Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Χαμηλός αιματοκρίτης; Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου αν θες να χάσεις κιλά

Η αναγνώστρια του shape.gr έχει χαμηλό αιματοκρίτη. Η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου δίνει τις διατροφικές της συμβουλές για να βελτιώσεις κι εσύ τον αιματοκρίτη σου!

09.10.2015

εχεις διαβασει

ΚΕΙΜΕΝΟ: Γεια σας, θα ήθελα να χάσω 15 κιλά. Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1.69 και βάρος 68.5 κιλά. Έκανα πρόσφατα εξετάσεις αίματος και έδειξαν πως έχω αιματοκρίτη 34. Τι πρέπει να κάνω για να ανεβάσω τον αιματοκρίτη μου και να χάσω κάποια κιλά;

Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα. Καταρχήν, μήπως γνωρίζεις πού οφείλεται ο χαμηλός αιματοκρίτης; Συνήθως οφείλεται σε αναιμία ή απώλεια αίματος, οπότε εάν δεν έχεις ήδη κάνει εξέταση σιδήρου και φερριτίνης, θα σου πρότεινα να μη το αμελήσεις!

Εάν και ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προυπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποια αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει:

Α. Nα μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις καθημερινά (άρα να μειώσεις τις ποσότητες του φαγητού) τηρώντας παράλληλα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας και θαλασσινά, και καλά λιπαρά πχ από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια), ιδανικά μοιρασμένα σε 3 έως 5 γεύματα και σνακ ώστε να παραμένεις χορτάτη και

Β. Nα αυξήσεις τη σωματική σου δραστηριότητα με ένα χόμπι ή είδος άσκησης που σε ευχαριστεί ώστε να το κάνεις για μεγάλο διάστημα.

Με δεδομένο ότι συχνά είναι δύσκολο να “ανεβάσουμε” το σίδηρο στη διάρκεια οποιασδήποτε δίαιτας πιθανόν να χρειαστεί να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα (συζήτησέ το με το γιατρό σου) ή να συνεργαστείς με ένα διαιτολόγο (έστω και μία επίσκεψη θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τουλάχιστον τί και πόσο πρέπει να τρως ώστε να χάνεις βάρος και αν χρειαστεί να σταθεροποιήσεις ή να αυξήσεις το σίδηρό σου).

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

15 ανοιξιάτικες τροφές που αδυνατίζουν με πειστήρια (Μέρος B)

Οι ανοιξιάτικες τροφές που θα σε αδυνατίσουν είναι εδώ! Λαχανικά, φρούτα και μυρωδικά για να επιλέξεις και να αδυνατίσεις ταυτόχρονα.

Χάσε υγιεινά 2,5 κιλά σε μια εβδομάδα με το πρόγραμμα διατροφής

Αυτό το πρόγραμμα διατροφής εγγυάται πως θα χάσεις μέχρι και 2,5 κιλά σε μια εβδομάδα αλλά με απόλυτα υγιεινό τρόπο.

4 τροφές για να μην πεινάω (και να μένω χορτάτη)

Το φαινόμενο του «τρώω και δεν χορταίνω» σε ταλαιπωρεί! Κι όμως υπάρχει λύση. Μπορείς σήμερα να πεις κι εσύ «τρώω αυτές τις τροφές για να μην πεινάω»!

Διώξε το στρες με… πασχαλινή σοκολάτα

Το σοκολατένιο αυγό και το easter bunny κάνουν καλό στην ψυχολογία μας!

Πώς θα πίνω πολύ νερό; 5 έξυπνοι τρόποι να το κάνεις… νόστιμο!

«Θέλω να πίνω πολύ νερό»: Αυτό θέλεις, αυτό πρέπει να κάνεις, αυτό φωνάζουν να κάνουμε οι γιατροί και οι διατροφολόγοι. Κι όμως πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να πιουν σκέτο νερό.

4 πασχαλινά φαγητά που δε θα περίμενες ότι μπορεί να είναι υγιεινά!

Τα πασχαλινά φαγητά δεν σε γεμίζουν απαραίτητα με άπειρες θερμίδες αλλά μπορούν να είναι άκρως υγιεινά εφόσον καταναλώνονται με μέτρο.

#shapegreece