Νηστίσιμα πρωινά: 6 ιδέες για να ξεκινήσεις τη μέρα σου νόστιμα και υγιεινά

Vegan - άρα και νηστίσιμες - συνταγές για να ξεκινήσεις την ημέρα σου με ενέργεια.

νηστισιμα πρωινα iStock

Η ομελέτα λαχανικών ή το γιαούρτι με φρούτα αποτελεί τυπικό πρωινό για όσους ακολουθούν μια ισορροπημένη και σωστή διατροφή. Όταν όμως είσαι vegan ή  θέλεις να νηστέψεις, σκέφτεσαι πως οι επιλογές είναι αρκετά περιορισμένες και λίγες. Κάτι τέτοιο, ασφαλώς και δεν ισχύει, αφού τα περισσότερα "παραδοσιακά" υλικά πρωινού (βρώμη, smoothies κ.α.) είναι κυρίως συστατικά της φύσης. Επιπλέον, πολλές κλασσικές συνταγές μπορούν να μετατραπούν σε vegan, χρησιμοποιώντας απλώς εναλλακτικές επιλογές.

Εμείς βάζουμε τις παρακάτω 6 ιδέες για νηστίσιμα πρωινά και εσύ απλώς απόλαυσέ τες.

1.Vegan Muffin φράουλας

muffin
iStock

Υλικά: ¾ φλιτζ μη γαλακτοκομικό γάλα της επιλογής σου, 1 κουταλάκι του γλυκού μηλόξυδο, 2 φλιτζάνι αλεύρι βρώμης (αλεσμένο), 1 κουταλιά της σούπας άμυλο αραβοσίτου, 3 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ, ½ κουταλάκι του γλυκού αλάτι, 2 ώριμες μπανάνες, 1/3 φλιτζάνι σιρόπι σφενδάμου, 2 κουταλιές της σούπας λιωμένο λάδι καρύδας, 1 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας, 1 φλιτζάνι φρέσκες ψιλοκομμένες φράουλες, 1/3 φλιτζάνι vegan καστανή ζάχαρη

Εκτέλεση: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 175ο C και βάζουμε αντικληρικό χαρτί σε μια φόρμα για muffin. Σε ένα μεγάλο μπολ ανακάτεψε το αλεύρι βρώμης, το άμυλο αραβοσίτου, το μπέικιν πάουντερ, το αλάτι και ανακάτεψε ελαφρά μέχρι να ενωθούν. Σε άλλο μπολ συνδύασε τις μπανάνες, το σιρόπι σφενδάμου, το λάδι καρύδας, το εκχύλισμα βανίλιας, το γάλα και το μηλόξυδο. Ανακάτεψε πολύ καλά. Πρόσθεσε τα υγρά υλικά στα στερεά και ανακάτεψε μέχρι να γίνουν ένα μείγμα. Ρίξε μέσα τις φράουλες και την ζάχαρη. Βάλε το μείγμα στην φόρμα και ψήσε για 20 λεπτά περίπου μέχρι να πάρουν όμορφο χρώμα και να σφίξουν οι άκρες. Άφησε τα να κρυώσουν και σέρβιρε.

2. Αβοκάντο smoothie

avocado
iStock

Υλικά: 1/2 φλιτζάνι παγωμένο ανανά σε κύβους, 2 φλιτζάνια φρέσκο ​​σπανάκι ή 1 φλιτζάνι κατεψυγμένο σπανάκι, 1 ώριμο αβοκάντο, 1 παγωμένη μπανάνα, 3/4 φλιτζάνι γάλα καρύδας, 3 κουταλιές της σούπας φρέσκο ​​χυμό λάιμ, 1 κουταλάκι του γλυκού σιρόπι σφενδάμου, λίγο αλάτι, 8 παγάκια

Εκτέλεση: Βάλε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και ανακάτεψε τα πολύ καλά, μέχρι να δημιουργηθεί μια κρεμώδης υφή.

3. Cookies με κινόα

cookies
iStock

Υλικά: 2 φλιτζάνια αλεύρι βρώμης, ½ κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ, ½ κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα, ½ κουταλάκι του γλυκού κανέλα, ½ κουταλάκι του γλυκού αλάτι, ½ φλιτζάνι μαγειρεμένη κινόα, 1 φλιτζάνι καρότα ψιλοκομμένα, 2 κουταλιές της σούπας αλεσμένο λιναρόσπορο συν 5 κουταλιές της σούπας ζεστό νερό, ½ φλιτζάνι βούτυρο αμυγδάλου, ¼ φλιτζανιού λάδι καρύδας λιωμένο, ½ φλιτζάνι σιρόπι σφενδάμου, ½ φλιτζάνι ξηροί καρποί, ½ φλιτζάνι αποξηραμένα κράνμπερ

Εκτέλεση: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 175ο C και στρώνουμε ένα μεγάλο ταψί με λαδόκολλα. Σε ένα μεγάλο μπολ, ανακάτεψε το αλεύρι βρώμης, το μπέικιν πάουντερ, τη σόδα, την κανέλα και το αλάτι. Πρόσθεσε την κινόα και στη συνέχεια τα καρότα τριμμένα, ανακατεύοντας πολύ καλά. Σε ένα μικρό μπολ, συνδύασε το λιναρόσπορο και το ζεστό νερό και άφησε το στην άκρη να πήξει για περίπου 5 λεπτά. Σε ένα μεσαίο μπολ, συνδύασε το βούτυρο αμυγδάλου, το λάδι καρύδας και το σιρόπι σφενδάμου μέχρι να ενσωματωθούν. Ρίξε και το μείγμα του λιναρόσπορου. Πρόσθεσε στα υγρά υλικά τα στέρεα και έπειτα τους ξηρούς καρπούς και τα κράνμπερι. Δημιούργησε μικρά μπισκότα με τα χέρια σου και βάλε τα στο ταψί να ψηθούν για 20 λεπτά.

4. Vegan French toast

french toast
iStock

Υλικά: 6 φέτες ψωμί τσιαμπάτα, 1 φλιτζάνι γάλα αμυγδάλου, 1 κουταλιά της σούπας σιρόπι σφενδάμου, 2 κουταλιές της σούπας αλεύρι, 1 κουταλιά της σούπας μαγιά, 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα, ¼ κουταλάκι του γλυκού φρεσκοτριμμένο μοσχοκάρυδο, λίγο αλάτι, λάδι καρύδας για το τηγάνι

Εκτέλεση: Σε ένα μικρό μπολ ανακάτεψε το γάλα αμυγδάλου, το σιρόπι σφενδάμου, το αλεύρι, τη μαγιά, την κανέλα, το μοσχοκάρυδο και το αλάτι. Τοποθετούμε το ψωμί σε ένα ρηχό πιάτο και ρίχνουμε από πάνω το μείγμα, ώστε να επικαλυφθεί ομοιόμορφα σε κάθε πλευρά. Ζεσταίνουμε λίγο λάδι καρύδας στο τηγάνι και προσθέτουμε τις φέτες ψωμιού, ψήνοντας τες σε κάθε πλευρά. Σέρβιρε με ζάχαρη άχνη, vegan βούτυρο, σιρόπι σφενδάμου και φρέσκα φρούτα.

5. Porridge με σοκολάτα, καρύδα και raspberry

porridge
iStock

Υλικά: 75 γραμμάρια κινόα, 250 ml γάλα αμυγδάλου, 100 ml νερό καρύδας, 2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη καρύδας, 1 κουταλάκι του γλυκού κακάο σε σκόνη, 100 γραμμάρια raspberry

Εκτέλεση: Σε ένα μικρό τηγάνι βάζουμε την κινόα, το γάλα αμυγδάλου, το νερό καρύδας, τη ζάχαρη καρύδας και τη σκόνη κακάο και βράζουμε σε μέτρια φωτιά για 15-20 λεπτά, ανακατεύοντας τακτικά μέχρι να μαλακώσει η κινόα. Όταν μαλακώσει σέρβιρε με τα raspberry για topping.

6. Superbowl γλυκοπατάτας

superbowl
iStock

Υλικά: 1 μεγάλη γλυκοπατάτα ή δύο μικρές, 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι, 1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα,  2 κουταλιές της σούπας σταφίδες, 2 κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένους ξηρούς καρπούς, 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο αμυγδάλου

Εκτέλεση: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 175ο C. Πλένουμε και στεγνώνουμε ελαφρά τις γλυκοπατάτες. Τις τρυπάμε με ένα πιρούνι πολλές φορές και τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο. Ψήσε για περίπου 70 λεπτά, μέχρι να γίνουν πολύ μαλακές. Άφησε τες να κρυώσουν για τουλάχιστον πέντε λεπτά πριν τις ξεφλουδίσεις. Αφού την ξεφλουδίσεις, πολτοποίησε την μαζί με την κανέλα και το μέλι. Περιχύνουμε με σταφίδες, βούτυρο αμυγδάλου και ψιλοκομμένους ξηρούς καρπούς.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i