Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Χαμηλός αιματοκρίτης; Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου αν θες να χάσεις κιλά

Η αναγνώστρια του shape.gr έχει χαμηλό αιματοκρίτη. Η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου δίνει τις διατροφικές της συμβουλές για να βελτιώσεις κι εσύ τον αιματοκρίτη σου!

09.10.2015

εχεις διαβασει

ΚΕΙΜΕΝΟ: Γεια σας, θα ήθελα να χάσω 15 κιλά. Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1.69 και βάρος 68.5 κιλά. Έκανα πρόσφατα εξετάσεις αίματος και έδειξαν πως έχω αιματοκρίτη 34. Τι πρέπει να κάνω για να ανεβάσω τον αιματοκρίτη μου και να χάσω κάποια κιλά;

Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα. Καταρχήν, μήπως γνωρίζεις πού οφείλεται ο χαμηλός αιματοκρίτης; Συνήθως οφείλεται σε αναιμία ή απώλεια αίματος, οπότε εάν δεν έχεις ήδη κάνει εξέταση σιδήρου και φερριτίνης, θα σου πρότεινα να μη το αμελήσεις!

Εάν και ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προυπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποια αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει:

Α. Nα μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις καθημερινά (άρα να μειώσεις τις ποσότητες του φαγητού) τηρώντας παράλληλα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας και θαλασσινά, και καλά λιπαρά πχ από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια), ιδανικά μοιρασμένα σε 3 έως 5 γεύματα και σνακ ώστε να παραμένεις χορτάτη και

Β. Nα αυξήσεις τη σωματική σου δραστηριότητα με ένα χόμπι ή είδος άσκησης που σε ευχαριστεί ώστε να το κάνεις για μεγάλο διάστημα.

Με δεδομένο ότι συχνά είναι δύσκολο να “ανεβάσουμε” το σίδηρο στη διάρκεια οποιασδήποτε δίαιτας πιθανόν να χρειαστεί να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα (συζήτησέ το με το γιατρό σου) ή να συνεργαστείς με ένα διαιτολόγο (έστω και μία επίσκεψη θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τουλάχιστον τί και πόσο πρέπει να τρως ώστε να χάνεις βάρος και αν χρειαστεί να σταθεροποιήσεις ή να αυξήσεις το σίδηρό σου).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Εξαφάνισε την κυτταρίτιδα με 6 διατροφικά κόλπα από την Δρ Μαρία Ψωμά!

Θέσε σε εφαρμογή αυτές τις συμβουλές αδυνατίσματος και εξαφάνισε την κυτταρίτιδα!

Smoothie για επίπεδη κοιλιά με βάση την abs diet

Αυτό το ρόφημα για δυνατούς κοιλιακούς σου παρέχει πρωτεΐνες, οι οποίες αυξάνουν τη μυϊκή μάζα και προέρχονται από το φιστικοβούτυρο και τον ορό γάλακτος. Ιδανικό smoothie μετά την προπόνηση.

Smoothie για εσένα που αγαπάς τα υγιεινά γλυκά!

Smoothie για εσένα που αγαπάς τα γλυκά με 231 θερμίδες!

9 σνακ με ψωμί που αδυνατίζουν: Αυτός ειναι ο ιδανικός συνδυασμός πρωτεΐνης-υδατάνθρακα!

Ψωμί και δίαιτα. Κι όμως ταιριάζουν. Για να δαμάσεις την πείνα ή τις λιγούρες σου, δοκίμασε γευστικές παραλλαγές με ψωμί + πολλά τρόφιμα που αδυνατίζουν.

Νέα healthy μανία: Να γιατί το καστανό ρύζι σου κάνει ΤΟΣΟ καλό!

Είναι το ρύζι με τη μεγαλύτερη θρεπτική αξία και μόλις βρήκαμε περισσότερους τρόπους για να το βάλεις στη διατροφή σου

#shapegreece