Γιατί νιώθω αφυδατωμένη ακόμα και όταν πίνω πολύ νερό;

Αυτό το φαινόμενο μπορεί να είναι αινιγματικό, αλλά υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση.

νερό iStock

Η συνεχής ενυδάτωση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση των βέλτιστων σωματικών λειτουργιών, την προώθηση της συνολικής υγείας και την υποστήριξη διαφόρων φυσιολογικών διεργασιών. Ενώ πιστεύεται κοινώς ότι η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού είναι το κλειδί για την αποφυγή της αφυδάτωσης, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να αισθάνονται αφυδατωμένοι παρά την κατανάλωση αυτού που θεωρούν ότι είναι επαρκής ποσότητα υγρών. Αυτό το φαινόμενο μπορεί να είναι αινιγματικό, αλλά υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση. Παρακάτω θα δούμε γιατί μπορεί να νιώθεις αφυδατωμένη ακόμα και όταν πίνεις αρκετό νερό.

Ισοζύγιο ηλεκτρολυτών:

Η αφυδάτωση δεν αφορά αποκλειστικά την ποσότητα νερού που καταναλώνεις. Επηρεάζεται επίσης από την ισορροπία των ηλεκτρολυτών του σώματός σου. Οι ηλεκτρολύτες είναι μέταλλα όπως το νάτριο, το κάλιο, το ασβέστιο και το μαγνήσιο που βοηθούν στη ρύθμιση της ισορροπίας των υγρών και της κυτταρικής λειτουργίας. Όταν πίνεις μεγάλες ποσότητες νερού χωρίς να αναπληρώνεις τους ηλεκτρολύτες που χάνονται μέσω του ιδρώτα, των ούρων ή άλλων σωματικών λειτουργιών, μπορεί να διαταράξεις την ευαίσθητη ισορροπία, οδηγώντας σε συμπτώματα αφυδάτωσης όπως κόπωση, μυϊκές κράμπες και ζάλη.

Υπερβολική κατανάλωση διουρητικών:

Ορισμένα ποτά, όπως ο καφές και το αλκοόλ, δρουν ως διουρητικά, τα οποία αυξάνουν την παραγωγή ούρων και στη συνέχεια συμβάλλουν στην απώλεια υγρών. Ακόμα κι αν πίνεις άφθονο νερό, η υπερβολική κατανάλωση διουρητικών ροφημάτων μπορεί να αντισταθμίσει τις προσπάθειές σου για ενυδάτωση. Για να το καταπολεμήσεις, μετρίασε την πρόσληψη διουρητικών και να αντισταθμίζεις με πρόσθετη πρόσληψη νερού όταν τα καταναλώνεις.

Υποκείμενες καταστάσεις υγείας:

Διάφορες ιατρικές καταστάσεις μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα του σώματός σου να συγκρατεί νερό ή να δίνει σήμα στον εγκέφαλό σου να αισθάνεται δίψα. Ο διαβήτης, τα προβλήματα με τα νεφρά και ορισμένες ορμονικές ανισορροπίες μπορούν να επηρεάσουν τις κανονικές διαδικασίες ενυδάτωσης, κάνοντάς σε να αισθάνεσαι αφυδατωμένη παρά το γεγονός ότι πίνεις κατάλληλη ποσότητα νερού. Εάν υποψιάζεσαι μια υποκείμενη πάθηση υγείας, είναι σημαντικό να συμβουλευτείς έναν επαγγελματία υγείας για σωστή διάγνωση και διαχείριση.

Περιβαλλοντικοί παράγοντες:

Ο ζεστός και υγρός καιρός, καθώς και τα μεγάλα υψόμετρα, μπορούν να αυξήσουν τις απαιτήσεις του σώματός σου σε υγρά λόγω της αυξημένης εφίδρωσης και της εξάτμισης. Εάν βρίσκεσαι σε κλίμα που συμβάλλει στην υπερβολική απώλεια υγρών, μπορεί να χρειαστεί να πίνεις περισσότερο νερό από το συνηθισμένο για να παραμείνεις επαρκώς ενυδατωμένη.

Ατομική μεταβλητότητα:

Οι ανάγκες ενυδάτωσης κάθε ατόμου είναι μοναδικές και επηρεάζονται από παράγοντες όπως το μέγεθος του σώματος, το επίπεδο δραστηριότητας και ο μεταβολισμός. Αυτό που μπορεί να είναι αρκετό νερό για ένα άτομο μπορεί να μην είναι αρκετό για ένα άλλο. Είναι σημαντικό να δίνεις προσοχή στα σήματα του σώματός σου και να προσαρμόζεις ανάλογα την πρόσληψη νερού.

Ανεπαρκής απορρόφηση νερού:

Το πόσιμο νερό δεν είναι το ίδιο με το να το απορροφάς. Ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα απορροφά νερό μπορεί να επηρεαστεί από παράγοντες όπως η παρουσία ορισμένων θρεπτικών συστατικών, η ταχύτητα της γαστρικής εκκένωσης και η γενική υγεία του εντέρου. Εάν το σώμα σου δεν απορροφά αποτελεσματικά το νερό που πίνεις, μπορεί να εξακολουθείς να νιώθεις αίσθημα αφυδάτωσης.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω: Υπολόγισε την ποσότητα νερού που πρέπει να πίνεις κάθε μέρα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i