Πώς θα κάνεις διατροφή χωρίς ζάχαρη! Να τα γλυκά που τρώμε με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Μπορεί να μην τρώμε ζάχαρη, αλλά ξέρουμε να αγοράζουμε γλυκά. Μάθε τι είναι ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης

17204448_1835822313323873_1535560519_n

Οι υδατάνθρακες μπορεί να αποτελούν την πηγή της ενέργειάς σου, κρύβουν όμως κι ένα αρνητικό: αυξάνουν τη γλυκόζη του αίματος. Η αύξηση εξαρτάται από το είδος των υδατανθράκων, το άτομο, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες, όπως το άγχος.

Όταν αυξάνεται απότομα το σάκχαρο του αίματος αυξάνεται και η ινσουλίνη με αποτέλεσμα:

  • Ο οργανισμός καταλήγει να αποθηκεύει λίπος
  • Μακροχρόνια μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη και σακχαρώδη διαβήτη.
  • Πεινάς πολύ πιο γρήγορα αφού όσο πιο απότομα αυξάνεται η γλυκόζη τόσο πιο απότομα πέφτει στη συνέχεια. Γι'αυτό όταν τρως ένα γλυκό, πάντα νιώθεις μετά πείνα.

Τι είναι ο γλυκαιμικός δείκτης (GI)

Πρόκειται για ένα συγκριτικό δείκτη που μας δείχνει πόσο επηρεάζει η κάθε τροφή που καταναλώνουμε το ρυθμό έκκρισης της ινσουλίνης σε σχέση με τη γλυκόζη. Είναι τόσο σημαντικός, που υπάρχει ακόμα και δίαιτα του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.

Ο γλυκαιμικός δείκτης: Σε βοηθά να καταλάβεις πόσο αυξάνονται τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα περίπου 2-3 ώρες μετά την κατανάλωση τροφίμων όπως τα παρακάτω. Είναι δε ιδιαίτερα χρήσιμος σε διαβητικούς ασθενείς που προσπαθούν να ρυθμίσουν το σάκχαρό τους.

Οι απλοί υδατάνθρακες: Βρίσκονται κυρίως στη ζάχαρη, στο μέλι, το γάλα, τα φρούτα και στους χυμούς. > Αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος με ταχύτερο ρυθμό.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες: Βρίσκονται στα ζυμαρικά, στις πατάτες, στο ρύζι, το ψωμί, τα όσπρια και τα δημητριακά. > Αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης με πιο σταθερό ρυθμό.

Τι επιλογές κάνει η Shape Team;

Τo τέλειο πρωινό!

H Nάνσυ Βλοντάκη, Αrt Director μας, ξεκινά τη μέρα υγιεινά με τα σωστά στοιχεία για πρωινό. Αυγό για πρωτεΐνη, φρούτα, φρυγανιές και μαρμελάδα για γλυκιά γεύση και ενέργεια! Αλλά: η μαρμελάδα είναι χωρίς ζάχαρη!

Το γλυκαντικό σορβιτόλη που περιέχει η Sweet & Balance μαρμελάδα φράουλα είναι πολυόλη και βρίσκεται και φυσικά σε κάποια φρούτα, ενώ στα τρόφιμα χρησιμοποιείται ως τρόφιμο καθώς δεν προκαλεί απότομες αυξήσεις στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα (έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη) και έχει χαμηλή θερμιδική αξία.

Tο εναλλακτικό σνακ

Το δοκιμάσαμε αντί για pancakes και μας άρεσε. Η ρυζογκοφρέτα με μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη Sweet & Balance είναι ιδανικό alternative γλυκό σνακ.

Εν ώρα εργασίας

Aν γνωρίζεις την Σοφία Μάργαρη, υπερguru ομορφιάς του SHAPE, ξέρεις 2 πράγματα:

  1. Ξέρει τα πάντα για το δέρμα (και εννοούμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ)
  2. Για τον ακριβώς από πάνω λόγο ΔΕΝ τρώει ζάχαρη.

Η πιο γλυκιά απόλαυσή της πλέον; Τα Sweet & Balance σοκολατάκια χωρίς ζάχαρη με  στέβια και μαλτιτόλη.

Οι γλυκοζίτες στεβιόλης προέρχονται από το φυτό στέβια και έχουν μηδενικό γλυκαιμικό δείκτη και καθόλου θερμίδες, ενώ η μαλτιτόλη είναι επίσης πολυόλη (σαν την σορβιτόλη).

Για κάθε ώρα!

Όσο για μένα; Εγώ θέλω γλυκό το απόγευμα μετά το γυμναστήριο και προτιμώ τη μαύρη σοκολάτα. Τα σοκολατάκια Sweet & Balance βγαίνουν σε 3 γεύσεις - γάλακτος, γάλακτος με αμύγδαλα, και μαύρη σοκολάτα - για να καλύψουν κάθε μας λιγούρα και στη σωστή μερίδα για να μην το παρακάνουμε!

Τι άλλο έχουμε μάθει πλέον από εμπειρία; Επιλέγοντας συστηματικά τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη κάνεις και πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Καλή... απόλαυση!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i