Οστεοαρθρίτιδα: Μύθοι και αλήθειες (Επιτρέπεται ή όχι η άσκηση;)

Η οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο και στο ισχίο είναι δύο πολύ συχνά νοσήματα.

γόνατο

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα, την πιο συχνή μορφή αρθρίτιδας και μία από τις κύριες αιτίες αναπηρίας ανθρώπους μετά τα 50 και μεγαλύτερους.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, το 2016 έπασχε από οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο το 3,8% του πληθυσμού (265 εκατομμύρια άνθρωποι). Και σχεδόν το 1% είχε οστεοαρθρίτιδα στο ισχίο (πάνω από 68 εκατομμύρια άνθρωποι).

Μια συνηθισμένη νόσος - με πολλούς μύθους και παρανοήσεις

Παρότι όμως η οστεοαρθρίτιδα είναι πολύ συνηθισμένη, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν διάφορες δοξασίες γι' αυτήν. Ο Δρ. Φώτης Τσούκας, χειρουργός ρομποτικής οθρθοπαιδικής γόνατος και ισχίου μας βοηθά να διαχωρίσουμε τους μύθους από την αλήθεια.

Μεγαλώνοντας η οστεοαρθρίτιδα είναι δεδομένη

Η αλήθεια: Οι πιθανότητες να παρουσιάσει κανείς οστεοαρθρίτιδα αυξάνονται καθώς μεγαλώνουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η νόσος είναι αναπόφευκτη, ούτε ότι την εκδηλώνουν μόνο οι ηλικιωμένοι. Στην πραγματικότητα, οι τραυματισμοί, η παχυσαρκία, το οικογενειακό ιστορικό και οι αδύναμοι μύες παίζουν ρόλο στην ανάπτυξή της, ακόμα και σε νεότερες ηλικίες απ' ό,τι θα περίμενε κανείς (και σε νέους ανθρώπους 20 ή 30 ετών). Αντιθέτως, η συστηματική άσκηση και το υγιές σωματικό βάρος μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητες εκδήλωσής της.

Αν έχεις οστεοαρθρίτιδα πρέπει να αποφεύγεις τη γυμναστική

Η αλήθεια: Ισχύει ακριβώς το αντίθετο! Οι ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα πρέπει να γυμνάζονται. Η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος και έτσι αρθρώσεις και μύες αιματώνονται καλύτερα. Διάλεξε όμως τη «σωστή» άσκηση: Ιδανικά προτίμησε κολύμβηση, περπάτημα, ποδηλασία, ασκήσεις στο νερό, ασκήσεις με βάρη και γενικώς χαμηλής πρόσκρουσης ασκήσεις. Ακόμη όμως και το χαλαρό τρέξιμο επιτρέπεται, αρκεί να μην το κάνεις σε αγωνιστικό επίπεδο.

Εάν χάσω κιλά θα βελτιωθεί ο πόνος

Η αλήθεια: Αυτό ισχύει, αλλά δεν χρειάζονται ακραίες λύσεις. Αν ένας υπέρβαρος χάσει το 10% του αρχικού βάρους του, ο πόνος της οστεοαρθρίτιδας μπορεί να μειωθεί κατά 50%. Μελέτες έχουν δείξει πως για κάθε 0,5 κιλό που χάνει κάποιος, οι πιέσεις στα γόνατά του μειώνονται κατά 2 κιλά.

Η οστεοαρθρίτιδα αντιμετωπίζεται με παυσίπονα φάρμακα

Η αλήθεια: Η αρχικές θεραπευτικές επιλογές για την οστεοαρθρίτιδα μπορεί να συμπεριλαμβάνουν ανάπαυση, απώλεια βάρους, ασκήσεις, ψυχρά ή θερμά επιθέματα, χρήση ορθωτικών (είναι συσκευές που ευθυγραμμίζουν τις αρθρώσεις) ή/και φάρμακα. Στη φαρέτρα των ειδικών υπάρχει επίσης η χειρουργική αντιμετώπιση του προβλήματος. Το βασικό που πρέπει να θυμάσαι είναι πως η θεραπεία καθορίζεται από τον γιατρό για κάθε ασθενή ξεχωριστά.

Διάβασε επίσης: Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Τα πρώτα συμπτώματα και 8 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις

Διάβασε επίσης: Η Lady Gaga αποκαλύπτει ότι υποφέρει από ρευματοειδή αρθρίτιδα – μια νόσο που «αγαπά» τις γυναίκες

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i