5 σημαντικά και όχι τόσο γνωστά οφέλη της βιταμίνης Κ στον οργανισμό

Υπάρχουν πέντε καλοί λόγοι να προσθέσεις τη βιταμίνη Κ στη διατροφή. Αυτά τα οφέλη της βιταμίνης Κ που ακολουθούν αποδίδονται κυρίως στην Κ2 της βιταμίνης.

08.11.2018

εχεις διαβασει

Η βιταμίνη Κ είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει μια ομάδα από χημικά όμοιες ουσίες οι οποίες έχουν αντιαιμορραγικές ιδιότητες. Βρίσκεται σε 3 μορφές την Κ1, Κ2 και Κ3. Η Κ3 δε θεωρείται φυσική μορφή της  βιταμίνης και γι’αυτό δεν την προτιμούμε. Η Κ1 ή φυλλοκινόνη είναι η κύρια μορφή και βρίσκεται κυρίως στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και σε αρκετά σπορέλαια.

Η βιταμίνη Κ2 είναι η ανώτερη ποιότητα της βιταμίνης Κ και έχει βρεθεί στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια λόγω της μεγαλύτερης κατανόησης του ρόλου της για το σώμα μας και των πολλών ωφελειών της στην υγεία μας.

Κάποτε θεωρούσαν ότι ήταν σημαντική μόνο για την πήξη του αίματος και οι ελλείψεις της ήταν σπάνιες, ενώ τώρα γνωρίζουμε ότι η βιταμίνη Κ έχει σημαντικό ρόλο στην αποτροπή σημαντικών προβλημάτων υγείας όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις, η οστεοπόρωση και πιθανόν ακόμα και συγκεκριμένα είδη καρκίνου.

Επίσης, η Κ2 βιταμίνη, γνωστή και ως μενακινόνες, είναι μάλλον πιο σημαντική για την υγεία σου από τη βιταμίνη Κ1. Δυστυχώς, όμως, αυτό είναι και το είδος της βιταμίνης Κ στο οποίο είναι πιο πιθανό να έχεις κάποια έλλειψη.

Υπάρχουν πέντε καλοί λόγοι να προσθέσεις τη βιταμίνη Κ στη διατροφή σου. Με την
εξαίρεση της καλής πήξης του αίματος, αυτά τα οφέλη της βιταμίνης Κ που ακολουθούν
αποδίδονται κυρίως στην έκδοση Κ2 της βιταμίνης.

5 οφέλη της βιταμίνης Κ για την υγεία σου

1. Η βιταμίνη Κ προστατεύει τα οστά και μειώνει τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης

Χωρίς επαρκή επίπεδα βιταμίνης Κ στο σώμα σου, η ρύθμιση του ασβεστίου είναι μειωμένη
με δυσάρεστες μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.

Η βιταμίνη Κ βοηθάει να κρατήσεις το ασβέστιο και άλλα μεταλλικά στοιχεία στα οστά σου
διατηρώντας τα επίπεδα της οστεοκαλσίνης. Η οστεοκαλσίνη είναι μία πρωτεΐνη που
εκκρίνεται από τους οστεοβλάστες στα οστά σου για να δεσμεύσει τα ορυκτά στη μήτρα
των οστών.

Ωστόσο, όταν η βιταμίνη Κ (και συγκεκριμένα η Κ2) δεν είναι παρούσα σε
επαρκείς ποσότητες, τότε η οστεοκαλσίνη δεν μπορεί να κάνει αυτή τη λειτουργία. Αυτό
έχει σαν αποτέλεσμα να χαθεί το ασβέστιο από τα οστά σου με έναν αυξημένο ρυθμό,
οδηγώντας με την πάροδο του χρόνου σε εύθραυστα οστά και σε οστεοπόρωση.

2. Αποτρέπει την αρτηριακή ασβεστοποίηση που οδηγεί σε αθηροσκλήρωση και
καρδιακές παθήσεις

Όταν το ασβέστιο ξεχειλίζει από τα οστά σου εξαιτίας των χαμηλών επιπέδων βιταμίνης Κ,
το περισσευούμενο μπορεί να κατατεθεί στο καρδιαγγειακό σύστημα και ιδιαίτερα στις
αρτηρίες.

Η διατήρηση καλών επιπέδων βιταμίνης Κ στο σώμα σου είναι απαραίτητη για τη
δημιουργία μίας ειδικής πρωτεΐνης που ονομάζεται πρωτεΐνη GLA μήτρας (MGP). Η MGP
συμβάλλει στην αναστολή του σχηματισμού κρυστάλλων ασβεστίου μέσα στα αιμοφόρα
αγγεία, αλλά απαιτεί τη σωστή λειτουργία της βιταμίνης Κ.

Όι άνθρωποι που έχουν έλλειψη βιταμίνης Κ έχει αποδειχθεί ότι έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο
σκλήρυνσης των αρτηριών και η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι η βιταμίνη Κ2 συνδεόταν με
μειωμένες πιθανότητες στεφανιαίας ασβεστοποίησης.

 

3. Σωστή πήξη του αίματος και λιγότερες μελανιές

Το συκώτι σου παράγει πρωτεΐνες πήξης του αίματος και η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για
να συμβεί αυτό.

Αυτές οι πρωτεΐνες επίσης επηρεάζουν το πόσο εύκολα μελανιάζει το σώμα σου και το πόσο
γρήγορα επουλώνονται οι μελανιές. Το συχνό μελάνιασμα μπορεί να υποδηλώνει μία
ανάγκη για περισσότερη βιταμίνη Κ στη διατροφή σου.

