Το ελληνικό σνακ που χορταίνει και είναι υγιεινό

Εάν θέλεις να φας υγιεινά, να ρίξεις το σάκχαρό σου και να εφοδιάσεις τον οργανισμό σου με βιταμίνη Ε, αυτό το ελληνικό σνακ είναι ό,τι καλύτερο!

μπολ με ελιές το ελληνικό σνακ istock

Καλοκαίρι. Θάλασσα. Ελληνική σαλάτα, φέτα, λάδι και ελιές. Κάνε το εικόνα και έχε υπόψη σου ότι στο ελληνικό καλοκαίρι χωράει και ένα ελληνικό σνακ που σε χορταίνει και σου προσφέρει απίστευα οφέλη. Οι ελιές, εκτός από την υπέροχη γεύση τους και την προσφορά τους στην παραγωγή εξαιρετικού ελαιολάδου, αποτελούν από μόνες τους ένα θρεπτικό συστατικό με πλήθος οφελών για την υγεία.

Έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά συν του ότι "δεν μπορείς εύκολα να τις καταναλώσεις απρόσεκτα και σε μεγάλη ποσότητα, άρα και να παρεκτραπείς" εξηγεί η Τζόαν Σαλγκ Μπλέικ, R.D., καθηγήτρια διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης. "Είναι πολύ γευστικές κι έτσι δε χρειάζεται να φας πολλές για να νιώσεις τη γεύση τους" προσθέτει η ίδια, ενώ τονίζει ότι, όπως το ελαιόλαδο, το λίπος που περιέχουν είναι μονοακόρεστο και καλό για την καρδιά. Οι ελιές παρέχουν στον οργανισμό σου σίδηρο, φυτικές ίνες και βιταμίνη Ε.

Μπορούν 5 ελιές τη μέρα να ρίξουν τη χοληστερίνη;

Το σνακ που σε χορταίνει

Οι ελιές είναι ένα χορταστικό σνακ. Αυτό συμβαίνει επειδή το λίπος χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθεί, επομένως σε βοηθά να νιώθεις χορτάτη. Εφόσον τρως μια μικρή ποσότητα ελιών, είναι ένα υγιεινό σνακ. Δέκα ελιές έχουν μόνο περίπου 50 θερμίδες.

Οι ελιές αποτελούν βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, δεν έχουν σχεδόν καθόλου υδατάνθρακες, γεγονός που τις καθιστά μια καλή επιλογή για διατροφικά προγράμματα με μειωμένους υδατάνθρακες όπως η κετο, και είναι ένα καλό σνακ και για άτομα που ακολουθούν διατροφή με φυτικές δίαιτες.

Ελιές και οφέλη

Οι ελιές είναι πλούσιες σε μονοακόρεστα λιπαρά, κυρίως ελαϊκό οξύ, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την "κακή" (LDL) χοληστερόλη και αυξάνει την "καλή" (HDL) χοληστερόλη, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά, όπως βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες, που βοηθούν στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων από βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά στις ελιές μπορεί να παίξουν ρόλο στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου.

Η κατανάλωση ελιών έχει συσχετιστεί με μειωμένη αρτηριακή πίεση, πιθανώς λόγω των μονοακόρεστων λιπαρών και των αντιοξειδωτικών τους.

Η κατανάλωση ελιών έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο νόσου Αλτσχάιμερ, πιθανώς λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους.

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ελιών μπορεί να βελτιώσει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη.

Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες των ελιών μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία από χρόνιες ασθένειες που σχετίζονται με τη φλεγμονή, όπως η αρθρίτιδα και οι αυτοάνοσες ασθένειες.

Οι ελιές είναι πηγή ασβεστίου, απαραίτητου για την υγεία των οστών.

Περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

Είναι πλούσιες σε θερμίδες και καλά λιπαρά, που παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό.

Η κατανάλωση ελιών έχει συσχετιστεί με βελτιωμένη διάθεση και μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης.

Τι να προσέξεις

Οι ελιές προσφέρουν ποικιλία γεύσεων. Όλες οι ελιές είναι αλμυρές, αλλά μερικές έχουν μπαχαρικά που τους δίνουν διαφορετικές γεύσεις. Μπορείς επίσης να βρεις ελιές που είναι γεμιστές με σκόρδο ή κόκκινες πιπεριές.

Έχουν ένα μικρό μειονέκτημα: το νάτριο. Έξι μεγάλες ελιές περιέχουν 500mg, δηλαδή περίπου 20% της μέγιστης ποσότητας νατρίου που πρέπει να λαμβάνεις καθημερινά. Γι' αυτό αν τις καταναλώνεις σαν σνακ, πρόσεξε να μην το παρακάνεις!

Ελαιόλαδο ή ελιές; Τι είναι καλύτερο για τη διατροφή και την υγεία;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i