Είναι δύσκολο να γίνω χορτοφάγος; Όχι αν ακολουθήσεις αυτό το 7ήμερο πλάνο διατροφής

Η χορτοφαγία δεν είναι τόσο ακραία και δύσκολη όσο μπορεί να φαντάζεσαι και το παρακάτω πρόγραμμα θα σε μυήσει σε έναν νέο και ενδιαφέροντα τρόπο ζωής.

χορτοφάγος iStock

Από τη Βιργινία Κεφαλά, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, MMedSci Σακχαρώδης Διαβήτης και Παχυσαρκία (nutrisecrets.gr)

Έχει σημασία να γνωρίζεις ότι η χορτοφαγία δεν είναι τόσο ακραία και δύσκολη όσο μπορεί να φαντάζεσαι. Αν λάβεις υπόψη ότι και η μεσογειακή διατροφή είναι κατά βάση χορτοφαγική, δεν είναι τόσο δύσκολη η εφαρμογή της. Επίσης, δεν είναι απαραίτητο μια διατροφή χωρίς κρέας να είναι πολύπλοκη και να έχει πολλά "ειδικά" και δυσεύρετα προϊόντα.

Το παρακάτω ενδεικτικό πρόγραμμα 7 ημερών vegan διατροφής θα σε μυήσει
σε έναν νέο και ενδιαφέροντα τρόπο ζωής.

ΗΜΈΡΑ 1η

  • Πρωινό Χυλός βρόμης με ρόφημα αμυγδάλου χωρίς ζάχαρη, σπόρους chia και φιστικοβούτυρο, καφές φίλτρου
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Σαλάτα λάχανο-καρότο-μαϊντανός, σπανακόρυζο με λεμόνι (+βραστό αβγό για vegetarian), ψωμί ολικής αλέσεως
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Παξιμάδια ολικής αλέσεως με τριμμένη ντομάτα, ελιές και ελαιόλαδο

ΗΜΈΡΑ 2η

  • Πρωινό Τορτίγια ολικής με μπανάνα, ταχίνι ολικής και λιναρόσπορο (+γιαούρτι για vegetarian), μαύρο τσάι
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Πράσινη σαλάτα και avocado toast: 2 φέτες φρυγανισμένο ψωμί ολικής με προζύμι, τριμμένη ντομάτα, κρεμμύδι, αβοκάντο, βασιλικό,λεμόνι και ελαιόλαδο (+αβγό μάτι+φέτα για vegetarian)
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Σαλάτα παντζάρι με καρύδια, ελιές, πορτοκάλι, λίγο ξίδι και ελαιόλαδο (+κατίκι Δομοκού για vegetarians), πολύσπορο ψωμί

ΗΜΈΡΑ 3η

  • Πρωινό Φρέσκος χυμός εσπεριδοειδών, ρυζογκοφρέτες με φιστικοβούτυρο και σπόρους chia
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Σαλάτα βραστό μπρόκολο με λεμόνι και ελαιόλαδο, μαυρομάτικα φασόλια με σπανάκι, ψωμί ολικής αλέσεως
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Σαλάτα λάχανο-καρότο, χούμους ρεβιθιού με ανάμεικτα ψητά λαχανικά

ΗΜΈΡΑ 4η

  • Πρωινό Green smoothie με ρόφημα σόγιας, σπανάκι, μπανάνα, σπόρους chia και τζίντζερ
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Σαλάτα λάχανο- καρότο-μαύρες σταφίδες, φαλάφελ ρεβιθιού (ρεβιθοκεφτέδες) στο φούρνο με σος ταχίνι-λεμόνι
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Τορτίγια ολικής με φαλάφελ, λάχανο και ψητά λαχανικά

ΗΜΈΡΑ 5η

  • Πρωινό Φρυγανιές ολικής με ταχίνι ολικής (+μέλι για vegetarians), πράσινο τσάι
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Πράσινη σαλάτα, ριζότο με άγριο ρύζι, ποικιλία μανιταριών και κρόκο Κοζάνης, νηστίσιμο τυρί
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Σαλάτα με τριμμένο καρότο, αμύγδαλα και λεμόνι, ψητή γλυκοπατάτα

ΗΜΈΡΑ 6η

  • Πρωινό Ρόφημα σόγιας χωρίς ζάχαρη με νιφάδες βρόμης, ανάλατα αμύγδαλα, φουντούκια και cranberries
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Σαλάτα με τρίχρωμη κινόα, αβοκάντο, καλαμπόκι, μαύρα φασόλια και βινεγκρέτ πορτοκαλιού με κουρκουμά και τζίντζερ, ψωμί ολικής με προζύμι
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Ποικιλία βραστών λαχανικών: καρότο, γλυκοπατάτα, μπρόκολο με λεμόνι και ελαιόλαδο, ψωμί ολικής με προζύμι, ελιές

ΗΜΈΡΑ 7η

  • Πρωινό Vegan χειροποίητα μπισκότα με βρόμη και μπανάνα ή χυλός βρόμης με άγλυκο ρόφημα βρόμης και τριμμένο μήλο, καφές φίλτρου
  • Δεκατιανό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Μεσημεριανό Σαλάτα με baby σπανάκι και ρόδι, μπριάμ λαχανικών με νηστίσιμο τυρί, πολύσπορο ψωμί
  • Απογευματινό Φρούτο με ξηρούς καρπούς
  • Βραδινό Κολοκυθόσουπα βελουτέ με κάστανο, κρίθινα παξιμάδια ολικής

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i