Διατροφή για ρευματοειδή αρθρίτιδα: Η διατροφολόγος προτείνει

Η διατροφολόγος προτείνει μια ειδική διατροφή για τα άτομα που υποφέρουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα.

14.05.2018

εχεις διαβασει

Από την Αγγελική Μοράρη, MSc, Επιστήμονας Τροφίμων & Διατροφής (BSc), Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Κλινική διαιτολογία,   nutritipsbyaggelikimorari.wordpress.com

Διατροφή για ρευματοειδή αρθρίτιδα

Η καλύτερη διατροφική προσέγγιση για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι μία ισορροπημένη διατροφή η οποία σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων πρέπει να επικεντρώνεται σε φυτικές τροφές.

  • Περίπου τα 2/3 της διατροφής πρέπει να προέρχονται από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Το άλλο 1/3 πρέπει να προέρχεται από γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά καθώς και άπαχες πηγές πρωτεΐνης όπως το φιλέτο κοτόπουλο, τα ψάρια κτλ.
  • Βεβαιώσου ότι η διατροφή σου περιλαμβάνει λιπαρά ψάρια όπως η ρέγγα, το σκουμπρί, η πέστροφα, ο σολομός και ο τόνος.
  • Επίσης τα ω-3 λιπαρά οξέα (όπως και το ιχθυέλαιο) φαίνεται να έχουν αντιφλεγμονώδη δράση σύμφωνα με τις συστάσεις της Αμερικανικής Διαιτολογικής Εταιρείας.
  • Η αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών δηλαδή φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής. Μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή προσθήκη φυτικών ινών στην διατροφή έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των επιπέδων της πρωτεΐνης CRP στο αίμα που αποτελεί ένα δείκτη φλεγμονής.
  • Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο περιέχει μια ένωση που ονομάζεται ολεοκανθάλη η οποία δεσμεύει τα ένζυμα που προκαλούν φλεγμονή και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής με τον ίδιο τρόπο που δρα ένα μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο όπως η ιβουπροφαίνη ή η ασπιρίνη. Αντικατάστησε το βούτυρο στη μαγειρική σου με ελαιόλαδο!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Διατροφή για χοληστερίνη, τριγλυκερίδια και HDL χοληστερόλη

Συμπληρώματα διατροφής και ρευματοειδή αρθρίτιδα

Η βιταμίνη D που συνήθως συνδέεται με το ασβέστιο και την προστασία από την οστεοπόρωση, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας σε ηλικιωμένες γυναίκες βοηθώντας στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Καλές πηγές βιταμίνης D είναι τα αβγά, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και το γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Καλό είναι να γίνει έλεγχος της βιταμίνης εργαστηριακά για τυχόν ανεπάρκεια της και μετέπειτα συμπληρωματική χορήγηση της.

Γενικά συνίσταται μία ισορροπημένη διατροφή. Με την υιοθέτηση μιας μεσογειακού τύπου διατροφής, η οποία περιλαμβάνει ω-3 λιπαρά οξέα, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, μέτρια κατανάλωση αλκοολ καθώς και τα οφέλη από το ελαιόλαδο.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Σταφυλόκοκκος: Μήπως κόλλησες και δεν το ξέρεις; (Φέτος έχει κολλήσει η μισή Ελλάδα!)

Μήπως το τσίμπημα από το κουνούπι που δεν υποχωρεί είναι τελικά σταφυλόκοκκος; Πώς θα τον καταλάβεις και τι πρέπει να κάνεις ASAP;

πονοκέφαλος ημικρανία
Τι κάνει ένας νευρολόγος για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

Ποια «μυστικά» γνωρίζει ο νευρολόγος Μιχάλης Βικελής για να αποφύγει τον πονοκέφαλο;

εμβόλιο
Γιατί εγκρίθηκε το εμβόλιο HPV σε γυναίκες 27-45 ετών στις ΗΠΑ; Αξίζει να το κάνεις;

Η Αυστραλία αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα χωρίς καρκίνο του τραχήλου, χάρη στο εμβόλιο HPV που γίνεται σε κορίτσια και αγόρια. Στις ΗΠΑ, έλαβε έγκριση για μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στην Ευρώπη. 

πόδια πρησμένα πόδια ψηλά τοίχος
Γιατί έχεις πρησμένα πόδια και τι μπορείς να κάνεις; Plus: Κλέψε το tip της health editor για ξεκούραστα πόδια!

Διαπίστωσες ότι έχεις πρησμένα πόδια; Τι μπορεί να φταίει και μήπως το πρήξιμο αυτό σημαίνει κάτι για την υγεία σου; 

διατροφική μαγιά
Χορτοφαγικές και vegan πηγές της Β12 – Ποια είναι η καλύτερη πηγή της αν δεν τρως κρέας;

Ακόμη κι αν δεν είσαι χορτοφάγος είναι σημαντικό να ξέρεις τις vegan πηγές της Β12. Έτσι θα εξασφαλίσεις επαρκή πρόσληψη της βιταμίνης Β12 και πιο ισορροπημένη διατροφή.

φαγητό υγιεινή διατροφή
Η διατροφή χωρίς γλουτένη οδηγεί σε διαβήτη;

Διατροφή και υγεία: Τα νεότερα δεδομένα που θα ακούσεις στο ανοιχτό για το κοινό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Διαβήτη, Μεταβολικού Συνδρόμου & Παχυσαρκίας. 

#shapegreece