Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Mελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Η διαιτολόγος συστήνει

Η διατροφολόγος μας αναλύει την καλυτερη επιλογή στα γιορτινά γλυκά. Τι να διαλέξεις; Μελομακάρονο ή κουραμπιέ;

Ευχαριστούμε τη διαιτολόγο – διατροφολόγο, Μάρα Αθανασοπούλου

Όλοι τρώμε γλυκά στις γιορτές.  Αλλά δεν τρώμε μόνο γλυκά. Στις γιορτές αλλάζουν κατά πολύ οι διατροφικές μας συνήθεις. Πέρα από την κατανάλωση πολλών γλυκών, η κατανάλωση ιδιαίτερων  φαγητών κοσμούν τα γιορτινά τραπέζια. Συνήθως όλα αυτά που καταναλώνουμε μας προσφέρουν πολλά λιπαρά , αρκετές θερμίδες και σχεδόν καθόλου αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και  άλλες χρήσιμές για τον οργανισμό θρεπτικές ουσίες.

  Σίγουρα δεν μπορούμε να το ελέγξουμε απόλυτα αυτό, αλλά στο χέρι μας είναι να κάνουμε κάποιες έξυπνές επιλογές.  Για παράδειγμα αυτή ανάμεσα στον κουραμπιέ και στο μελομακάρονο. Και τα δύο αυτά γλυκά είναι εξίσου νόστιμα και περιέχουν , ανάλογα βέβαια και τον τρόπο παρασκευής, περίπου τις ίδιες θερμίδες . Ποιες είναι όμως οι διαφορές ανάμεσα σε αυτά τα δύο γλυκά ;

1)  Το βούτυρο με το οποίο φτιάχνεται ο κουραμπιές περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα η κατανάλωση των οποίων έχουν συνδεθεί με προβλήματα στο καρδιαγγειακό σύστημα. Από την άλλη πλευρά το ελαιόλαδο που υπάρχει στο μελομακάρονο περιέχει αντιοξειδωτικά στοιχεία με κυρίαρχη την  βιταμίνη Ε.  Επιπλέον περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία έχουν καρδιοπροστατευτική δράση.

2) Ο κουραμπιές φτιάχνεται από μεγάλες ποσότητες ζάχαρής η οποία είναι απλός υδατάνθρακας. Έτσι δεν προσφέρει τίποτα άλλο από άχρηστες θερμίδες στον οργανισμό αφού δεν έχει καμία θρεπτική αξία. Αντίθετα, το μελομακάρονο περιέχει ως κύρια γλυκαντική ύλη το μέλι το οποίο μας δίνει πληθώρα μετάλλων και ιχνοστοιχείων καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες που συμβάλουν στην ορθή λειτουργία του νευρικού συστήματος αλλά και πολλών μεταβολικών διεργασιών.

3) Τα αμύγδαλα στον κουραμπιέ προσφέρουν πολυακόρεστα λιπαρά, πρωτεΐνη, ασβέστιο  καθώς και ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Πολυακόρεστα  λιπαρά, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες δίνουν και τα καρύδια που υπάρχουν στο μελομακάρονο.

Το μελομακάρονο είναι καλύτερη επιλογή από τον κουραμπιέ αφού κερδίζει τον τελευταίο στα σημεία !!

Tip:  Φτιάξε ή αγόρασε γλυκά μπουκίτσες (δηλαδή γλυκά σε μέγεθος μπουκιάς). Ένα αρκεί για να σε ευχαριστήσει γευστικά !

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πράσα: Ποια είναι τα διατροφικά τους οφέλη και γιατί ΠΡΕΠΕΙ να τα τρως (και 2 πρωτότυπες συνταγές!)

Μάθε όλους τους λόγους για τους οποίους το πράσο θα πρέπει να ενταχθεί στο καθημερινό σου διαιτολόγιο αλλά και 2 συνταγές από διάσημους σεφ για να το μαγειρέψεις.

To δοκιμάσαμε! Σπιτικά cookies μπανάνας με MONO 3 υλικά (και χωρίς αλεύρι ή ζάχαρη)!

Είναι λαχταριστά, πολύ εύκολα, χορταστικά και έχουν μόλις 40 θερμίδες το ένα ενώ για την παρασκευή τους χρειάζονται μόλις 2 υλικά!

Αν τρως συχνά καυτερές πιπεριές θα ζήσεις περισσότερα χρόνια!

Οι λάτρεις της καυτερής κόκκινης πιπεριάς τείνουν να ζουν παραπάνω, σύμφωνα με νέα έρευνα.

5 έξυπνες και υγιεινές συνήθειες για να ΜΗΝ παίρνεις βάρος στη δουλειά

Μήπως η δουλειά σου έχει αντίκτυπο στο βάρος σου; Πάρε υπό έλεγχο τη ζωή σου στη δουλειά και πρόσθεσε αυτές τις υγιεινές συνήθειες στην καθημερινότητά σου.

Λαχανάκια Βρυξελλών: Ένα super food με σούπερ οφέλη και ιδιότητες!

Παρότι είναι μικροσκοπικά, είναι ιδιαίτερα «θαυματουργά» για την υγεία σου.

Οι 10 καλύτερες τροφές να φας πριν τη γιόγκα

Τι θα σου δώσει την απαραίτητη ενέργεια ώστε να πετύχεις με ακρίβεια ακόμα και τις πιο δύσκολες στάσεις της γιόγκα.

#shapegreece