Δίαιτα από αύριο; Πρόγραμμα 2 εβδομάδων που θα σε κάνει να τα χάσεις

Αν να ξεκινήσεις δίαιτα είσαι στο σωστό άρθρο! Η Νάσια Πασχαλέρη, διαιτολόγος-γεροντολόγος, MSc, (foodsherlocks.gr) σε βάζει σε πρόγραμμα!

diet istock

Πήρες κιλά στις γιορτές και θέλεις να ξεκινήσεις δίαιτα;

Είναι λογικό να έχεις ανέβει λίγο στα κιλά σου μετά τις γιορτές, καθώς,

πρώτον, το αλκοόλ και οι αλατισμένες τροφές δημιουργούν κατακράτηση υγρών,

δεύτερον, η υπερκατανάλωση γλυκών οδηγεί σε αύξηση λίπους, και,

τρίτον, η κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών οδηγεί σε φουσκώματα.

Δες και αυτό: Πώς θα χάσω κιλά τώρα; Κάνε reset μετά τις γιορτές σε 4 βήματα

Πριν ξεκινήσεις δίαιτα 

  • Άδειασε το σπίτι από γλυκά και άλλους πειρασμούς! Δώσ’ τα σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη και γέμισε τα ντουλάπια και το ψυγείο σου με φρούτα και λαχανικά που θα πρέπει να αποτελέσουν το 50% της διατροφής σου.
  • Φτιάξε πρόγραμμα! Ξέχνα την κλασική δικαιολογία "δίαιτα από Δευτέρα". Μην περιμένεις να τελειώσουν όλες οι λιχουδιές των γιορτών και φτιάξε πρόγραμμα για να ξέρεις τι ακριβώς θα φας. Έτσι, δε θα τρως ανεξέλεγκτα τα περισσεύματα των γιορτών.
  • Μην ξεκινήσεις στερητικές δίαιτες! Δεν πρόκειται τα κιλά να φύγουν σε μία ημέρα. Προσπάθησε να γυρίσεις σε μια κανονικότητα. Ξεκίνα με το πρωινό σου, τα ενδιάμεσα και τα κύρια γεύματα, χωρίς να είναι το πιάτο σου παραγεμισμένο και με περιττές σάλτσες.
  • Επανάφερε τα φρούτα στη διατροφή σου! Ενδεχομένως να μην σου αρέσουν πάρα πολύ σαν σνακ τον χειμώνα, όμως μπορείς να τα καταναλώσεις με γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς και να κάνουν το τέλειο ενδιάμεσο γεύμα δίνοντάς σου πολλά αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Άλλωστε, τα χρειάζεσαι μετά τα κορεσμένα λίπη των γιορτών.
  • Επίστρεψε στο μεσογειακό πρόγραμμα διατροφής! Αυτό σημαίνει ότι θα τρως αρκετές φορές την εβδομάδα όσπρια και λαδερά, πολλές σαλάτες και φρούτα, ελαιόλαδο, υδατάνθρακες ολικής αλέσεως και καλές ζωικές πρωτεΐνες.
  • Πίνε πολύ νερό! Μη ξεχνάς το νερό σου επειδή έχει κρύο. Οι λειτουργίες στο σώμα συνεχίζονται κανονικά, άρα και η ποσότητα νερού που χρειάζεσαι είναι ίδια. Προσπάθησε να το έχεις μπροστά σου για να μην το ξεχνάς.
  • Δοκίμασε να πίνεις τσάι βοτάνων! Βότανα όπως λουΐζα και σημύδα θα σε βοηθήσουν να διώξεις την κατακράτηση.
  • Μείωσε ή κόψε το αλκοόλ μετά τις γιορτές! Και αυτό δημιουργεί κατακράτηση υγρών και πρήξιμο στον οργανισμό. Κάθε αλκοολούχο ποτό που καταναλώνεις μετατρέπεται σε σάκχαρο στο αίμα σου, όπως τα γλυκά!
  • Κράτησε ημερολόγιο διατροφής! Γράφε τι τρως και θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τσιμπολογήματα.
  • Ξεκίνα την ημέρα σου με περπάτημα ή γυμναστική!
  • Αν έθεσες στόχους με τη νέα χρονιά, συμπερίλαβε σε αυτούς και έναν διατροφικό! Μη βάζεις δύσκολους και μακροπρόθεσμους στόχους, όπως το να χάσεις 20 κιλά σε 1 μήνα (!), αλλά εύκολους και προσιτούς στόχους.

Διατροφή μετά τις γιορτές: Οι συμβουλές της διαιτολόγου και προτάσεις για ελαφριά γεύματα

Ενδεικτικό διαιτολόγιο 

Εβδομάδα 1η / Δευτέρα

Πρωινό 1 smoothie με γάλα φυτικό, μήλο, αχλάδι, μπανάνα

Δεκατιανό 2 μπισκότα χωρίς ζάχαρη

Μεσημεριανό Μπακαλιάρος στον φούρνο με αρωματικά χόρτα

Απογευματινό 10 αμύγδαλα και τσάι, π.χ. λουίζα

Βραδινό Σαλάτα Μεξικάνα

Τρίτη

Πρωινό 1 μπάρα χωρίς ζάχαρη και 1 ποτήρι ζεστό νερό με λεμόνι

Δεκατιανό Αποξηραμένος ανανάς χωρίς ζάχαρη

Μεσημεριανό Λεμονάτο σπανακόρυζο

Απογευματινό 1 μικρό μπολ ψητά ρεβίθια

Βραδινό Καροτόσουπα βελουτέ με πορτοκάλι

Τετάρτη

Πρωινό 1 μπανάνα με 1 κ.γ. βούτυρο καρπών, π.χ. αμυγδαλοβούτυρο

Δεκατιανό 1 χούφτα ηλιόσποροι

Μεσημεριανό Μαυρομάτικα φασόλια στον φούρνο

Απογευματινό 2 φρούτα εποχής

Βραδινό Σαλάτα με γαρίδες και σος λεμονιού-ελαιολάδου

Δες όλο το διατροφικό πρόγραμμα στο νέο Shape που κυκλοφορεί

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i