Πώς να αντιμετωπίσεις την αϋπνία

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει τα 5 βήματα που καταπολεμούν την αϋπνία

Ανάλυσέ Το: Πώς να αντιμετωπίσεις την αϋπνία

Όλοι περνάμε περιόδους άγχους, στεναχώριας ή γενικής έντασης, συναισθήματα που έχουν σαν αποτελέσματα την  αυπνία. Όταν επανειλημμένα στερούμαστε ωφέλιμο ύπνο, τότε δημιουργείτε ένας φαύλος κύκλος: διαταράσσουμε την σεροτονίνη (την ορμόνη της «χαράς») και έτσι μπορεί, σε βάθος χρόνου να δημιουργήσουμε μια τάση στην κατάθλιψη. Από την άλλη, κάποιοι άνθρωποι με μελαγχολία, δυσκολεύονται στον ύπνο. Έτσι, το ένα οδηγεί στο άλλο και αντίστροφα. Έτσι, η καλή ποιότητα του ΄νου βοηθά και τη διάθεσή μας, τις αντοχές μας, ακόμη και την ποσότητα και ποιότητα φαγητού που θα επιλέξουμε μέσα στην ημέρα.

Από τη στιγμή που ο ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός, πώς μπορούμε να σπάσουμε τον παραπάνω φαύλο κύκλο και γενικά να κοιμόμαστε καλύτερα;

Τα 5 βήματα που καταπολεμούν την αϋπνία

 1.Μη χάνεις το φως της ημέρας

Ακόμη κι αν έχεις κοιμηθεί ελάχιστα, μην χάνεις το φως της ημέρας που βοηθά στην αύξηση της έκκρισης της  σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι μία από τις πιο βασικές χημικές ουσίες του νευρικού μας συστήματος, που καθορίζει τη διάθεσή μας, την ποιότητα του ύπνου και τη συναισθηματική μας σταθερότητα.

2.Πήγαινε στο κρεβάτι σου μόνο εάν νυστάζεις

Χρειάζεται να εκπαιδεύσεις τον εγκέφαλό σου να συνδέσει το κρεβάτι του με τον ύπνο και μόνο. Μήπως κάνεις το λάθος να στριφογυρνάς με τις ώρες στο κρεβάτι  σκεπτόμενη όλα όσα σε απασχολούν; Αυτή η συμπεριφορά  θα επιδεινώσει τις  αϋπνίες σου καθώς μετατρέπεις το κρεβάτι σου σε γραφείο ή σε μέρος που μεταφέρεις και επεξεργάζεσαι τις ανησυχίες σου. Όποτε δεν σε πιάνει ο ύπνος, βγες από την κρεβατοκάμαρα.

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i