Αν και η δημιουργία των πρωτεϊνών της πήξης του αίματος είναι μια σημαντική διαδικασία,
η πεποίθηση ότι αυτή ήταν η πρωταρχική λειτουργία της βιταμίνης Κ οδήγησε σε
διαιτητικές συστάσεις πρόσληψης βασιζόμενες μόνο σε αρκετή βιταμίνη Κ για αυτό το
σκοπό.

Ο ρόλος της βιταμίνης Κ στο χτίσιμο των οστών, την καρδιαγγειακή υγεία και τα άλλα οφέλη
της βιταμίνης Κ οδήγησαν πολλούς ειδικούς στην υγεία να αναφέρουν ότι η συνιστώμενη
ημερήσια πρόσληψη της Κ είναι ανεπαρκής. Κάποιοι πιστεύουν ακόμα ότι πρέπει να γίνει
αναθεώρηση ειδικά της βιταμίνης Κ2.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Οι καλύτερες 15 τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β12!

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι κάποια φάρμακα αραίωσης του αίματος λειτουργούν με το
να εμποδίζουν τη λειτουργία της βιταμίνης Κ. Οπότε, αν ο γιατρός σού συνταγογραφήσει
τέτοια φάρμακα, θα πρέπει να τον συμβουλευτείς προτού αυξήσεις την πρόσληψη της
βιταμίνης Κ στη διατροφή σου, ειδικά μέσω συμπληρωμάτων.

4. Μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου

Η βιταμίνη Κ2 συγκεκριμένα ερευνάται για την πιθανή προστατευτική δράση της ενάντια σε
συγκεκριμένες μορφές καρκίνου. Μία μεγάλη ευρωπαϊκή έρευνα περισσότερων από 11.000
ανδρών για πάνω από 9 χρόνια περίπου αποκάλυψε έναν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης
καρκίνου του προστάτη σε άτομα που είχαν μεγαλύτερη πρόσληψη βιταμίνης Κ2 (όχι όμως
και βιταμίνης Κ1).

Άλλη μία μικρότερη έρευνα αποκάλυψε ότι η βιταμίνη Κ2 παρουσίαζε ένα σημαντικό
προληπτικό αποτέλεσμα ενάντια στον καρκίνο του ήπατος στις γυναίκες με ιική κίρρωση
του ήπατος. Άλλες έρευνες έχουν εξετάσει την θεραπεία των κυττάρων της λευχαιμίας και
άλλων αιματολογικών καρκίνων με μενακινόνες.

5. Βελτιώνει το δέρμα και αναστέλλει την εμφάνιση των ρυτίδων

Τα ίδια προβλήματα ασβεστοποίησης που σκληραίνουν τις αρτηρίες μπορούν επίσης να
επηρεάσουν την συνδετική ελαστίνη, η οποία διατηρεί το δέρμα σου απαλό και λεπτό.
Χωρίς αρκετή βιταμίνη Κ στη διατροφή σου, το ασβέστιο μπορεί να εναποτεθεί στις ίνες
ελαστίνης του δέρματος και να τις σκληρύνει προκαλώντας ρυτίδες.

Η βιταμίνη Κ είναι, ακόμα, αναγκαία για τη δημιουργία συγκεκριμένων πρωτεϊνών που
διατηρούν υγιή τα κύτταρα του δέρματος και μπορεί να είναι καθοριστικός παράγοντας για
δερματικά προβλήματα, όπως η ακμή. Για την ακρίβεια, υπάρχουν πολλές αναφορές για
θεραπείες με τοπική χρήση της βιταμίνης Κ, οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη της ακμής και
την επούλωση του δέρματος που επηρεάζεται από τα σημάδια της ακμής.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

πόδια κιρσοί ευρυαγγείες
Όλα τα νεότερα για τις θεραπείες για κιρσούς και ευρυαγγείες

Μπορείς να έχεις σε κάθε ηλικία όμορφα και υγιή πόδια; Φυσικά! Ενημερώσου για τα νεότερα για τις θεραπείες για κιρσούς και ευρυαγγείες.

8 τροφές για καλό ύπνο (έτσι θα νικήσεις τις αϋπνίες!)

Ο ύπνος! Αυτό το σπουδαίο αγαθό. Εσύ γνωρίζεις γιατί αξίζει να κοιμάσαι λίγο παραπάνω; Σου έχουμε την απάντηση!

5 σημάδια ότι μπορεί να έχεις ανεπάρκεια βιταμίνης Β12

Λίγα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται τόσο στη δημοσιότητα αυτή τη στιγμή όσο η βιταμίνη Β12.

Διατροφή για χαμηλό αιματοκρίτη: Τι να τρώω για να αντιμετωπίσω την αναιμία;

Διατροφή για χαμηλό αιματοκρίτη: H διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει γενικές οδηγίες διατροφής σε περίπτωση αναιμίας.

Αν ΔΕN θες να ζήσεις πολύ, να τι πρέπει να κάνεις

Τα 4 σημεία στα οποία έχει καταλήξει η επιστήμη

παιδιά φρούτα φράουλες υγιεινή διατροφή οικογένεια
Παγκόσμια ημέρα διαβήτη 2018: Η πρόληψη του διαβήτη ξεκινά μέσα από την οικογένεια

Στην οικογένεια είναι αφιερωμένη η φετινή παγκόσμια ημέρα διαβήτη. Τι θα κρατήσουμε στο μυαλό μας; Η πρόληψη του διαβήτη είναι εφικτή και ξεκινά μέσα από την οικογένεια!

#shapegreece