Βγήκαν οι βάσεις: "Αποτυχία" στις Πανελλήνιες - μετά, τι;

Πώς διαχειριζόμαστε την αποτυχία στις Πανελλήνιες και γιατί στην πραγματικότητα ΔΕΝ είναι αποτυχία.

έφηβοι εφηβεία εξετάσεις AntonioGuillem

Από τη Νανά Τσουμάκη, σύμβουλο εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας, (www.athinaedu.com).

Μόλις βγήκαν οι βάσεις εισαγωγής για τις πανεπιστημιακές σχολές και πολλοί νέοι -και οι γονείς τους- μπορεί να νιώσουν απογοητευμένοι από τα αποτελέσματα. Τι μπορείς να κάνεις και να σκεφτείς μετά από μια "αποτυχία" στις Πανελλήνιες;

Αξίζει να θυμόμαστε πως η διαδικασία των Πανελληνίων δεν είναι μόνο η είσοδος στη επαγγελματική σταδιοδρομία του παιδιού αλλά και η είσοδος στην ενήλικη ζωή του. Από την στιγμή που βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα πρέπει όλοι μαζί, σαν οικογένεια, να δείτε τις επιλογές που υπάρχουν και τον τρόπο υλοποίησης τους με γνώμονα τα "θέλω" του παιδιού αλλά και τα οικογενειακά σας κριτήρια. Μην ξεχνάς ότι ένας νέος στην ηλικία των 18 μπορεί να πιστέψει και να κάνει τα πάντα, γιατί σε αυτή την ηλικία η ζωή του είναι μπροστά. Είναι στη χρονική στιγμή, όπου γυρίζει σελίδα και ξεκινάει να γράφει. Ας του δώσουμε ως γονείς την επιλογή να μπορεί να γράψει σωστά, ευανάγνωστα μια ιστορία που τον κάνει ευτυχισμένο ακόμα και αν απέτυχε στις εξετάσεις.

Σκέψεις και πράξεις μετά από μια αποτυχία στις Πανελλήνιες

#1

Ότι το σύστημα ίσως να μην του έδωσε την ευκαιρία να συγκεκριμενοποιήσει ποιος ήταν πραγματικά ο στόχος του. Το να γράψει "καλά" στις εξετάσεις είναι στόχος μη συγκεκριμένος, μετρήσιμος και έτσι δεν έγινε εφικτός. Αν επιλέξει να ξαναδοκιμάσει πρέπει να γίνει συγκεκριμένος ποιος είναι ο στόχος και με ποιο βαθμό θα μπει στη σχολή που θέλει. Θα πρέπει να αξιολογεί την προσπάθεια του σε όλη την διάρκεια της προετοιμασίας και όχι στο τέλος.

#2

Η αποτυχία στις Πανελλήνιες είναι ευκαιρία για ανατροφοδότηση της σκέψης. Μπορεί με αφορμή αυτό, το παιδί να αξιολογήσει τι δεν πήγε καλά, να βρει την αιτία και να βελτιώσει την επίδοσή του δοκιμάζοντας εναλλακτικούς τρόπους. Για να επιτύχει κανείς έναν στόχο χρειάζεται να βρει το πιθανό λάθος και να το διορθώσει.

Διάβασε επίσης: Διαχείριση χρόνου: Αυτή είναι η δεξιότητα που μπορείς να καλλιεργήσεις στο παιδί σου

Διάβασε επίσης: Τι να σπουδάσει το παιδί μου; Έτσι θα το βοηθήσεις να διαλέξει επάγγελμα

#3

Η αποτυχία είναι ένας τρόπος να γνωρίσει κάθε νέος τι πραγματικά θέλει και ποια είναι τα όρια του. Από αυτή τη διαδικασία μπορεί να βελτιώσει τον εαυτό του και τις αντοχές του όπως και το να μάθει να διαχειρίζεται μια αποτυχία.

#4

Είναι μια καλή ευκαιρία για να ζητήσει το παιδί βοήθεια ώστε να πετύχει τον στόχο του. Πολλές φορές την περίοδο της εφηβείας τα παιδιά βασίζονται στις δυνάμεις τους χωρίς να ζητούν βοήθεια από ανθρώπους που ξέρουν κάτι παραπάνω από εκείνα. Η συνεργατικότητα μπορεί να το σώσει από μια αποτυχία και θα του μάθει να συνεργάζεται. Επίσης μαθαίνει ότι δεν θα διαβάζουν οι άλλοι για εκείνο (π.χ. ο καθηγητής) αλλά θα το βοηθήσουν να βρει τον τρόπο που είναι αποτελεσματικός για εκείνο.

#5

Η αποτυχία θα δώσει στο παιδί τη δυνατότητα να σκεφτεί τι πραγματικά θέλει και να βρει τον τρόπο να φτάσει στο αποτέλεσμα. Μπορεί να κάνει το επάγγελμα που θέλει, να φτιάξει τη ζωή του και με έναν εναλλακτικό τρόπο.

Μια βασική σκέψη

Το ότι απέτυχε ένα παιδί στις Πανελλήνιες δε σημαίνει ότι απέτυχε στη ζωή. Στην ιδέα της αποτυχίας, εμείς ως γονείς φοβόμαστε ότι δεν μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να πετύχει το καλύτερο μέλλον για εκείνο. Στην πραγματικότητα όμως, η αποτυχία είναι μια διαδικασία προς την επιτυχία. Η στάση του παιδιού απέναντι στην αποτυχία είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθει και να συνειδητοποιεί τους τρόπους που την επόμενη φορά θα εφαρμόσει για να επιτύχει. Εμείς ως γονείς, αρκεί να είμαστε δίπλα του και να το στηρίζουμε ώστε να έχει την δύναμη να προσπαθεί. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i