Ποιος είναι ο σωματότυπός μου; Μάθε με αυτό το τεστ αν είσαι μήλο, αχλάδι, μπανάνα ή κλεψύδρα

Υπολογισμός σωματότυπου για να προσδιορίσεις το δικό σου.

Ασκήσεις για όλο το σώμα

Το εργαλείο υπολογισμού του τύπου σώματος έχει σχεδιαστεί προκειμένου οι γυναίκες να βοηθηθούν στον προσδιορισμό του δικού τους σωματότυπου. Αυτό μπορεί να τους χρησιμεύσει στην εύστοχη επιλογή μεγέθους ρούχων. Παρόλο που υπάρχουν μερικές έρευνες που συνδέουν ορισμένους τύπους σώματος με κάποιους κινδύνους για την υγεία, το αποτέλεσμα αυτού του εργαλείου προσδιορισμού του τύπου σώματος, δεν φιλοδοξεί να αποτελέσει κάποια σοβαρή ένδειξη για την κατάσταση της υγείας ή κάποιου είδους προσδιορισμού των ιδανικών αναλογιών που πρέπει να επιτευχθούν. Αντ 'αυτού, η αναλογία μέσης-ισχίου είναι ένας καλύτερος δείκτης υγείας.

Τι τύπο σώματος έχω: Εργαλείο Υπολογισμού Σωματότυπου

Κατά τη μέτρηση, η στάση του σώματος πρέπει να είναι η εξής: Η γυναίκα να στέκεται ίσια με τα χέρια στο πλάι. Η μεζούρα μέτρησης πρέπει να είναι άνετη στο σώμα και όχι πολύ σφιχτή έτσι ώστε να μην το συμπιέζει (καθιστώντας τη μέτρηση ανακριβή).

  • Περίμετρος στήθους: Η μεζούρα τοποθετείται γύρω από το στήθος, πάνω από το μεγαλύτερο μέρος του. Η γυναίκα πρέπει κατά τη μέτρηση αυτή να φορά ένα σωστά εφαρμοσμένο σουτιέν.
  • Περίμετρος μέσης: Η μεζούρα τοποθετείται στο λεπτότερο μέρος της μέσης, ακριβώς πάνω από τον αφαλό.
  • Περίμετρος περιφέρειας: Η μεζούρα τοποθετείται στο πάνω μέρος του ισχίου, πάνω από την περιοχή της πυέλου. Είναι περίπου 18 εκατοστά κάτω από τη φυσική μέση.
  • Περίμετρος γοφών: Η μεζούρα τοποθετείται στο σημείο που οι γοφοί έχουν τη μεγαλύτερη περίμετρο, πάνω από το μεγαλύτερο μέρος των γλουτών.

Ποιος είναι ο σωματότυπός μου; Υπολόγισε στο εργαλείο του Shape

Τι τύπο σώματος έχω: Εργαλείο Υπολογισμού Σωματότυπου

Στη βιομηχανία της μόδας, οι τύποι σώματος συχνά κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες.

Μήλο ή ανεστραμμένο τρίγωνο

Αυτός ο τύπος σώματος περιγράφει μια γυναίκα που έχει φαρδύτερους ώμους και στήθος σε σχέση με τους γοφούς.

Μπανάνα, ευθεία ή ορθογώνιο

Αυτός ο τύπος σώματος περιγράφει μια γυναίκα που συνήθως έχει περίμετρο μέσης λιγότερο από 22 εκατοστά πιο στενή από την περίμετρο του ισχίου ή του στήθους.

Αχλάδι, κουτάλι, κουδούνι ή τρίγωνο

Αυτός ο τύπος σώματος περιγράφει μια γυναίκα που έχει περίμετρο γοφών μεγαλύτερη από εκείνη του στήθους.

Κλεψύδρα

Αυτό το σχήμα σώματος (που συνήθως παρουσιάζεται ως το "ιδανικό") περιγράφει μια γυναίκα με περίμετρο γοφών και στήθους σχεδόν ίσες σε μέγεθος, με στενότερη περιφέρεια μέσης.

Ποιος είναι ο σωματότυπός μου; Μάθε με αυτό το τεστ αν είσαι μήλο, αχλάδι, μπανάνα ή κλεψύδρα - εικόνα 1
Μια μελέτη περισσότερων από 6.000 γυναικών που διεξήχθη στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας το 2005 αποκάλυψε ότι το 46% των γυναικών είχαν σχήμα μπανάνας, λίγο περισσότερο από το 20% είχαν σχήμα αχλαδιού, λίγο λιγότερο από το 14% είχαν σχήμα μήλου και μόνο το 8% είχαν σχήμα κλεψύδρας.

