Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: Πώς η αγκαλιά κάνει ΚΑΛΟ στην ΥΓΕΙΑ σου

Η αγκαλιά δεν είναι μόνο ανακουφιστική. Μπορεί να βελτιώσει ΚΑΙ την υγεία σου

21.01.2020

Γράφει: Επιστημονικός Συνεργάτης Shape

εχεις διαβασει

αγκαλιά φίλες

Από την Αλεξάνδρα Παυλέτση – Στεφανή, BSc Ψυχολόγο, MSc (alexandrapavletsi.com)

Η αγκαλιά είναι μια τόσο απλή πράξη, αλλά με τόσα οφέλη για την ψυχική και σωματική ισορροπία. Η αγκαλιά είναι ένας τρόπος για να δείξεις το ενδιαφέρον, την υποστήριξη και τη φροντίδα προς ένα άλλο πρόσωπο και εξισορροπεί το νευρικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνες, μια αγκαλιά με διάρκεια 12 δευτερολέπτων, μπορεί να παράγει οξυτοκίνη, μια ορμόνη η οποία έχει αντικαταθλιπτική δράση και εξισσοροπεί τα επίπεδα του στρες.
Πώς λοιπόν η αγκαλιά επηρεάζει θετικά τόσο την ψυχική μας υγεία, όσο και το σώμα μας;

#1

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που αγκαλιάζονται πιο συχνά, αρρωσταίνουν σπανιότερα, αλλά ακόμα και αν έχουν ίωση, τα συμπτώματα τους είναι πιο ελαφρά.

#2

Ρυθμίζει τα επίπεδα του στρες. Μια άλλη ορμόνη που εκκρίνεται μέσω την αγκαλιάς είναι η κορτιζόλη, η οποία συμβάλει στη μείωση των επιπέδων του στρες.

#3

Ενδυναμώνει τη σχέση. Η αγκαλιά είναι από τους πρώτους τρόπους επικοινωνίας που αναπτύσσουμε. Η διαπροσωπική επαφή μέσω της αγκαλιάς παίζει σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική ψυχική υγεία, καθώς έτσι αναπτύσσονται σημαντικές πλευρές μιας σχέσης, όπως η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση και η σύνδεση. Επίσης, η αγκαλιά βοηθά μετά από μια διαμάχη, καθώς απομακρύνει τα αρνητικά συναισθήματα.

#4

Μειώνει το αίσθημα της μοναξιάς. Στην εποχή των social media και της τεχνολογίας, το αίσθημα μοναξιάς είναι σε υψηλά επίπεδα, καθώς η πραγματική επαφή μπορεί να μην είναι τόσο συχνή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το να αισθάνεσαι μόνος και να αναπτύσσονται συναισθήματα θλίψης. Μέσω της αγκαλιάς, το αίσθημα μοναξιάς μειώνεται και αισθάνεται συνδεδεμένο και εμπιστοσύνη με άλλα άτομα.

#5

Βελτιώνει τα συμπτώματα του Alzheimer. Μια αγκαλιά μπορεί να βελτιώσει την υγεία των ατόμων με Alzheimer, καθώς νιώθουν πιο ευτυχισμένοι, μειώνονται τα αρνητικά συναισθήματα και η κατάθλιψη και τους βοηθά στην κοινωνικότητα.

#6

Αναπτύσσονται θετικά συναισθήματα. Η αγκαλιά επίσης, βοηθά στην έκκριση ντομαπίνης και της σεροτονίνης, ορμονών που αποτελούν πηγή θετικών συναισθημάτων και καλής διάθεσης. Έτσι, αυξάνονται οι ορμόνες της ευεξίας και νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι, επηρεάζοντας τον οργανισμό μας θετικά και την ψυχική μας διάθεση.

#7

Βοηθά στο να επικοινωνείς τα συναισθήματα σου. Πέρα από το να εκφράσεις τα συναισθήματα σου λεκτικά, η αγκαλιά είναι ένας τρόπος να εκφραστείς με άλλη δυναμική και να επικοινωνήσεις αυτό που επιθυμείς.

#8

Μειώνει το αίσθημα του πόνου. Με μια σφιχτή αγκαλιά, απελευθερώνονται ενδορφίνες, οι οποίες αποτρέπουν την εκδήλωση του πόνου. Επίσης, εκκρίνεται η ωκυτοκίνη, η οποία εκκρίνεται και κατά τη διάρκεια της γέννας, η οποία βοηθά στο να μειωθεί ο πόνος.

#9

Προστατεύει την καρδιά. Η αγκαλιά βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

#10

Δρα θετικά στην υγιή ανάπτυξη των παιδιά. Με την αγκαλιά το παιδί νιώθει ότι το αγαπούν με αποτέλεσμα να νιώθει πιο ασφαλές και να συμβάλλει θετικά στην κοινωνική προσαρμοστικότητα, στον έλεγχο της επιθετικότητας και στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης. Επίσης, η αγκαλιά βοηθά το παιδί να έχει υψηλότερη αυτοεκτίμηση, καθώς μέσω αυτής της πράξης, αισθάνεται ότι αξίζει και λαμβάνει την αποδοχή.

Διάβασε επίσης: Να κάνω ψυχοθεραπεία; Τι ακριβώς θα μου πει η ψυχολόγος; Σε τι θα με βοηθήσει; Η σύμβουλος ψυχικής υγείας απαντά σε ΟΛΑ!

Διάβασε επίσης: Τι είναι ο σύμβουλος ψυχικής υγείας; Πότε να απευθυνθείς σε αυτόν;

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece