Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Mελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Η διαιτολόγος συστήνει

Η διατροφολόγος μας αναλύει την καλυτερη επιλογή στα γιορτινά γλυκά. Τι να διαλέξεις; Μελομακάρονο ή κουραμπιέ;

Ευχαριστούμε τη διαιτολόγο – διατροφολόγο, Μάρα Αθανασοπούλου

Όλοι τρώμε γλυκά στις γιορτές.  Αλλά δεν τρώμε μόνο γλυκά. Στις γιορτές αλλάζουν κατά πολύ οι διατροφικές μας συνήθεις. Πέρα από την κατανάλωση πολλών γλυκών, η κατανάλωση ιδιαίτερων  φαγητών κοσμούν τα γιορτινά τραπέζια. Συνήθως όλα αυτά που καταναλώνουμε μας προσφέρουν πολλά λιπαρά , αρκετές θερμίδες και σχεδόν καθόλου αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και  άλλες χρήσιμές για τον οργανισμό θρεπτικές ουσίες.

  Σίγουρα δεν μπορούμε να το ελέγξουμε απόλυτα αυτό, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε κάποιες έξυπνές επιλογές.  Για παράδειγμα αυτή ανάμεσα στον κουραμπιέ και στο μελομακάρονο. Και τα δύο αυτά γλυκά είναι εξίσου νόστιμα και περιέχουν , ανάλογα βέβαια και τον τρόπο παρασκευής, περίπου τις ίδιες θερμίδες . Ποιες είναι όμως οι διαφορές ανάμεσα σε αυτά τα δύο γλυκά ;

1)  Το βούτυρο με το οποίο φτιάχνεται ο κουραμπιές περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα η κατανάλωση των οποίων έχουν συνδεθεί με προβλήματα στο καρδιαγγειακό σύστημα. Από την άλλη πλευρά το ελαιόλαδο που υπάρχει στο μελομακάρονο περιέχει αντιοξειδωτικά στοιχεία με κυρίαρχη την  βιταμίνη Ε.  Επιπλέον περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία έχουν καρδιοπροστατευτική δράση.

2) Ο κουραμπιές φτιάχνεται από μεγάλες ποσότητες ζάχαρής η οποία είναι απλός υδατάνθρακας. Έτσι δεν προσφέρει τίποτα άλλο από άχρηστες θερμίδες στον οργανισμό αφού δεν έχει καμία θρεπτική αξία. Αντίθετα, το μελομακάρονο περιέχει ως κύρια γλυκαντική ύλη το μέλι το οποίο μας δίνει πληθώρα μετάλλων και ιχνοστοιχείων καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες που συμβάλουν στην ορθή λειτουργία του νευρικού συστήματος αλλά και πολλών μεταβολικών διεργασιών.

3) Τα αμύγδαλα στον κουραμπιέ προσφέρουν πολυακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνη, ασβέστιο  καθώς και ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Πολυακόρεστα  λιπαρά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες δίνουν και τα καρύδια που υπάρχουν στο μελομακάρονο.

Το μελομακάρονο είναι καλύτερη επιλογή από τον κουραμπιέ αφού κερδίζει τον τελευταίο στα σημεία !!

Tip:  Φτιάξε ή αγόρασε γλυκά μπουκίτσες (δηλαδή γλυκά σε μέγεθος μπουκιάς). Ένα αρκεί για να σε ευχαριστήσει γευστικά !

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Μεζέδες Καθαράς Δευτέρας και θερμίδες: μετράμε τι θα πάρουμε από χαλβά, λαγάνα, καλαμαράκια, ελιές, ταραμοσαλάτα και άλλες λιχουδιές

Είναι υπερβολικό να στερηθείς τους νόστιμους μεζέδες της Καθαράς Δευτέρας, μπορείς όμως να τους απολαύσεις ξέροντας πόσες θερμίδες έχουν.

Η Nestlé αφαιρεί 18.000 τόνους ζάχαρης από τα προϊόντα της μέχρι το 2020!

Ως αποτέλεσμα, μέχρι το 2020 τα προϊόντα Nestlé στην Ευρώπη θα έχουν κατά μέσο όρο 5% λιγότερη ζάχαρη σε σχέση με τώρα.

Η παραδοσιακή συνταγή για ταραμοσαλάτα

Να πώς θα κάνεις κι εσύ ταραμοσαλάτα την Καθαρά Δευτέρα

Πώς θα γεμίσεις το πιάτο της Καθαράς Δευτέρας με τις συμβουλές της διαιτολόγου

H διαιτολόγος Κλειώ Δημητριάδου ετοιμάζει για εμάς το πιάτο της Καθαράς Δευτέρας. Ιδού τι πρέπει να περιέχει.

Ταραμάς: Λευκός ή κόκκινος; Πόσες θερμίδες έχει και ποια είναι τα οφέλη του

Στο εμπόριο θα βρεις δύο είδη, τον άσπρο και τον κόκκινο ταραμά. Μάθε τις διαφορές τους αλλά και ποιος είναι ο πιο ωφέλιμος για την υγεία σου. 

Χαλβάς σιμιγδαλένιος ή χαλβάς από ταχίνι;
Χαλβάς σιμιγδαλένιος ή χαλβάς από ταχίνι;

Μια μάχη μέχρι τελικής πτώσης με φόντο τη Σαρακοστή.

#shapegreece