Να παίρνεις αντισυλληπτικά χάπια αν έχεις άστατη περίοδο ή σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών; Και αν ναι, τι άλλο πρέπει να κάνεις;

Τα αντισυλληπτικά χάπια πλέον συνταγογραφούνται για μια πληθώρα προβλημάτων εκτός της αντισύλληψης. Να τι πρέπει να ξέρεις

10.12.2018

εχεις διαβασει

Καθώς πλέον τα χάπια αντισύλληψης συνταγογραφούνται για μια πληθώρα αιτιών εκτός από την αντισύλληψη, ζητήσαμε από την ειδικό να μας πει τα υπέρ και τα κατά.

Συνεργάστηκε η Ευαγγελία Μαραγκουδάκη, γυναικολόγος.

Είναι το χάπι που συνταγογραφείται περισσότερο στον κόσμο. Εκτός όμως από τη βασική του χρήση για αντισύλληψη, στα χρόνια που πέρασαν από τη δημιουργία του οι επιστήμονες συγκέντρωσαν στοιχεία, παρακολούθησαν και ανέλυσαν τις γυναίκες μελετώντας αν το χάπι βρίσκεται πίσω από προβλήματα υγείας που εμφανίζουν. Και τώρα αναρωτιόμαστε κι εμείς: Κάνουν τα αντισυλληπτικα χάπια όσα υπόσχονται;

Η χρήση του χαπιού

Το σημαντικό ζήτημα που υπάρχει με τo χάπι δεν είναι ότι χρησιμοποιείται ως αντισύλληψη, αλλά ότι συνταγογραφείται ως «θεραπεία» για πληθώρα γυναικείων προβλημάτων, όπως το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, η ενδομητρίωση, οι πόνοι περιόδου, το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, η έντονη αιμορραγία, οι διαταραχές περιόδου, οι πονοκέφαλοι, η αυξημένη τριχοφυΐα.

Αν έχεις βιώσει κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, πρέπει να ξέρεις ότι αυτά είναι ο τρόπος του σώματός σου για να επικοινωνήσει μαζί σου και να σου πει ότι κάτι δεν πάει καλά. Και ότι υπάρχει κάτι –συνήθως έχει σχέση με τον τρόπο ζωής σου– που επηρεάζει το σώμα σου. Σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, για να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα υγείας, χρειάζεται συνδυασμός κάποιας θεραπείας με αλλαγές στη διατροφή και στον τρόπο ζωής. Το χάπι δεν έχει καταφέρει να θεραπεύσει την ορμονική ανισορροπία. «Γιατί το χρησιμοποιώ;»

Για πολλές γυναίκες το χάπι ήταν σωτηρία και ανακούφιση από μια πληθώρα ορμονικών προβλημάτων. Αλλά όταν σταματάς να το παίρνεις, αυτά τα προβλήματα επιστρέφουν, συχνά πιο ισχυρά. Γι’ αυτό, όπως με όλα τα φάρμακα, χρειάζεται να κάνουμε δύο ερωτήσεις:

Πρώτον, αντιμετωπίζει την αιτία του προβλήματος ή το σύμπτωμα;

Και δεύτερον, πώς υποστηρίζεις τον οργανισμό σου ενώ ακολουθείς τη θεραπεία;

Κάποια στοιχεία που πρέπει να ξέρεις για τα αντισυλληπτικά χάπια

Όπως όλα τα φάρμακα, τα αντισυλληπτικά επηρεάζουν την εντερική υγεία. Τα καλά βακτήρια χάνουν τη δύναμή τους και με τον καιρό αυτό μπορεί να δημιουργήσει μια πληθώρα προβλημάτων, συμπεριλαμβάνοντας κακό ανοσοποιητικό και ορμόνες σε ανισορροπία.

 Το χάπι όμως επηρεάζει και με άλλους τρόπους την υγεία μας:

▶ Αν το έντερο δεν μπορεί να αφομοιώσει τα θρεπτικά συστατικά επαρκώς, το σώμα αρχίζει να αδειάζει από βασικές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, κάτι το οποίο μπορεί να είναι και πηγή ορμονικής ανισορροπίας.

Συχνά η ορμονική ανισορροπία είναι αποτέλεσμα κακής υγείας του εντέρου εξαρχής, με αποτέλεσμα, αν παίρνουμε το χάπι για πολύ καιρό, να διογκωθεί το πρόβλημα.

Το χάπι επηρεάζει τις αισθήσεις μας, που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικές επιλογές αν δεν το χρησιμοποιούσαμε.

Οι παρενέργειες είναι ποικίλες και περιλαμβάνουν κατάθλιψη, άγχος, ημικρανίες και πονοκεφάλους, χαμηλή λίμπιντο, στομαχικό πόνο, δυσκοιλιότητα, ασθενές ανοσοποιητικό, κυρίως όμως θρομβώσεις ειδικά εάν συνδυάζονται με κάπνισμα.

Τι σημαίνει αυτό για σένα

Το σημαντικό, επομένως, είναι να γνωρίζεις γιατί το παίρνεις: ως θεραπεία ή ως αντισυλληπτικό; Και ρώτα αν υπάρχει συγκεκριμένη λύση στο πρόβλημά σου.

Είναι απαραίτητος ο ορμονολογικός και αιματολογικός έλεγχος ώστε να εξατομικεύεται κάθε περίπτωση. Αν συνεχίσεις τη λήψη του χαπιού, φρόντισε να υποστηρίξεις τον οργανισμό σου δίνοντας έμφαση στη διατροφή και στον τρόπο ζωής, ειδικά αν το παίρνεις για να αντιμετωπίσεις ζητήματα όπως η ακμή, η αμηνόρροια και οι πόνοι περιόδου.

Aν παίρνεις το χάπι

  • Φρόντισε το έντερο: Προβιοτικά και ψευδάργυρος θα βοηθήσουν το πεπτικό.
  • Και το συκώτι σου: Eίναι υπεύθυνο για την αποτοξίνωση, γι’ αυτό η αύξηση της κατανάλωσης φυτικών ινών και βοτάνων ενισχύει αυτή τη λειτουργία.
  • Αλλά κυρίως το ανοσοποιητικό: Eνίσχυσέ το με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C (πορτοκαλάδα, γκρέιπφρουτ, ακτινίδια)

Περισσότερα από Υγεία

#shapegreece