Είναι κρυολόγημα ή αλλεργία; Αναγνώρισε τα συμπτώματα της αλλεργίας και δες πώς θα τα αντιμετωπίσεις

Αναγνώρισε τα συμπτώματα της αλλεργίας και του κρυολογήματος και αντιμετώπισέ τα.

24.04.2020

Γράφει: Αμαλία Δούκα

εχεις διαβασει

αλλεργία άνοιξη συμπτώματα

Συνεργάστηκε η Άννα Νάνου, αλλεργιολόγος

Πώς θα καταλάβεις εάν το συνάχι, ο πονοκέφαλος ή η κόπωση που νιώθεις οφείλεται σε κρυολόγημα ή αλλεργία; Μάθε να αποκρυπτογραφείς τα συμπτώματα της αλλεργίας και δώσε μόνη σου την απάντηση!

Δεν σου φτάνει ένα πακέτο χαρτομάντιλα την ημέρα!

Εάν η καταρροή ηρεμήσει μετά τις 3 ημέρες, κατά πάσα πιθανότητα είναι κρύωμα. Με ξεκούραση και πολλά υγρά, θα συνέλθεις μόνη σου σε μία εβδομάδα. Οι εποχικές αλλεργίες, από την άλλη, συνήθως γίνονται προοδευτικά χειρότερες και μπορεί να κρατήσουν μήνες.

Τι να κάνεις;

  • Όσον αφορά την αλλεργία, τα αντιισταμινικά προλαμβάνουν τη δράση της ισταμίνης, ενός χημικού που απελευθερώνει το σώμα σου ως αντίδραση στη γύρη, τη σκόνη και άλλα αλλεργιογόνα, και ελέγχουν τα φταρνίσματα και τη ρινική συμφόρηση.
  • Τα αποσυμφορητικά μύτης μπορούν να προσφέρουν άμεση ανακούφιση. Εάν τα συμπτώματα συνεχιστούν, ο γιατρός σου μπορεί να σου γράψει κάποια σπρέι μύτης με στεροειδή για να μειωθεί η φλεγμονή.
  • Δώσε προσοχή σε τυχόν αλλαγή των συνηθειών σου, όπως το νέο άρωμα που έβαλες το πρωί ή το καινούργιο καθαριστικό σπρέι που χρησιμοποίησες. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, το 40% των ατόμων που ενοχλούνται από αλλεργίες είναι ευαίσθητα και σε λιγότερο προφανείς ενόχους.
  • Για να αναπνέεις καλύτερα, δοκίμασε ένα αλατούχο διάλυμα σε σπρέι (καθημερινά για 3 εβδομάδες ή όταν εντείνονται τα συμπτώματα) και σκέψου την τοποθέτηση ιονιστή για να διώξεις τα αλλεργιογόνα.

Διάβασε επίσης: Έχεις φαγούρα στα μάτια; Πώς θα ανακουφιστείς και πώς δεν θα έχεις πια κόκκινα μάτια

Διάβασε επίσης: Ενοχλήσεις στα μάτια; Τα πιο συχνά προβλήματα και οι λύσεις (τσούξιμο, φαγούρα, βλέπεις σημαδάκια ή θολά;)

Σου κόβεται η αναπνοή κατά την άσκηση

Εάν το πρόβλημα αρχίζει λίγα λεπτά αφού ξεκινάς να γυμνάζεσαι και παύει όταν σταματάς, πιθανότατα είναι σύμπτωμα άσθματος λόγω άσκησης – οι αεραγωγοί στενεύουν εξαιτίας της έντονης δραστηριότητας. Εάν, όμως, η ανάσα σου κόβεται σε διάφορες στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας, μάλλον η ευθύνη βαρύνει τις εποχικές αλλεργίες, αφού η δύσπνοια αυτή ανήκει στα βασικά συμπτώματα της αλλεργίας.

Τι να κάνεις;

  • Ζήτα από το γιατρό σου να σου κάνει ένα τεστ πνευμονικής λειτουργίας. Εάν έχεις όντως την πάθηση, ίσως χρειαστείς ένα συνταγογραφούμενο αναπνευστήρα για άσθμα ή ένα χάπι με στεροειδή που θα παίρνεις καθημερινά.
  • Εάν φταίνε οι αλλεργίες, ξανασκέψου το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθείς. Κατά την άσκηση αναπνέεις βαθιά και εισπνέεις περισσότερα αλλεργιογόνα. Προσπάθησε να ασκείσαι σε εξωτερικούς χώρους αργά το απόγευμα ή το βράδυ, όταν η συγκέντρωση γύρης και σκόνης βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδά της. Τις ημέρες με υψηλά επίπεδα σκόνης και γύρης πάρε ένα αντιισταμινικό και προτίμησε το κλειστό γυμναστήριο.

