Οι 9 κανόνες για το αδυνάτισμα που ΣΙΓΟΥΡΑ δεν ήξερες, αλλά στηρίζονται επιστημονικά!

Ετοιμάσου να αμφισβητήσεις όλα όσα έχεις μάθει για τις συμβατικές στρατηγικές απώλειας βάρους.

diet-rules

Πόσες φορές έχεις διαβάσει για μαγικές δίαιτες, έχεις εμπιστευτεί τεχνικές που σου ακούγονται λογικές, έχεις πιστέψει κάποια στρατηγική για δίαιτα για να διαπιστώσεις στο τέλος πως έχασες απλά το χρόνο σου – χωρίς να χάσεις κιλά; Ώρα θα δεις τα πράγματα αλλιώς. Χωρίς παράξενες δίαιτες, χωρίς μύθους και χωρίς απογοήτευση. Γιατί η αλήθεια είναι ότι εάν μπεις στη διαδικασία να μελετήσεις τις επιστημονικές έρευνες, διαπιστώσεις πως πολλά από τους κανόνες για το αδυνάτισμα που θεωρούσες σωστούς είναι στην πραγματικότητα λάθος. Ανακάλυψε την αλήθεια!

Δεν μπορείς να φας υπερβολική πρωτεΐνη

Δεν μπορείς να φας υπερβολική πρωτεΐνη

Μπορεί να έχεις ακούσει πως η μεγάλη κατανάλωση πρωτεΐνης μπορεί να σου προκαλέσει διάφορα προβλήματα υγείας, όπως π.χ. πέτρες στα νεφρά και τη χολή. Ωστόσο δεν υπάρχει έρευνα που να δείχνει κάποια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση πολλών πρωτεϊνών και τα προβλήματα στα νεφρά. Για την ακρίβεια, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Strength and Conditioning Research αποφάνθηκε πως η κατανάλωση έως και 400 γραμμ. πρωτεΐνης τη μέρα δεν είχε κάποια αρνητική συνέπεια.Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Αν είσαι υγιής, μπορείς να τρως όση πρωτεΐνη θέλεις χωρίς να ανησυχείς ότι μπορεί να προκληθούν προβλήματα υγείας. Επιπλέον, η πρωτεΐνη είναι ένα από τα πιο μεταβολικά μακροθρεπτικά συστατικά, που σημαίνει πως όσο περισσότερες πρωτεΐνες τρως τόσο περισσότερες θερμίδες καις. Απλά θυμήσου να προσέχεις την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων, από οποιαδήποτε πηγή κι αν προέρχονται.

Μπορείς να μη φας πρωινό αν δεν θέλεις

Μπορείς να μη φας πρωινό αν δεν θέλεις

Από όλους τους κανόνες για το αδυνάτισμα, αυτός που πιθανότατα έχεις ακούσει τις περισσότερες φορές είναι πως μια υγιεινή διατροφή ξεκινάει με ένα καλό πρωινό. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: ένα καλό πρωινό δεν εγγυάται μια συνολικά υγιεινή διατροφή. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε από την ομάδα NPD που έγινε στις ΗΠΑ, αν και σχεδόν το 90% των ατόμων τρώνε πρωινό, σχεδόν το 50% των Αμερικανών είναι είτε παχύσαρκοι είτε υπέρβαροι. Άρα, το πρωινό είναι σημαντικό, εφόσον και η υπόλοιπη διατροφή σου είναι προσεγμένη. Η ώρα που θα το φας δεν έχει και τόση σημασία και ο μεταβολισμός σου δεν θα πάθει τίποτε αν φας πρωινό μετά από μία ή δύο ώρες αφού ξυπνήσεις. Αντίθετα, τρώγοντας το πρωινό πολύ νωρίς δημιουργείς ένα μεγαλύτερο «παράθυρο» φαγητού (τρως περισσότερες ώρες συνολικά μέσα στη μέρα), κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποθήκευση λίπους και περισσότερα προβλήματα υγείας. Αν τρως το πρώτο σου γεύμα στις 7 το πρωί και τρως ένα τελευταίο σνακ κατά τις 10 το βράδυ, αυτό σημαίνει 15 ώρες φαγητού – κάτι που μπορεί να είναι περισσότερο απ’ όσο επιθυμεί το σώμα σου.Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Κανένα γεύμα δεν είναι πιο σημαντικό από τα άλλα. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η συνολική θερμιδική πρόσληψη, η επιλογή των τροφών σου (σκέψου σαλάτα αντί για ένα μεγάλο χάμπουργκερ) και πόση ώρα περνάς τρώγοντας κάθε μέρα.

Αν θες να φας πολύ το βράδυ, δεν υπάρχει πρόβλημα

Αν θες να φας πολύ το βράδυ, δεν υπάρχει πρόβλημα

Ξέρουμε όλοι πως ένα δείπνο είναι το πιο δημοφιλές γεύμα που απολαμβάνεις με φίλους και την οικογένεια, όμως οι περισσότεροι πιστεύουμε πως ό,τι τρώμε το βράδυ αποθηκεύεται κατευθείαν… ξέρεις πού! Έρευνα που έγινε στην Ιταλία ανακάλυψε πως δεν υπήρχε διαφορά στην απώλεια βάρους, είτε κάποιος έτρωγε νωρίς είτε πιο αργά το κύριο γεύμα της ημέρας. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η ποσότητα των θερμίδων. Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Δεν μπορείς να ζεις σε έναν κόσμο όπου δεν θα τρως το βράδυ ή δεν θα βγαίνεις με τους φίλους σου για βραδινό. Πρόσεχε απλά τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνεις στη διάρκεια του 24ώρου.

Τα σνακ δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το μεταβολισμό

Τα σνακ δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το μεταβολισμό

Όταν τρως, καις θερμίδες: Σε αυτή τη βάση ξεκίνησε η αντίληψη πως τρώγοντας πιο συχνά θα πρέπει να καις περισσότερες θερμίδες συνολικά και έτσι φτάσαμε να τρώμε έξι μικρά γεύματα τη μέρα. Έρευνα από τη Γαλλία όμως καταρρίπτει αυτή την αντίληψη δίνοντας και πάλι έμφαση στο σύνολο της θερμιδικής σου πρόσληψης.Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Δεν έχει σημασία πώς θα κατανείμεις το σύνολο των θερμίδων σου μέσα στη μέρα. Ωστόσο, μοιράζοντάς τις θα νιώθεις πιο χορτάτη και πιο ικανοποιημένη.

Μπορείς να τρως υδατάνθρακες και να αδυνατίζεις

Μπορείς να τρως υδατάνθρακες και να αδυνατίζεις

Από την Άτικινς μέχρι τη δίαιτα Paleo, είναι πολλά τα διατροφικά προγράμματα που βάζουν στο στόχαστρο τους υδατάνθρακες. Ωστόσο σύμφωνα με τους ειδικούς έχει γίνει παρανόηση και αυτή οφείλεται στην ταύτιση των υδατανθράκων με τα σάκχαρα και τις τροφές που έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία. Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Το σώμα σου χρειάζεται τους υδατάνθρακες. Αν τους αφαιρέσεις εντελώς από τη διατροφή σου, θα έχεις πρόβλημα με τις ορμόνες που ελέγχουν την απώλεια λίπους και θα ήταν πιο δύσκολο να έχεις το λεπτό και σέξι σώμα που ονειρεύεσαι.

Υπάρχει ένα «χάπι αδυνατίσματος» που έχει αποτέλεσμα

Υπάρχει ένα «χάπι αδυνατίσματος» που έχει αποτέλεσμα

Τα περισσότερα συμπληρώματα που καίνε λίπος είναι ουσιαστικά αναποτελεσματικά. Αν όμως θέλεις να βοηθήσεις την προσπάθειά σου, η βιταμίνη D μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αυτό υποστηρίζουν ερευνητές από τον Καναδά που συσχέτισαν το χαμηλότερο σωματικό λίπος με την αυξημένη ποσότητα βιταμίνης D στον οργανισμό. Ο λόγος είναι πως η βιταμίνη D συμβάλει στην απελευθέρωση της λεπτίνης, της ορμόνης που στέλνει στον εγκέφαλό σου το μήνυμα ότι έχεις χορτάσει. Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Τα συμπληρώματα δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαχειρίζεσαι το βάρος σου. Η βάση πρέπει να είναι μια υγιεινή διατροφή και συστηματική άσκηση. Κάποια όμως συμπληρώματα μπορεί να σε βοηθήσουν να καλύψεις διατροφικά κενά. Συζήτησέ το όμως πρώτα με το γιατρό σου.

Δεν χρειάζεται να φας πριν τη γυμναστική

Δεν χρειάζεται να φας πριν τη γυμναστική

Αν ασκείσαι σε υψηλή ένταση, δεν υπάρχει χειρότερο απ’ το να σου έρχεται το φαγητό στο στόμα. Ναι, πρέπει να τρως πριν το γυμναστήριο, όμως το «πριν» πρέπει να σημαίνει αρκετό χρόνο για να χωνέψεις, δηλαδή πάνω από τρεις ώρες. Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Sport Nutrition and Exercise Metabolism βρήκε πως βρήκε πως ένα γεύμα με 25 γραμμ. πρωτεΐνης θα μπορούσε να παραμείνει στον οργανισμό σου έως και για 25 ώρες. Η σωστή ενυδάτωση και ο επαρκής ύπνος παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο με το φαγητό στην απόδοσή σου στη γυμναστική.

Μπορείς να τρως κορεσμένα λιπαρά

Μπορείς να τρως κορεσμένα λιπαρά

Τα έχουμε κατηγορήσει για αμέτρητα προβλήματα υγείας, φαίνεται όμως πως τίποτε στη διατροφή δεν είναι απόλυτο. Έρευνα σε (υγιέστατες καρδιαγγειακά) φυλές στη Νέα Ζηλανδία που συμπεριλαμβάνουν 50% κορεσμένα λιπαρά στη διατροφή τους φαίνεται πως σπάει το συσχετισμό τους με τις καρδιοπάθειες, που προφανώς έχουν πολύ περισσότερες αιτίες. Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Η χοληστερόλη στην πραγματικότητα δρα ως αντιοξειδωτικό απέναντι στις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες του αίματος. Όταν υπάρχουν αυξημένες ανεπιθύμητες ουσίες στο αίμα (που προκαλούνται από τη φλεγμονή των αρτηριών εξαιτίας της κατανάλωσης πολύ επεξεργασμένων τροφών και μεγάλης ποσότητας ζάχαρης), αυξάνεται και η χοληστερόλη για να τις καταπολεμήσει. Η χοληστερόλη είναι επίσης απαραίτητη για την παραγωγή πολλών ορμονών, κάποιες από τις οποίες βοηθούν στην καταπολέμηση καρδιοπαθειών. Τέλος, έρευνα δείχνει πως όταν κάποιος καταναλώνει περισσότερα κορεσμένα λιπαρά συνήθως προσλαμβάνει λιγότερες συνολικά θερμίδες.

Τα βιολογικά προϊόντα δεν θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Τα βιολογικά προϊόντα δεν θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Annal of Internal Medicine ανάλυσε 200 μελέτες που συνέκριναν τα οφέλη για την υγεία των βιολογικών σε σχέση με τις συμβατικές τροφές. Στα αποτελέσματα δεν βρέθηκαν ξεκάθαρα οφέλη από την κατανάλωση μόνο βιολογικών προϊόντων, σε ό,τι αφορά την πρόληψη ασθενειών και την καλύτερη υγεία. Αλλά και αναφορικά με την απώλεια βάρους, δεν εντοπίστηκαν σημαντικές διαφορές στις θρεπτικές πληροφορίες βιολογικών και συμβατικών προϊόντων, των θερμίδων συμπεριλαμβανομένων.Η αλήθεια πίσω από το μύθο: Χρειάζεται να γίνει περισσότερη έρευνα για τις βιολογικές τροφές. Σαφώς έχουν λιγότερα φάρμακα και τοξίνες, το πραγματικό ερώτημα όμως είναι αν αυτή η διαφορά παίζει όντως ρόλο στην υγεία μας. Και μην ξεχνάς πως ένα βιολογικό ή υγιεινό φαγητό δεν σημαίνει πως δεν είναι παχυντικό. Η καστανή ζάχαρη παραμένει ζάχαρη!

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i