 

Τι τύπο σώματος έχω: Εργαλείο Υπολογισμού Σωματότυπου

Αναλογία μέσης-ισχίου

Η αναλογία μέσης-ισχίου (Waist-hip ratio WHR) ορίζεται ως ο λόγος της περιφέρειας της μέσης προς την περιφέρεια του ισχίου. Η τιμή υπολογίζεται διαιρώντας τον αριθμό της περιμέτρου της μέσης με τον αριθμό της περιμέτρου του ισχίου. Η αναλογία μέσης-ισχίου χρησιμοποιείται μερικές φορές ως δείκτης ορισμένων συνθηκών υγείας. Η έρευνα έχει δείξει ότι τα άτομα με περισσότερο βάρος γύρω από τη μέση τους ή που έχουν σώματα σε σχήμα μήλου, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από εκείνους με περισσότερο βάρος γύρω από τους γοφούς τους ή που έχουν σώματα σε σχήμα αχλαδιού. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Διαβήτη, Πεπτικών και Νεφρικών Παθήσεων των ΗΠΑ, διατρέχουν υψηλότερους κινδύνους για την υγεία ως αποτέλεσμα της κατανομής λίπους τους.

Η αναλογία μέσης-ισχίου (Waist-hip ratio WHR) χρησιμοποιείται επίσης ως μέτρηση της παχυσαρκίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ορίζει ως παχύσαρκους τους άνδρες με αναλογία μέσης-ισχίου πάνω από 0,9 και τις γυναίκες με πάνω από 0,85.

Αυτό αντιστοιχεί σε δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) πάνω από 30. Η παχυσαρκία μπορεί να είναι ένας δείκτης μιας σειράς σοβαρών παθήσεων υγείας όπως η υπέρταση, η στεφανιαία νόσος, ο διαβήτης, ορισμένοι καρκίνοι και πολλά άλλα. Η αναλογία μέσης-ισχίου έχει βρεθεί να είναι πιο αποτελεσματική τόσο από την περιφέρεια της μέσης όσο και από τον Δείκτη Μάζας Σώματος για την πρόβλεψη της θνησιμότητας σε άτομα άνω των 75 ετών.

Η αναλογία μέσης-ισχίου έχει επίσης βρεθεί πως είναι ένας καλύτερος προγνωστικός παράγοντας των καρδιαγγειακών παθήσεων και από τα δύο προαναφερθέντα μέτρα. Το κοιλιακό λίπος (το οποίο αντιστοιχεί σε άτομα με σώματα σε σχήμα μήλου) έχει βρεθεί ότι έχει οδηγήσει σε υψηλότερους κινδύνους για την υγεία από άλλα περιφερικά λίπη. Μια υψηλότερη αναλογία μέσης-ισχίου δείχνει και την ύπαρξη περισσότερου κοιλιακού λίπους και όσο υψηλότερη είναι η αναλογία, τόσο υψηλότερος είναι ο κίνδυνος πιθανών επιπλοκών στην υγεία. Η αναλογία μέσης-ισχίου συσχετίζεται επίσης με τη γονιμότητα.

Οι γυναίκες με αναλογία μέσης-ισχίου πάνω από 0,8 έχει βρεθεί ότι έχουν σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά εγκυμοσύνης από εκείνες με αναλογία από 0,7 έως 0,79. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι οι άνδρες με αναλογία μέσης-ισχίου περίπου 0,9 είναι πιο γόνιμοι, τείνουν να είναι πιο υγιείς και έχουν επίσης μικρότερη πιθανότητα καρκίνου τόσο του προστάτη όσο και των όρχεων. Εκτός από τους σχετικούς κινδύνους για την υγεία, η αναλογία μέσης-ισχίου έχει επίσης μελετηθεί σε σχέση με τη γνωστική ικανότητα, ως μέτρο της γυναικείας ελκυστικότητας, ακόμη και σε σχέση με τη σύνθεση των τροφίμων σε μια διατροφή.  

Τι τύπο σώματος έχω: Εργαλείο Υπολογισμού Σωματότυπου

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

ΥΓΕΙΑ Τρι, 27 Ιουλ 2021

Θέλεις να μειώσεις τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2; Φάε τα φρούτα σου ολόκληρα

Σε μια νέα μελέτη, οι ερευνητές βρήκαν συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης μέτριων έως υψηλών ποσοτήτων φρούτων σε τακτική βάση και ενός χαμηλότερου κινδύνου διαβήτη τύπου 2.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΘΗ ΜΙΜΗΓΙΑΝΝΗ

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i