Νυχτερινές λιγούρες; 6 τρόποι να σταματήσεις να μασουλάς αργά τη νύχτα

Σου προσφέρουμε 6 τρόπους να αποφύγεις αυτές τις νυχτερινές λιγούρες μια και καλή

06.10.2019

Γράφει: Κατερίνα Πατούλια

εχεις διαβασει

νυχτερινές λιγούρες

Νυχτερινές λιγούρες: Έχει γίνει η νυχτερινή σου ρουτίνα: πιτζάμες, αγαπημένη σειρά στην τηλεόραση και ένα μεγάλο μπολ από όποια τροφή λαχταράς περισσότερο αμέσως πριν κοιμηθείς. Αλλά, έρευνες φανερώνουν ότι η κατανάλωση τροφής αργά τη νύχτα μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους σου, επειδή το σώμα σου είναι πιο πιθανό να αποθηκεύσει αυτές τις θερμίδες σαν λίπος αντί να τις κάψει για ενέργεια, όπως συμβαίνει με τα άλλα γεύματά σου.

Σου προσφέρουμε 6 τρόπους να αποφύγεις αυτές τις νυχτερινές λιγούρες μια και καλή:

Αναγνώρισε τις λιγούρες σου

Αντί να πιάνεις το μπολ με το παγωτό ασυναίσθητα κάθε βράδυ, καλύτερα να προσέξεις την ώρα που θα χτυπήσει η λιγούρα σου καθώς και ποιες τροφές λαχταράς. Όσο πιο προσεκτική είσαι σχετικά με τη συνήθεια που έχεις αναπτύξει, τόσο πιο εύκολο θα είναι να την βρεις και τελικά να την σταματήσεις.

Κατανάλωσε περισσότερες πρωτεΐνες

Τα σνακ αργά τη νύχτα μπορεί να είναι ο τρόπος που σου λέει το σώμα σου ότι δεν τρως αρκετά. Η κατανάλωση περισσότερων πρωτεϊνών στο τελευταίο γεύμα σου μπορεί να σταματήσει το άδειο στομάχι που νιώθεις αργότερα.

Πιες ένα τσάι με βότανα

Εάν συνηθίζεις να τρως ένα γλυκό μετά το φαγητό, αντικατάστησέ το με μία κούπα αρωματικό τσάι με βότανα. Το «παρήγορο τελετουργικό» του να κρατάς μία ζεστή κούπα και να πίνεις το τσάι αποτελεί έναν άριστο τρόπο να χαλαρώσεις πριν κοιμηθείς και να κρατήσεις το μυαλό σου μακριά από ανθυγιεινά σνακ γεμάτα λιπαρά.

Πήγαινε μία βόλτα

Όταν αυτή η νυχτερινή πείνα αρχίσει να εμφανίζεται, βγες έξω και φύγε μακριά από τον πειρασμό. Ο καθαρός αέρας και η ελαφριά άσκηση του περπατήματος θα βοηθήσουν στην πέψη, θα καθαρίσουν το κεφάλι σου και θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς γρηγορότερα όταν θα είσαι έτοιμη να πας στο κρεβάτι.

Κοιμήσου περισσότερο

Όταν στερείσαι ύπνου, το σώμα σου μπορεί να απαντήσει ενεργοποιώντας το αίσθημα της πείνας. Εάν κάθεσαι ξύπνια μέχρι αργά το βράδυ, η «ορμόνη της πείνας», δηλαδή η γκρελίνη αυξάνεται, ενώ η λεπτίνη, η ορμόνη που ειδοποιεί τον εγκέφαλό σου ότι έχεις χορτάσει, μειώνεται. Προσπάθησε λοιπόν να κοιμάσαι περισσότερο ώστε να εξισορροπήσεις τα επίπεδα αυτών των ορμονών. Έρευνες άλλωστε επισημαίνουν ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο είναι πιο πιθανό να κάνουν και χειρότερες επιλογές στη διατροφή τους.

…Αλλά αν πρέπει να φας κάτι, φρόντισε να είναι κάτι υγιεινό

Αν πρέπει οπωσδήποτε να φας κάτι αργά το βράδυ, σιγουρέψου τουλάχιστον ότι θα έχεις αρκετές υγιεινές επιλογές σε σνακ που μπορούν να ικανοποιήσουν κάθε σου λιγούρα. Χρειάζεσαι κάτι αλμυρό; Πιάσε μία σακούλα ποπ κορν χωρίς βούτυρο. Χρειάζεσαι κάτι γλυκό; Φάει μία χούφτα μούρα. Όσο κάνεις καλές επιλογές, λίγες μπουκιές δεν βλάπτουν και τόσο.

Διάβασε επίσης: 8 σνακ με λίγες θερμίδες για την καταπολέμηση κάθε λιγούρας από άγχος

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece