Πονάει η πλάτη σου; Δες πώς φοράς λάθος την τσάντα εξηγεί ο ορθοπαιδικός

Η τσάντα σου είναι το πιο σημαντικό αξεσουάρ. Είναι το κινητό σου γραφείο, το ντουλάπι του γυμναστηρίου ή της κουζίνας, το φαρμακείο και το ΑΤΜ σου. Δυστυχώς, μπορεί να είναι και επικίνδυνη για την υγεία σου, αν δεν είσαι προσεκτική.

γυναικεία τσάντα

Συνεργάστηκε ο Εμμανουήλ Μπριλάκης, oρθοπαιδικός xειρουργός, επιμελητής του Ορθοπαιδικού Τμήματος Αθλητικών Κακώσεων του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών

(Κλινική Ψυχικού) (www.BrilakisOrthopaedics.gr).

«Οι γυναίκες γνωρίζουν πως δεν πρέπει να έχουν πολύ βαριές τσάντες, δεν το αντιλαμβάνονται όμως μέχρι να αρχίσουν να πονούν. Όταν κάνουν τη σύνδεση, συνήθως είναι γι’ αυτές μια αποκάλυψη» επισημαίνει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης, oρθοπαιδικός xειρουργός, επιμελητής του Ορθοπαιδικού Τμήματος Αθλητικών Κακώσεων του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών (Κλινική Ψυχικού).

Δες τα πιο συνηθισμένα λάθη

Είναι πολύ βαριά

«Όταν έρχεται μια ασθενής και παραπονιέται για πονοκεφάλους και αίσθηση σφιξίματος στους ώμους, στον αυχένα και στο πιγούνι, ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνω είναι να σηκώσω την τσάντα της. Και η ασθενής μου θα έχει ενστικτωδώς ένα βλέμμα σαν να πιάστηκε στα πράσα!» τονίζει η χειροπρακτικός Karen Erickson, DC. Κι αυτό οδηγεί σε... πόνο στον ώμο και τον αυχένα στην πλευρά όπου κρεμάς την τσάντα σου, αλλά και προβλήματα στην πλάτη, στα γόνατα και τα ισχία, καθώς το σώμα σου προσπαθεί να ισορροπήσει.

Η λύση: Ζύγισε την τσάντα σου. «Το βάρος μιας γεμάτης τσάντας δε θα πρέπει να ξεπερνά το 5% του βάρους σου – αυτό μεταφράζεται σε 3,5 κιλά για μια γυναίκα βάρους 65 κιλών» συστήνει ο Εμμανουήλ Μριλάκης. Εάν έχεις σακίδιο πλάτης, τότε είσαι ασφαλής μέχρι το 10%, δηλαδή 7 κιλά για την ίδια γυναίκα.

Δοκίμασέ το: Ένα σακίδιο πλάτης μοιράζει καλύτερα το βάρος μεταξύ των δύο ώμων σου. Προσάρμοσε τους ιμάντες ώστε το κάτω μέρος του σακιδίου να είναι στην ίδια ευθεία με το κάτω μέρος των πλευρών σου.

Πονάει η πλάτη σου; Δες πώς φοράς λάθος την τσάντα εξηγεί ο ορθοπαιδικός - εικόνα 1

Το λουρί της είναι πολύ στενό

«Εάν βλέπεις μια αυλακιά στον ώμο σου όταν βγάζεις την τσάντα, είναι σημάδι πως, εκτός από βαριά, το λουρί της είναι πολύ στενό» τονίζει ο ειδικός. Κι αυτό οδηγεί σε... μυϊκό σπασμό από την έλλειψη αιμάτωσης της περιοχής και στη συνέχεια σε σημαντικούς πόνους. «Τα λεπτά λουριά κάνουν τους μυς των ώμων σου να συσπώνται για μεγάλη χρονική περίοδο, με αποτέλεσμα πόνους στην περιοχή» λέει ο ειδικός.

Η λύση: Διάλεξε μια τσάντα που τα λουριά της θα έχουν φάρδος τουλάχιστον 2,5 εκ., ώστε να κατανέμεται καλύτερα το βάρος στον ώμο σου. Επίσης, απόφυγε ιμάντες με λεπτό μέταλλο ή αλυσίδες που «χώνονται» ακόμα περισσότερο μέσα στους μυς σου.

Τη μεταφέρεις πάντα από την ίδια πλευρά

«Όταν έχεις συνεχώς την τσάντα περασμένη στον ίδιο ώμο, μέρα με τη μέρα, μπορεί να προκληθεί σοβαρή ανισορροπία στο σώμα σου, ειδικά αν είναι πολύ βαριά» λέει ο Εμμανουήλ Μπριλάκης. Κι αυτό οδηγεί σε... πόνο παντού. Οι μύες στον αυχένα και τους ώμους στην πλευρά που μεταφέρεις την τσάντα σου μπορεί να αναπτυχθούν περισσότερο συγκριτικά με τους μυς της άλλης πλευράς. «Είχα πολλούς ασθενείς που ο ένας τους ώμος ήταν 2 εκ. πιο ψηλός από τον άλλο» σχολιάζει ο ειδικός.

Η λύση: Όταν περπατάς, ενάλλασσε την τσάντα σου σε κάθε ώμο για μερικά τετράγωνα.

Δοκίμασε: Μια τσάντα «ταχυδρόμου».

Τη φοράς με λάθος τρόπο

«Όσο πιο χαμηλά κρέμεται η τσάντα σου, τόσο δυσκολεύεις το σώμα σου να αντισταθμίσει το φορτίο» εξηγεί ο ειδικός. Εάν είναι πολύ ψηλά, η τσάντα δεν αφήνει το χέρι σου να κινείται ελεύθερα. Κι αυτό οδηγεί σε... πόνο και σφίξιμο στους ώμους σου, στην πλάτη, τη

βάση του κρανίου, ακόμα και στα ισχία σου.

Η λύση: Προσάρμοσε το λουρί του ώμου ώστε να κρέμεται στο σημείο που στενεύει η μέση σου – αυτό είναι το ιδανικό ύψος.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i