Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Χαμηλός αιματοκρίτης; Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου αν θες να χάσεις κιλά

Η αναγνώστρια του shape.gr έχει χαμηλό αιματοκρίτη. Η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου δίνει τις διατροφικές της συμβουλές για να βελτιώσεις κι εσύ τον αιματοκρίτη σου!

09.10.2015

εχεις διαβασει

ΚΕΙΜΕΝΟ: Γεια σας, θα ήθελα να χάσω 15 κιλά. Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1.69 και βάρος 68.5 κιλά. Έκανα πρόσφατα εξετάσεις αίματος και έδειξαν πως έχω αιματοκρίτη 34. Τι πρέπει να κάνω για να ανεβάσω τον αιματοκρίτη μου και να χάσω κάποια κιλά;

Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα. Καταρχήν, μήπως γνωρίζεις πού οφείλεται ο χαμηλός αιματοκρίτης; Συνήθως οφείλεται σε αναιμία ή απώλεια αίματος, οπότε εάν δεν έχεις ήδη κάνει εξέταση σιδήρου και φερριτίνης, θα σου πρότεινα να μη το αμελήσεις!

Εάν και ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προυπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποια αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει:

Α. Nα μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις καθημερινά (άρα να μειώσεις τις ποσότητες του φαγητού) τηρώντας παράλληλα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας και θαλασσινά, και καλά λιπαρά πχ από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια), ιδανικά μοιρασμένα σε 3 έως 5 γεύματα και σνακ ώστε να παραμένεις χορτάτη και

Β. Nα αυξήσεις τη σωματική σου δραστηριότητα με ένα χόμπι ή είδος άσκησης που σε ευχαριστεί ώστε να το κάνεις για μεγάλο διάστημα.

Με δεδομένο ότι συχνά είναι δύσκολο να “ανεβάσουμε” το σίδηρο στη διάρκεια οποιασδήποτε δίαιτας πιθανόν να χρειαστεί να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα (συζήτησέ το με το γιατρό σου) ή να συνεργαστείς με ένα διαιτολόγο (έστω και μία επίσκεψη θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τουλάχιστον τί και πόσο πρέπει να τρως ώστε να χάνεις βάρος και αν χρειαστεί να σταθεροποιήσεις ή να αυξήσεις το σίδηρό σου).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πλάνο διατροφής που ενισχύει το ανοσοποιητικό από την Αναστασία Κόκκαλη!

Το κρύο θέλει τις σωστές τροφές για γερό ανοσοποιητικό. Δες το πλάνο διατροφής από την διαιτολόγο

«Τρώω χωρίς να πεινάω»: Οι τεχνικές και το πρόγραμμα 3 ημερών για να το ξεπεράσεις!

Το μεγάλο πρόβλημα που μας βασανίζει: τρώω χωρίς να πεινάω και δεν μπορώ να κάνω κάτι γι’ αυτό. Κι όμως!

Η Δίαιτα με τα 3 γεύματα: πώς να την ακολουθήσεις

Χάσε βάρος τρώγοντας τρία χορταστικά γεύματα καθημερινά; Η δίαιτα τριών γευμάτων ή «3 Meals Diet» υπόσχεται απώλεια 3 κιλά την εβδομάδα!

Δίαιτα και ζώδια: Ποια δίαιτα σου ταιριάζει ανάλογα με το ζώδιό σου!

Κάθε ζώδιο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αυτά σε ωθούν σε διαφορετική διατροφική και όχι μόνο συμπεριφορά. Τελικά, ποια δίαιτα σου ταιριάζει βάσει ζωδίου.

6 τεχνικές για snacking που δεν παχαίνει από τη διαιτολόγο (να πώς θα διαλέξεις σνακ)

Ιδού οι κανόνες του σωστού snacking για να χορταίνεις χωρίς να παχαίνεις.

3 ροφήματα πιο αποτελεσματικά από το νερό με λεμόνι για απώλεια βάρους

Αν έχεις βαρεθεί το νερό με λεμόνι αλλά θέλεις να επιταχύνεις την απώλεια βάρους σου, σου προτείνουμε τρεις εναλλακτικές που βοηθούν εξ’ ίσου.

#shapegreece