Έχεις καταρροή και το πρόσωπό σου είναι ευαίσθητο

Ίσως έχεις ιγμορίτιδα, ειδικά αν εμφανίζει καφέ ή αποχρωματισμένη βλέννα μαζί με πονοκέφαλο και πίεση στα μάτια, στη μύτη και στα μάγουλα. Στα συμπτώματα συμπεριλαμβάνονται ο επίμονος βήχας, ο πυρετός και η ανεξήγητα δύσοσμη ανάσα.

Τι να κάνεις;

  • Να επισκεφθείς το γιατρό σου και, μάλιστα, σύντομα. Λογικά θα σου χορηγήσει αντιβίωση. Εάν δεν το προσέξεις, οι χρόνιες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε κατεστραμμένους ιστούς για τους οποίους θα χρειαστεί εγχείρηση στους παραρρίνιους κόλπους (ιγμόρεια).
  • Μέχρι τότε, πάρε ένα αντιπυρετικό και χρησιμοποίησε ένα neti pot για τον καθαρισμό της βλέννας που έχει συγκεντρωθεί στα ιγμόρεια.

Νυστάζεις την ημέρα και μένεις ξάγρυπνη τη νύχτα

Μάλλον φταίνε οι αλλεργίες. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Archives of Internal Medicine έδειξε ότι το 40% των πασχόντων στριφογυρίζουν τη νύχτα χωρίς να μπορούν να κοιμηθούν. Στα συμπεράσματά της επισημαίνεται ότι η συμφόρηση, σε συνδυασμό με κάποιες φαρμακευτικές αγωγές, μπορεί να σε κάνει να δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς το βράδυ. Έτσι, επειδή το ανοσοποιητικό σου σύστημα δουλεύει υπερωρίες, μπορεί να νιώθεις εξάντληση.

Τι να κάνεις;

  • Αρχικά, έλεγξε ότι το αντιισταμινικό που παίρνεις δεν ευθύνεται για την υπνηλία (διάβασε την ετικέτα και έλεγξε αν περιέχει λοραταδίνη).
  •  Για καλύτερο ύπνο, διώχνε τα αλλεργιογόνα από το δωμάτιο, κλείνοντας τα παράθυρα και ρυθμίζοντας το air condition στο πρόγραμμα recycle, για να καθαρίζεις τον αέρα του χώρου (να αλλάζεις το φίλτρο κάθε 3 μήνες).
  • Επίσης, το βραδινό μπάνιο, αντί για το πρωινό, θα διώξει τη σκόνη που μπορεί να έχει συγκεντρωθεί στο δέρμα και τα μαλλιά σου.

Δεν σταματάς να καθαρίζεις το λαιμό σου

Το μεταρινικό καταρροϊκό σύνδρομο μπορεί να είναι σημάδι κρυώματος (ειδικά αν έχεις χαμηλό πυρετό), αλλεργίας ή ιγμορίτιδας.

Τι να κάνεις;

  • Εάν μετά τις 3 εβδομάδες τα συμπτώματα επιμένουν, επισκέψου έναν αλλεργιολόγο για να ελέγξει σε τι έχεις αλλεργία. Ίσως σου συστήσει έναν ωτορινολαρυγγολόγο για να ελέγξει το ενδεχόμενο στραβού διαφράγματος ή πολύποδα.

Νιώθεις φαγούρα στα μάτια και το δέρμα

Και πάλι φταίνε οι αλλεργίες. Η ροή ισταμίνης προκαλεί διαρροή σε μικρά αιμοφόρα αγγεία και αυτό οδηγεί σε κνησμό και κοκκινίλες.

Τι να κάνεις;

  • Δοκίμασε τη στοχευμένη προσέγγιση με τεχνητά δάκρυα. Εάν δε νιώσεις καλύτερα, ο αλλεργιολόγος σου μπορεί να σου γράψει αντιισταμινικές σταγόνες.
  • Παράλληλα, προτίμησε το χλιαρό μπάνιο από το καυτό, που μπορεί να αφυδατώσει το δέρμα και να το ερεθίσει περισσότερο. Χρησιμοποίησε σαπούνια με ουδέτερο pΗ, κρέμες χωρίς άρωμα και απόφυγε τη μάσκαρα και το eyeliner που μπορεί να επιδεινώσουν τον κνησμό.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece