Ποια φρούτα είναι ασφαλή για κατανάλωση αν έχεις διαβήτη;

Αυτά είναι τα φρούτα με τον πιο χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

γυναίκα τρώει φρούτα istock

Τα φρούτα περιέχουν φρουκτόζη, ένα φυσικό σάκχαρο που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Οι διαβητικοί πρέπει να ελέγχουν την ποσότητα και τον τύπο των φρούτων που καταναλώνουν για να διαχειρίζονται καλύτερα τα επίπεδα σακχάρου τους καθώς και να παρακολουθούν τον γλυκαιμικό δείκτη των τρόφων.

Ο γλυκαιμικός δείκτης (ΓΔ) μετρά την ταχύτητα με την οποία ένα τρόφιμο αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Φρούτα με υψηλό ΓΔ, όπως το καρπούζι και ο ανανάς, μπορούν να προκαλέσουν ταχεία αύξηση. 

Ψάξε για αυτές τις βιταμίνες | Προλαμβάνουν τον διαβήτη

Τι είναι ο διαβήτης;

Ο διαβήτης είναι μια χρόνια ιατρική πάθηση που εμφανίζεται όταν ο οργανισμός είτε δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη είτε δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την ινσουλίνη που παράγει. Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από το πάγκρεας και βοηθά στη ρύθμιση του επιπέδου σακχάρου (γλυκόζης) στο αίμα. Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι διαβήτη:

  • Διαβήτης Τύπου 1: Αυτός ο τύπος είναι αυτοάνοσος, όπου το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στα κύτταρα του παγκρέατος που παράγουν ινσουλίνη. Συνήθως διαγιγνώσκεται σε παιδιά και νέους και απαιτεί καθημερινή χορήγηση ινσουλίνης.
  • Διαβήτης Τύπου 2: Είναι πιο συχνός και εμφανίζεται όταν το σώμα δε χρησιμοποιεί την ινσουλίνη σωστά ή δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη. Είναι συχνά συνδεδεμένος με την παχυσαρκία και μπορεί να προληφθεί ή να διαχειριστεί με υγιεινή διατροφή, άσκηση και φαρμακευτική αγωγή.

strawberries
istock

Φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

  • Μύρτιλλα: Έρευνα δείχνει ότι μπορεί να βελτιώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη ή τη διαχείρισή του σε όσους έχουν ήδη διαγνωστεί.
  • Φράουλες: Βελτιώνουν τη μνήμη, την υγεία της καρδιάς, το δέρμα και περιέχουν βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, ενώ είναι πολύ χαμηλές σε σάκχαρα.
  • Πορτοκάλια: Θεωρούνται τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη χάρη στην περιεκτικότητά τους σε διαλυτές φυτικές ίνες, καθιστώντας τα μια καλή επιλογή φρούτων για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.
  • Γκρέιπφρουτ: Πλουσιότερα σε βιταμίνη C και από τα πορτοκάλια, ρυθμίζουν τα επίπεδα ινσουλίνης και υπάρχουν ενδείξεις ότι προλαμβάνουν τον διαβήτη.
  • Αχλάδια: Παρέχουν φυτικές ίνες και ανθοκυανίνες, αντιοξειδωτικά που βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου.
  • Κεράσια: Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και περιέχουν αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις φλεγμονές.
  • Ροδάκινα: Είναι γεμάτα με βιταμίνες Α και C, κάλιο και φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στη βελτίωση της πέψης, στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης.
  • Ακτινίδια: Η ακτινιδίνη είναι η ουσία που περιέχουν και βοηθά την πέψη. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, κάλιο και φυτικές ίνες, και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. 

Προσοχή!

Όλα τα αναφερόμενα φρούτα πρέπει να καταναλώνονται ολόκληρα και όχι σε χυμό. Ακόμα και τα φρούτα με χαμηλό ΓΔ μπορούν να επηρεάσουν το σάκχαρο στο αίμα αν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες. Αν έχεις διαβήτη πρέπει να προσέχεις τις μερίδες σου και να καταναλώνεις φρούτα με μέτρο.

Συνδυάζοντας τα φρούτα με άλλες πηγές πρωτεϊνών ή φυτικών ινών μπορεί να σταθεροποιηθεί η γλυκόζη στο αίμα. Για παράδειγμα, η προσθήκη ενός μικρού ποσοστού φιστικοβούτυρου σε μια φέτα αχλαδιού μπορεί να επιβραδύνει την απορρόφηση των σακχάρων.

Οδηγός: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής στην Ελλάδα (Ποια βγαίνουν κάθε μήνα)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i