Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Χαμηλός αιματοκρίτης; Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου αν θες να χάσεις κιλά

Η αναγνώστρια του shape.gr έχει χαμηλό αιματοκρίτη. Η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου δίνει τις διατροφικές της συμβουλές για να βελτιώσεις κι εσύ τον αιματοκρίτη σου!

09.10.2015

εχεις διαβασει

ΚΕΙΜΕΝΟ: Γεια σας, θα ήθελα να χάσω 15 κιλά. Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1.69 και βάρος 68.5 κιλά. Έκανα πρόσφατα εξετάσεις αίματος και έδειξαν πως έχω αιματοκρίτη 34. Τι πρέπει να κάνω για να ανεβάσω τον αιματοκρίτη μου και να χάσω κάποια κιλά;

Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα. Καταρχήν, μήπως γνωρίζεις πού οφείλεται ο χαμηλός αιματοκρίτης; Συνήθως οφείλεται σε αναιμία ή απώλεια αίματος, οπότε εάν δεν έχεις ήδη κάνει εξέταση σιδήρου και φερριτίνης, θα σου πρότεινα να μη το αμελήσεις!

Εάν και ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προυπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποια αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει:

Α. Nα μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις καθημερινά (άρα να μειώσεις τις ποσότητες του φαγητού) τηρώντας παράλληλα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας και θαλασσινά, και καλά λιπαρά πχ από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια), ιδανικά μοιρασμένα σε 3 έως 5 γεύματα και σνακ ώστε να παραμένεις χορτάτη και

Β. Nα αυξήσεις τη σωματική σου δραστηριότητα με ένα χόμπι ή είδος άσκησης που σε ευχαριστεί ώστε να το κάνεις για μεγάλο διάστημα.

Με δεδομένο ότι συχνά είναι δύσκολο να “ανεβάσουμε” το σίδηρο στη διάρκεια οποιασδήποτε δίαιτας πιθανόν να χρειαστεί να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα (συζήτησέ το με το γιατρό σου) ή να συνεργαστείς με ένα διαιτολόγο (έστω και μία επίσκεψη θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τουλάχιστον τί και πόσο πρέπει να τρως ώστε να χάνεις βάρος και αν χρειαστεί να σταθεροποιήσεις ή να αυξήσεις το σίδηρό σου).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Nike Roshe Two Flyknit: Το «πιστεύω» της άνεσης

Ιδού το νέο παπούτσι της Nike Roshe Two, το οποίο αποτελεί εξέλιξη του Nike Roshe one, και αποτελεί την τέλεια επιλογή για τις ανάγκες της καθημερινότητας προσφέροντας την απόλυτη αίσθηση άνεσης.

Καν’ την! Η ιδανική αποτοξίνωση μετά τις διακοπές σε 2 ημέρες και οι βασικές αρχές

Το καλοκαίρι τέλειωσε και αισθάνεσαι το σώμα σου πλαδαρό και χωρίς ενέργεια. Εφάρμοσε τις βασικές αρχές της αποτοξίνωσης και θα εκπλαγείς από τα θεαματικά αποτελέσματα.

6 λόγοι υγείας για να τρως ένα… ΑΧΛΑΔΙ την ημέρα!

Όχι, το αχλάδι δεν είναι μόνο μια ασφαλής επιλογή για τη δίαιτά σου. Έρευνες δείχνουν πως τα οφέλη που έχει το αχλάδι στην υγεία σου είναι πολλά και σημαντικά.

To smoothie της ημέρας: Φυστικοβούτυρο και μούρα

Smoothie με φυστικοβούτυρο και μούρα και με λιγότερες από 250 θερμίδες!

Κάνε ρετούς στο smoothie σου: Τα νέα υλικά για να το φτιάξεις!

Κάνε ρετούς στο smoothie σου: Άλλαξε τις γεύσεις, παίξε με αυτά που έχεις στο ψυγείο σου και
πιες στην υγειά σου!

Οι 3 εποχιακές τροφές που καίνε το λίπος στην κοιλιά

Βάζουμε στο μικροσκόπιο τρεις εποχιακές τροφές που φαίνεται να σε βοηθούν να κάψεις το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς.

#shapegreece