Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Mελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Η διαιτολόγος συστήνει

Η διατροφολόγος μας αναλύει την καλυτερη επιλογή στα γιορτινά γλυκά. Τι να διαλέξεις; Μελομακάρονο ή κουραμπιέ;

11.12.2017

εχεις διαβασει

Ευχαριστούμε τη διαιτολόγο – διατροφολόγο, Μάρα Αθανασοπούλου

Όλοι τρώμε γλυκά στις γιορτές.  Αλλά δεν τρώμε μόνο γλυκά. Στις γιορτές αλλάζουν κατά πολύ οι διατροφικές μας συνήθεις. Πέρα από την κατανάλωση πολλών γλυκών, η κατανάλωση ιδιαίτερων  φαγητών κοσμούν τα γιορτινά τραπέζια. Συνήθως όλα αυτά που καταναλώνουμε μας προσφέρουν πολλά λιπαρά , αρκετές θερμίδες και σχεδόν καθόλου αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και  άλλες χρήσιμές για τον οργανισμό θρεπτικές ουσίες.

  Σίγουρα δεν μπορούμε να το ελέγξουμε απόλυτα αυτό, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε κάποιες έξυπνές επιλογές.  Για παράδειγμα αυτή ανάμεσα στον κουραμπιέ και στο μελομακάρονο. Και τα δύο αυτά γλυκά είναι εξίσου νόστιμα και περιέχουν , ανάλογα βέβαια και τον τρόπο παρασκευής, περίπου τις ίδιες θερμίδες . Ποιες είναι όμως οι διαφορές ανάμεσα σε αυτά τα δύο γλυκά;

The Mamagers Update

Για να δείξεις στα παιδιά σου τον κόσμο πρέπει να σηκωθείς από τον καναπέ

Είμαστε όλοι προγραμματισμένοι για ενσυναίσθηση

1)  Το βούτυρο με το οποίο φτιάχνεται ο κουραμπιές περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα η κατανάλωση των οποίων έχουν συνδεθεί με προβλήματα στο καρδιαγγειακό σύστημα. Από την άλλη πλευρά το ελαιόλαδο που υπάρχει στο μελομακάρονο περιέχει αντιοξειδωτικά στοιχεία με κυρίαρχη την  βιταμίνη Ε.  Επιπλέον περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία έχουν καρδιοπροστατευτική δράση.

2) Ο κουραμπιές φτιάχνεται από μεγάλες ποσότητες ζάχαρής η οποία είναι απλός υδατάνθρακας. Έτσι δεν προσφέρει τίποτα άλλο από άχρηστες θερμίδες στον οργανισμό αφού δεν έχει καμία θρεπτική αξία. Αντίθετα, το μελομακάρονο περιέχει ως κύρια γλυκαντική ύλη το μέλι το οποίο μας δίνει πληθώρα μετάλλων και ιχνοστοιχείων καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες που συμβάλουν στην ορθή λειτουργία του νευρικού συστήματος αλλά και πολλών μεταβολικών διεργασιών.

3) Τα αμύγδαλα στον κουραμπιέ προσφέρουν πολυακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνη, ασβέστιο  καθώς και ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Πολυακόρεστα  λιπαρά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες δίνουν και τα καρύδια που υπάρχουν στο μελομακάρονο.

Το μελομακάρονο είναι καλύτερη επιλογή από τον κουραμπιέ αφού κερδίζει τον τελευταίο στα σημεία !!

Tip:  Φτιάξε ή αγόρασε γλυκά μπουκίτσες (δηλαδή γλυκά σε μέγεθος μπουκιάς). Ένα αρκεί για να σε ευχαριστήσει γευστικά !

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πρωτότυπο κέικ με κουρκουμά (μπορεί να γίνει και νηστήσιμο)

Ένα λαχταριστό κέικ με κουρκουμά (γνωστό και ως sfouf) με το οποίο μπορείς να συνοδεύσεις και τον καφέ σου και να το κάνεις και νηστήσιμο.

Υγιεινές τηγανίτες με μπανάνα για τέλειο πρωινό!

Τηγανίτες υγιεινές για το πρωινό σου με αυγά και μπανάνες

Spring Detox Δίαιτα: Πλάνο διατροφής 21 ημερών από τη διαιτολόγο Αναστασία Κόκκαλη (χωρίς κρέας!)

Κάνε την αποτοξινωτική και χορτοφαγική διατροφή που δημιιούργησε για το Shape.gr η Αναστασία Κόκκαλη.

Shape Tested: Cookies με βρόμη και κανέλα από τη διατροφολόγο Κλειώ Χούπη

Αυτά τα cookies με βρόμη μπορείς να τα καταναλώσεις για πρωινό ή σνακ και είναι έτοιμα σε μόλις 15 λεπτά! Kαι καλύτερο: Έχουν μόνο 77 θερμίδες το ένα!

Ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης: Γιατί να τα προτιμήσεις και ποιοι πρέπει να τα αποφεύγουν

Γιατί να προτιμήσω ολικής αλέσεως ζυμαρικά και δημητριακά; Τι προτείνει η διατροφολόγος Ανδρονίκη Πάντα;

#shapegreece