Τη Δευτέρα ανοίγουν τα Δημοτικά: Ο νέος ρόλος των σχολείων στη μετά-κορονοϊό εποχή

Τη Δευτέρα τα παιδιά θα επιστρέψουν στο Δημοτικό σχολείο και τα νηπιαγωγεία.

παιδί σχολείο μάθηση εκπαίδευση βιβλία βιβλίο Choreograph

Τα σχολεία έκλεισαν εξαιτίας την πανδημίας του κορονοϊού, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε πολλές χώρες στον κόσμο. Και με το προγραμματισμένο άνοιγμα των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων την ερχόμενη Δευτέρα, αυτή η δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet Public Heath είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Σε τι αναφέρεται; Στο ρόλο της λειτουργίας των σχολείων κατά την επάνοδο στην κανονικότητα. (Μπορείς να διαβάσεις εδώ το άρθρο στα αγγλικά.)

Το κλείσιμο των σχολείων και οι συνέπειές του στα παιδιά

Το κλείσιμο των σχολείων με τις επακόλουθες κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά και στους εφήβους είναι κρίσιμο ζήτημα. Οι επιπτώσεις είναι περισσότερο εμφανείς στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων που βασίζονται στο σχολείο για τις εκπαιδευτικές, διατροφικές και υγειονομικές τους ανάγκες. Ειδικά σε περιπτώσεις έλλειψης γονικής υποστήριξης δημιουργούνται μεγάλες ανισότητες στην παροχή εκπαιδευτικών παροχών. Με στόχο να διασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές η UNESCO έχει καταστρώσει οργανωμένο στρατηγικό πλάνο για την υποστήριξη των παιδιών με τηλεκπαίδευση και άλλες καινοτόμες δράσεις κατά την επάνοδο στην κανονικότητα.

Οι πολλαπλοί ρόλοι του σχολείου

Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Με τους μαθητές στο σπίτι, η σχολική κοινότητα απουσιάζει και η επαφή μέσω του διαδικτύου δε μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Τα παιδιά απουσιάζουν από το φυσικό χώρο όπου μπορούν να μοιραστούν τα ενδιαφέροντα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση αποτελεί στους νέους ανθρώπους σημαντική συνιστώσα για την εξέλιξη της προσωπικότητας τους. Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό, με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Υγειονομικοί, παιδαγωγοί και ψυχολόγοι πρέπει να υποστηρίξουν το έργο των δασκάλων και καθηγητών γιατί η σωστή εκπαίδευση είναι συνώνυμη της υγείας.

Τα ευρήματα της μελέτης συνόψισαν οι ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Διάβασε επίσης: Ανοίγουν τα σχολεία: Οι συμβουλές του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών για τα παιδιά μας

Διάβασε επίσης: Μεγαλώνοντας παιδιά με αξίες

The Mamagers Update

«Μεγαλώνοντας ένα αυτιστικό παιδί» | Το βιβλίο της Άδας Σταματάτου

Μερικές πολύτιμες συμβουλές για τις στιγμές που το παιδί «δεν τρώει τίποτα!»

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i