Πέτρα στα νεφρά: 5 tips για να προλάβεις το πρόβλημα

Η πέτρα στα νεφρά είναι μια καλοήθης -αλλά επώδυνη- κατάσταση. Πρόλαβέ την με αυτές τις καλές συνήθειες. 

23.05.2020

Γράφει: Ελένη Δασκαλάκη

εχεις διαβασει

πρόβλημα στα νεφρά μέση πόνος υγεία

Η πέτρα στα νεφρά, ή λιθίαση, όπως ονομάζεται επιστημονικά είναι αρκετά συνηθισμένη κατάσταση. Μπορεί να την ανακαλύψεις με υπερηχογράφημα ή με τον… δύσκολο τρόπο, μετά από έναν επώδυνο κολικό. Προφανώς πρόκειται για ένα πρόβλημα υγείας που θα συζητήσεις με τον γιατρό σου, δες όμως εδώ κάποιες φυσικές λύσεις που λειτουργούν ως πρόληψη για να μην σχηματιστούν πέτρες στα νεφρά, σύμφωνα με τους ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Πέτρα στα νεφρά: Πώς μπορείς να την αποφύγεις

Πίνε αρκετό νερό

Μετα-ανάλυση του 2015 από το αμερικανικό National Kidney Foundation βρήκε πως άνθρωποι που παρήγαγαν 2 με 2,5 λίτρα ούρων τη μέρα είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν πέτρα στα νεφρά συγκριτικά με εκείνους που παρήγαγαν λιγότερα. Για να παράγεις αυτή την ποσότητα ούρων χρειάζεται να πίνεις περίπου 2 λίτρα νερό τη μέρα.

Απόφυγε τις τροφές με πολλά οξαλικά

Σε αυτές περιλαμβάνονται το σπανάκι, τα παντζάρια και τα αμύγδαλα και αυξάνουν τα επίπεδα οξαλικών στο αίμα, τα οποία συνδέονται με το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά. Μπορείς όμως να καταναλώνεις τροφές με μικρότερη περιεκτικότητα σε οξαλικά όπως είναι η σοκολάτα και τα φρούτα του δάσους.

Διάβασε επίσης: Παγκόσμια Μέρα Νεφρού: Πόσα ξέρεις για τα νέφρα σου και πόσο νερό πίνεις

Διάβασε επίσης: Κόπωση των επινεφριδίων: Μήπως γι’ αυτό είσαι συνέχεια κουρασμένη;

Στίψε λεμόνια

Το κιτρικό άλας που βρίσκεται στα λεμόνια, ενώνεται με το ασβέστιο και εμποδίζει το σχηματισμό πέτρας. Μελέτες έχουν δείξει πως πίνοντας 1/2 φλ. συμπυκνωμένο χυμό λεμονιού -αραιωμένου στο ανάλογο νερό- τη μέρα, ή το χυμό από δύο λεμόνια, μπορεί να αυξήσει την ποσότητα του άλατος αυτού στον οργανισμό, προλαμβάνοντας τις πέτρες.

Με προσοχή το αλάτι

Μια διατροφή με υψηλό νάτριο μπορεί να πυροδοτήσει το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά καθώς αυξάνει την ποσότητα του ασβεστίου στα ούρα.

Περιόρισε τη ζωική πρωτεΐνη

Η μεγάλη κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης, όπως κρέας, αβγά και θαλασσινά, αυξάνει τα επίπεδα του ουρικού οξέος. Για να προλάβεις τα προβλήματα στα νεφρά, περιόρισε την ημερήσια κατανάλωση σε μια ποσότητα περίπου στο μέγεθος μιας τράπουλας.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Best of network

#shapegreece