μικρό μήλο μπορεί να αλλάξει το σώμα. Κανείς δεν μπορεί να κάνει "λάθος" τρώγοντας ένα μήλο για ένα γρήγορο και θρεπτικό σνακ. Είναι ένα χορταστικό σνακ που μπορεί να πάρει καθώς βγαίνει από το σπίτι για δουλειές ή να το βάλει στην τσάντα με το γεύμα της δουλειάς. Τα μήλα, ευτυχώς, είναι προσβάσιμα όλο τον χρόνο και είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά - όλα τα συστατικά που χρειάζεται το σώμα για να καταπολεμήσει τους ιούς και άλλες ασθένειες και παθήσεις.

Είναι αλήθεια ότι "ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα"; Αν και η ετυμηγορία δεν έχει ακόμη βγει σε αυτό το θέμα, μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι ένα μικρό ποσοστό ενηλίκων που εφαρμόζουν αυτή την υγιεινή συνήθεια φαίνεται να χρησιμοποιούν λιγότερα συνταγογραφούμενα φάρμακα.

Διαβάστε Επίσης

Ας δούμε τα αποτελέσματα της κατανάλωσης μήλων στο ανοσοποιητικό σύστημα.

1. Η κερκετίνη βοηθά στη μείωση της φλεγμονής.

Τα μήλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτοχημικά, συμπεριλαμβανομένης της κερκετίνης, η οποία έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βοηθούν στη ρύθμιση της ανοσολογικής απόκρισης.

Οι ελεύθερες ρίζες όχι μόνο βλάπτουν τα κύτταρα, αλλά και ενεργοποιούν γονίδια που προκαλούν αύξηση της φλεγμονώδους αντίδρασης. Η χρόνια φλεγμονή έχει συσχετιστεί με αρκετές σημαντικές ασθένειες και προβλήματα υγείας. Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η κερκετίνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των δεικτών φλεγμονής.

Αυτό το φλαβονοειδές φαίνεται να είναι άφθονο στα κόκκινα μήλα ειδικότερα. Επίσης, επειδή η κερκετίνη περιέχεται μόνο στη φλούδα των μήλων, καλό είναι να μην ξεφλουδίζονται.

2. Τα φλαβονοειδή βοηθούν στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα μήλα περιέχουν κι άλλα αντιοξειδωτικά, εκτός από την κερκετίνη. Άλλα φλαβονοειδή που βρίσκονται σε αυτά περιλαμβάνουν την κατεχίνη, την επικατεχίνη, την προκυανιδίνη, τη φλοριζίνη, το κουμαρικό οξύ, το χλωρογενικό οξύ και το γαλλικό οξύ, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις και ανοσοενισχυτικές ιδιότητες. Τα μήλα έχουν το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο αντιοξειδωτικής δραστηριότητας και τη σημαντικότερη ποσότητα ελεύθερων φαινολικών σε σύγκριση με άλλα κοινά φρούτα.

Αυτά τα φυτοχημικά έχουν αποδειχθεί σε μελέτες ότι διαμορφώνουν τόσο τις φλεγμονώδεις όσο και τις ανοσολογικές αντιδράσεις και προστατεύουν τον οργανισμό από το οξειδωτικό στρες.

Τα φλαβονοειδή στα μήλα συγκεντρώνονται κυρίως στη φλούδα.

3. Η πηκτίνη είναι κατάλληλη για την υγεία του εντέρου.

Ο γαστρεντερικός σωλήνας στεγάζει ένα σημαντικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι η διατήρηση ενός υγιούς και ισορροπημένου μικροβιώματος είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλίσει κανείς ότι το σώμα του είναι έτοιμο να καταπολεμήσει τις ασθένειες. Τα μήλα περιλαμβάνουν μια μορφή διαλυτής ίνας που ονομάζεται πηκτίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας του εντέρου. 

Διαβάστε Επίσης

4. Η βιταμίνη C προάγει την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να καταπολεμά τις λοιμώξεις.

Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι αποτελεί μία από τις πιο αποτελεσματικές άμυνες του σώματος ενάντια στο κρυολόγημα και άλλες λοιμώξεις, ενώ βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος με διάφορους τρόπους.

Σύμφωνα με μελέτες, η απλή αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης C μπορεί να ενισχύσει τον αριθμό των αντιοξειδωτικών στο αίμα κατά 30%, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει τις άμυνες του σώματος να κρατήσουν τη φλεγμονή μακριά.

Η βιταμίνη C ενισχύει επίσης τον επιθηλιακό φραγμό έναντι των παθογόνων μικροοργανισμών και προστατεύει τα κύτταρα από το εξωτερικό οξειδωτικό στρες.

Ένα μεγάλο μήλο έχει περίπου 10,3 mg βιταμίνης C, που μπορεί να μη φαίνεται πολύ, αλλά αντιστοιχεί στο 11,4% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης. Επιπλέον, έρευνες έχουν δείξει ότι η αντιοξειδωτική δράση σε μία μερίδα (100 γραμμάρια) μήλων είναι παρόμοια με 1.500 χιλιοστόγραμμα βιταμίνης C.

Γεγονός: Ένα ωμό μήλο με τη φλούδα του περιέχει έως και 115% περισσότερη βιταμίνη C από ένα ξεφλουδισμένο.

5. Οι διαλυτές φυτικές ίνες μετατρέπουν τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος σε αντιφλεγμονώδη κύτταρα.

Η περιεκτικότητα των μήλων σε φυτικές ίνες είναι μία από τις καλύτερες ιδιότητές τους. Ένα μέτριο μήλο έχει 4,4 γραμμάρια φυτικών ινών, τα οποία συμβάλλουν στο RDA των 25 γραμμαρίων. Πώς σχετίζονται λοιπόν όλα αυτά με το ανοσοποιητικό σύστημα; Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλινόις του 2010, οι διαλυτές φυτικές ίνες στα μήλα μεταμορφώνουν την "προσωπικότητα" των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος από προφλεγμονώδη σε αντιφλεγμονώδη.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i