Μηλόξυδο το αδυνατιστικό: 7 οφέλη του που δεν γνώριζες!

Η πιο συνηθισμένη όμως ερώτηση είναι κατά πόσο το μηλόξυδο μας βοηθάει να χάσουμε βάρος και πώς πρέπει να το πίνουμε.

10.03.2018

εχεις διαβασει

Μηλόξυδο το αδυνατιστικό: 7 οφέλη του που δεν γνώριζες!

Από την αρχαιότητα, το μηλόξυδο έχει χρησιμοποιηθεί για πολλούς σκοπούς όπως για τη μαγειρική, την καθαριότητα, τη φροντίδα του δέρματος και των μαλλιών και για τη θεραπεία συνηθισμένων ενοχλήσεων υγείας.

Με την πρόοδο της εναλλακτικής ιατρικής και την τάση για κατανάλωση φυσικών τροφών, αυξήθηκε η χρήση του μηλόξυδου για την εξομάλυνση της αρτηριακής πίεσης, του διαβήτη, της καρδιαγγειακής υγείας, της υψηλής χοληστερόλης και της πέψης.

Η πιο συνηθισμένη όμως ερώτηση είναι κατά πόσο το μηλόξυδο μας βοηθάει να χάσουμε βάρος και πώς πρέπει να το πίνουμε. Σύμφωνα με πολλές θεωρίες, το μηλόξυδο είναι μια φυσική λύση για την απώλεια βάρους, χωρίς παρενέργειες εφόσον λαμβάνεται με μέτρο.

Πώς να χρησιμοποιήσεις το μηλόξυδο για να χάσεις βάρος

Μελέτη που δημοσιεύθηκε στην ιατρική επιθεώρηση The Bioscience, Biotechnology and Biochemistry δηλώνει πως η κατανάλωση δύο κ.σ. μηλόξυδου επί τρεις μήνες προκάλεσε σημαντική μείωση στο σωματικό βάρος, την περίμετρο μέσης, το κοιλιακό λίπος και τα τριγλυκερίδια. Διάβασε πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις το μηλόξυδο για να χάσεις βάρος.

Καταστέλει την όρεξη

Για να χάσεις βάρος, το σώμα χρειάζεται να κάψει περισσότερες θερμίδες απ’ όσες προσλαμβάνει. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση European Journal of Clinical Nutrition αναφέρει πως άνθρωποι που έτρωγαν ψωμί με μηλόξυδο ένιωθαν πιο χορτάτοι από εκείνους που έτρωγαν σκέτο το ψωμί. Όσο περισσότερη περιεκτικότητα σε ακετικό οξύ, τόσο μεγαλύτερη η αίσθηση κορεσμού. Άλλη μελέτη, στην επιθεώρηση American Dietetic Association αυτή τη φορά, αναφέρει πως όταν το ξύδι καταναλώνεται μαζί με ένα γεύμα, η ημερήσια θερμιδική κατανάλωση μειώνεται κατά 200-275 θερμίδες.

Μπορεί να καθυστερεί την πέψη

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMC Gastroenterology, το μηλόξυδο καθυστερεί τη μετάβαση της τροφής μέσα στο πεπτικό σύστημα, βοηθώντας σε να νιώθεις χορτάτη για περισσότερες ώρες μετά τα γεύματα. Προλαμβάνονται έτσι οι λιγούρες και καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες.

Περιέχει ελάχιστες θερμίδες

Μπορεί να τρως πολλές σαλάτες, αλλά να μη βλέπεις διαφορά στη ζυγαριά σου. Παρότι τα λαχανικά της σαλάτας δεν έχουν πολλές θερμίδες, το ντρέσινγκ είναι μια άλλη ιστορία. Μία μόνο κουταλιά της σούπας μπορεί να έχει πάνω από 60 θερμίδες. Το μηλόξυδο έχει ελάχιστες θερμίδες και ταιριάζει με όλες σχεδόν τις σαλάτες.

Επηρεάζει την έκκριση της ινσουλίνης

Το μηλόξυδο μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη. Σύμφωνα με μελέτη του 2004 που δημοσιεύτηκε στο Diabetes Care, η κατανάλωση μηλόξυδου μαζί με ένα γεύμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Η ινσουλίνη επιτρέπει στα κύτταρα του σώματος να χρησιμοποιούν ενέργεια από το σάκχαρο στο κυκλοφορικό. Μετά την κατανάλωση πολλών υδατανθράκων, εκκρίνεται μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης προκειμένου να διασπαστούν τα σάκχαρα.

Στην περίπτωση του διαβήτη, ή ανθρώπων που έχουν ινσουλινοαντίσταση, δεν εκκρίνεται ινσουλίνη ή η έκκρισή της είναι ελάχιστη και έτσι οι άνθρωποι αυτοί έχουν μεγάλες αυξομειώσεις στο σάκχαρο του αίματος. Μελέτη που έγινε από την Αμερικανική Ένωση για το Διαβήτη (American Diabetes Association) έδειξε πως το ξύδι βελτίωσε τη μεταγευματική ευαισθησία στην ινσουλίνη. Το πείραμα αυτό έγινε σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2.

Μειώνει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Functional Foods, η κατανάλωση 1 κ.σ. μηλόξυδου μέσα σε ένα ποτήρι νερό πριν τα γεύματα έδειξε χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης.

«Το ακετικό ξύ, το βασικό συστατικό του ξυδιού, μπορεί να παρεμποδίζει την ικανότητα του σώματος να επεξεργάζεται το άμυλο» λέει η Carol Johnston (PhD), επίκουρος διευθύντρια της Σχολής Διατροφής και Προαγωγής της Υγείας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνα. Η δύναμη του μηλόξυδου κατά του αμύλου βοηθά στην απώλεια βάρους.

 

Ενισχύει το μεταβολισμό

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Metabolism – Clinical and Experimental, αναφέρει πως όταν παχύσαρκοι αρουραίοι κατανάλωσαν εκχύλισμα από τζίνσενγκ και ξύδι, αυτό επηρέασε σημαντικά το σωματικό τους βάρος και το μεταβολισμό τους. Το μηλόξυδο προκαλεί αλλαγή του μεταβολισμού σε γενετικό επίπεδο, με αποτέλεσμα απώλεια βάρους. Τα ένζυμα και τα οργανικά οξέα επιταχύνουν το μεταβολισμό και αυξάνουν την αναλογία με την οποία το σώμα σου καίει λίπος, παρότι δεν έχουν γίνει μελέτες σε ανθρώπους ώστε να επιβεβαιωθεί αυτός ο ισχυρισμός.

Άλλα οφέλη

Εκτός από τη χρήση του στην απώλεια βάρους, το μηλόξυδο έχει πολλά ακόμη πλεονεκτήματα: Συμβάλει στην καταπολέμηση των βακτηρίων στο στόμα που προκαλούν την κακή αναπνοή, εξισορροπεί τα επίπεδα pH του σώματος, μπορεί να μειώσει το σύνδρομο των ανήσυχων ποδιών και προλαμβάνει τις κράμπες στα πόδια.

Χρησιμοποιείται επίσης ως τονωτικό για την ενίσχυση της αντοχής ενώ μπορεί να μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση.

[related id="86276"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece