3 πιθανές παρενέργειες από το κουνουπίδι που δεν γνωρίζαμε

Το κουνουπίδι είναι μια πολύ υγιεινή τροφή ωστόσο μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να πρέπει να αποφεύγεται, τουλάχιστον σε μεγάλες ποσότητες.

Συνταγή για κουνουπίδι Greg Dupree

Είναι υγιεινό, πλούσιο σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες και φτωχό σε θερμίδες. Μιλάμε για το κουνουπίδι το οποίο ανήκει στα χειμερινά λαχανικά που αγαπούν οι διαιτολόγοι. Υπάρχουν όμως κάποιες πιθανές "παρενέργειες" που σημαίνει ότι ορισμένοι άνθρωποι θα πρέπει να καταναλώνουν με προσοχή αυτό το λαχανικό.

Πότε το κουνουπίδι δεν μας κάνει (τόσο) καλό

Εάν υποφέρουμε από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Όπως και τα άλλα σταυρανθή λαχανικά (μπρόκολο και λαχανάκια Βρυξελλών), το κουνουπίδι περιέχει το σύνθετο σάκχαρο ραφινόζη. Το ανθρώπινο σώμα δυσκολεύεται να διασπάσει το σάκχαρο αυτό. Έτσι "ταξιδεύει" άπεπτο στον πεπτικό σωλήνα και στο παχύ έντερο, όπου υπόκειται ζύμωση από τα βακτήρια που τον αποικούν. Αυτή είναι με λίγα λόγια η αιτία για το πρήξιμο και τα αέρια που προκαλεί το κουνουπίδι σε πολλούς ανθρώπους με ευαίσθητο έντερο. Εάν έχεις διαπιστώσει ότι σε ενοχλεί πολύ περιόρισε την κατανάλωσή του και συζήτησε με τον διαιτολόγο ή το γαστρεντερολόγο σου με ποιους τρόπους και συνδυασμούς μπορεί να γίνει πιο εύπεπτο.

Διαβάστε Επίσης

Εάν παίρνουμε αντιπηκτικά φάρμακα

Οι περισσότεροι που παίρνουν αντιπηκτικά φάρμακα που αραιώνουν το αίμα γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αποφεύγουν τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Κ, ώστε να αποφύγουν ανεπιθύμητες αλληλεπιδράσεις. Σε κάποιες περιπτώσεις, η λήψη μεγάλης ποσότητας βιταμίνης Κ μπορεί να εμποδίσει τη λειτουργία των φαρμάκων, αυξάνοντας τον κίνδυνο ανάπτυξης επικίνδυνου θρόμβου αίματος.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια στη συγκεκριμένη βιταμίνη και το ίδιο ισχύει με το κουνουπίδι. Εάν παίρνεις αντιπηκτικά και λατρεύεις το κουνουπίδι, κάνε κράτει στην κατανάλωσή του ή συμβουλέψου το γιατρό σου.

Εάν έχουμε ανεπάρκεια ιωδίου

Σε αυτή την περίπτωση, η μεγάλη κατανάλωση σταυρανθών θα μπορούσε να οδηγήσει σε υποθυρεοειδισμό. Ποιος είναι ο μηχανισμός πίσω από αυτή τη δράση; Το κουνουπίδι περιέχει φυτοθρεπτικά συστατικά που προστατεύουν με πολλούς τρόπους την υγεία μας. Ωστόσο, ένα από αυτά παράγει μια ομάδα φυτοχημικών θειούχων ενώσεων, τις ισοθειοκυανάτες, που μπορεί να επηρεάζουν την πρόσληψη ιωδίου σε ανθρώπους που ακολουθούν διατροφή χαμηλή σε ιώδιο, ειδικά εάν το άτομο αυτό αγαπά και καταναλώνει σε μεγάλες ποσότητες τα σταυρανθή λαχανικά.

Ωστόσο, εάν δεν υπάρχει θέμα ανεπάρκειας ιωδίου, τότε μπορείς να τρως όσο κουνουπίδι και άλλα σταυρανθή θέλεις! Σε μία μελέτη άνθρωποι που κατανάλωναν περίπου 150 γραμμάρια βρασμένα λαχανάκια Βρυξελλών (μία ακόμη πηγή ισοθειοκυανατών) κάθε μέρα για τέσσερις εβδομάδες δεν είχαν πρόβλημα με τη λειτουργία του θυρεοειδούς τους.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i