Διατροφή για ρευματοειδή αρθρίτιδα: Η διατροφολόγος προτείνει

Η διατροφολόγος προτείνει μια ειδική διατροφή για τα άτομα που υποφέρουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα.

14.05.2018

εχεις διαβασει

Από την Αγγελική Μοράρη, MSc, Επιστήμονας Τροφίμων & Διατροφής (BSc), Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Κλινική διαιτολογία,   nutritipsbyaggelikimorari.wordpress.com

Διατροφή για ρευματοειδή αρθρίτιδα

Η καλύτερη διατροφική προσέγγιση για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι μία ισορροπημένη διατροφή η οποία σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων πρέπει να επικεντρώνεται σε φυτικές τροφές.

  • Περίπου τα 2/3 της διατροφής πρέπει να προέρχονται από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Το άλλο 1/3 πρέπει να προέρχεται από γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά καθώς και άπαχες πηγές πρωτεΐνης όπως το φιλέτο κοτόπουλο, τα ψάρια κτλ.
  • Βεβαιώσου ότι η διατροφή σου περιλαμβάνει λιπαρά ψάρια όπως η ρέγγα, το σκουμπρί, η πέστροφα, ο σολομός και ο τόνος.
  • Επίσης τα ω-3 λιπαρά οξέα (όπως και το ιχθυέλαιο) φαίνεται να έχουν αντιφλεγμονώδη δράση σύμφωνα με τις συστάσεις της Αμερικανικής Διαιτολογικής Εταιρείας.
  • Η αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών δηλαδή φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής. Μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή προσθήκη φυτικών ινών στην διατροφή έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των επιπέδων της πρωτεΐνης CRP στο αίμα που αποτελεί ένα δείκτη φλεγμονής.
  • Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο περιέχει μια ένωση που ονομάζεται ολεοκανθάλη η οποία δεσμεύει τα ένζυμα που προκαλούν φλεγμονή και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής με τον ίδιο τρόπο που δρα ένα μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο όπως η ιβουπροφαίνη ή η ασπιρίνη. Αντικατάστησε το βούτυρο στη μαγειρική σου με ελαιόλαδο!

 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Διατροφή για χοληστερίνη, τριγλυκερίδια και HDL χοληστερόλη

Συμπληρώματα διατροφής και ρευματοειδή αρθρίτιδα

Η βιταμίνη D που συνήθως συνδέεται με το ασβέστιο και την προστασία από την οστεοπόρωση, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας σε ηλικιωμένες γυναίκες βοηθώντας στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Καλές πηγές βιταμίνης D είναι τα αβγά, τα εμπλουτισμένα δημητριακά και το γάλα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Καλό είναι να γίνει έλεγχος της βιταμίνης εργαστηριακά για τυχόν ανεπάρκεια της και μετέπειτα συμπληρωματική χορήγηση της.

Γενικά συνίσταται μία ισορροπημένη διατροφή. Με την υιοθέτηση μιας μεσογειακού τύπου διατροφής, η οποία περιλαμβάνει ω-3 λιπαρά οξέα, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, μέτρια κατανάλωση αλκοολ καθώς και τα οφέλη από το ελαιόλαδο.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

αβγά μπέικον πρωινό λιπαρά βάρος παχυσαρκία δίαιτα
7 (ανησυχητικοί) αριθμοί και δεδομένα για την παχυσαρκία

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Παχυσαρκίας απλά μας υπενθυμίζει κάτι που έχουμε πει πολλές φορές: Η παχυσαρκία είναι χρόνιο νόσημα και θα πρέπει να πάρουμε πολύ σοβαρά τις συνέπειές της για την υγεία μας.

Θα πρέπει να σταματήσω να εργάζομαι αν διαγνωστώ με πολλαπλή σκλήρυνση;

Απαντά η Μυρτώ Μήτσιου, Διευθύντρια περιοδικού SHAPE και Shape.gr.

λεμόνι αλάτι σόδα
Πόνος στο λαιμό; Δοκίμασε το «γιατρικό» της health editor

Πόνος στο λαιμό; Δοκίμασε αυτό το φυσικό «φάρμακο» που έφτιαχνε η μαμά μου και δίνω κι εγώ στα δικά μου παιδιά.

#shapegreece