Ευεργετικές ιδιότητες νερού: 3 βασικά οφέλη που χαρίζει στο σώμα σου

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε ημερησίως;

11.10.2018

εχεις διαβασει

Ευεργετικές ιδιότητες νερού

Οι άνθρωποι καταναλώνουν νερό ως απλό πόσιμο νερό, αλλά και σε ποτά ή από την τροφή μας. Το νερό στα τρόφιμα μπορεί να είναι εγγενές ή να προστίθεται κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, αλλά και να παραχθεί από το μεταβολισμό. Όλα συμβάλλουν στη «συνολική πρόσληψη νερού». Δυστυχώς, υπάρχουν λίγα στοιχεία σχετικά με τη συνολική κατανάλωση νερού. Τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν σημαντική διακύμανση στις επιλογές πρόσληψης υγρών.

Δες επίσης: Πόσα γραμμάρια είναι η σωστή μερίδα ακόμα και στις υγιεινές τροφές;

Μελέτες έχουν δείξει ότι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την πρόσληψη υγρών.  Η διαθεσιμότητα, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, η γεύση, η ποικιλία γεύσης, η θερμοκρασία του ποτού, η εγγύτητα του ποτού, ακόμα και το δοχείο που βρίσκεται το υγρό έχει δείξει ότι επηρεάζει την πρόσληψη.

Η περιεκτικότητα σε νερό των ποτών ποικίλλει. Το απλό πόσιμο νερό και τα αναψυκτικά είναι 100% νερό, ενώ ο καφές και το τσάι είναι 99,5% και τα αθλητικά ποτά 95%. Οι χυμοί φρούτων ποικίλλουν από 90% έως 94% νερό. Το γάλα είναι από 87% έως 91% νερό, ανάλογα με τα λιπαρά.

The Mamagers Update:

Τί είναι τα baby blues και γιατί είναι πιθανό να τα βιώσουν αρκετές μαμάδες

Οι μπαμπάδες ασχολούνται με τα παιδιά 3 φορές περισσότερο από τους δικούς τους μπαμπάδες

Το νόημα της ζωής σε 12 φράσεις από τον Πατέρα Αντώνιο

Ευεργετικές ιδιότητες νερού: 3 βασικά οφέλη που χαρίζει στο σώμα σου:

1. Αίσθημα πληρότητας

Η επαρκής κατανάλωση νερού μπορεί να σε κάνει να νιώσεις πληρότητα ανάμεσα στα γεύματά σου. Δοκίμασε να πιεις ένα ποτήρι νερό όταν νιώθεις ότι πεινάς. Το νερό ρυθμίζει την όρεξη μειώνοντας την τάση που έχουν πολλά άτομα να μπερδεύουν την πείνα με τη δίψα, με αποτέλεσμα να τρώνε παραπάνω. Αυτή η απλή κίνηση θα σε κάνει να σκέφτεσαι πριν από κάθε γεύμα ή σνακ σου, σώζοντάς σε από πολλές περιττές θερμίδες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από το American Chemical Society, η κατανάλωση 2 ποτηριών νερού πριν το γεύμα το μειώνει κατά 75-90 θερμίδες. Αν λοιπόν καταναλώνεις κατά μέσο όρο τρία γεύματα την ημέρα, γλιτώνεις μέχρι και 270 θερμίδες καθημερινά χωρίς να νιώθεις στέρηση.

2. Επαρκής ενυδάτωση

Ένα σωστά ενυδατωμένο σώμα είναι κι ένα υγιές σώμα. Καθημερινά, όμως, ο άνθρωπος χάνει ένα μέρος του νερού του σώματός του, λόγω του ιδρώτα, της ούρησης και του μεταβολισμού. Αν δεν αναπληρώσεις, λοιπόν, το νερό που χάνεις, μπορεί εύκολα το σώμα σου να αφυδατωθεί. Τα οστά, όπως και οι μύες, περιέχουν σημαντική ποσότητα νερού
και δεν μπορούν να αποδώσουν αν δεν είναι επαρκώς ενυδατωμένα. Αυτό σημαίνει ότι η προπόνησή σου είναι λιγότερο αποδοτική και πιθανώς να κουράζεσαι πολύ πιο εύκολα. Επίσης, ένας αφυδατωμένος οργανισμός κρατάει όλο το νερό που προσλαμβάνει γιατί δεν ξέρει πότε θα λάβει κι άλλο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους σε υγρά. Όταν ο οργανισμός έχει μια σταθερή παροχή νερού που χρειάζεται, αποβάλλει άφοβα το παραπάνω νερό από πάνω του.

Δες επίσης: Κετογονική δίαιτα: Πλάνο διατροφής 14 ημερών σχεδόν χωρίς υδατάνθρακες από τη διατροφολόγο Ελένη Παπαγιαννίδου

3. Βοηθάει το μεταβολισμό

Το νερό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό της τροφής που καταναλώνεις. Όταν δεν πίνεις αρκετό νερό, ο οργανισμός σου δεν είναι αποδοτικός σε αυτή τη διαδικασία. Μια πρόσφατη μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism έδειξε ότι σε 14 άνδρες και γυναίκες που έπιναν 500 ml νερό ο μεταβολικός ρυθμός αυξήθηκε κατά 30% κατά μέσο όρο, κυρίως εξαιτίας της προσπάθειας του οργανισμού να φέρει το νερό στη θερμοκρασία του σώματος μετά την κατάποσή του. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι, αυξάνοντας την πρόσληψη νερού κατά 1,5 λίτρο ανά ημέρα για 1 χρόνο, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια 2,3 κιλών χωρίς να κάνεις ιδιαίτερα άλλες αλλαγές.

Τελικά, πόσο νερό να πίνουμε;

Γενικά τα υπουργεία Υγείας και οι διεθνείς οργανισμοί είναι πολύ διστακτικοί στη σύσταση ενός ακριβούς αριθμού κατανάλωσης νερού για όλους, καθώς οι ανάγκες είναι εξατομικευμένες.

Μετά από πολλές μελέτες όμως και αφού έκρινε ότι είναι υπαρκτή η ανάγκη ενός συστήματος προσδιορισμού για να κατευθυνθούν οι παγκόσμιες αρχές, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέληξε στην εκτίμηση –με βάση έναν ενήλικα άνδρα βάρους 70 κιλών και μιας γυναίκας 58 κιλών, κάτω από τις κανονικές συνθήκες– ότι οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται 2,2 λίτρα νερό/ημέρα και οι άνδρες 2,5 λίτρα/ημέρα.

Οι αριθμοί αυτοί φτάνουν στα 4,5 λίτρα, ίδιο και στα δύο φύλα, σε περίπτωση έντονης δραστηριότητας ή αυξημένης θερμοκρασίας. Οι μελέτες πλέον προσανατολίζονται στην έρευνα των συγκεκριμένων θετικών συνεπειών μιας πολύ υψηλότερης πρόσληψης υγρών. Γιατί πρέπει να πίνουμε τόσο νερό;

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

κετογονική δίαιτα
3 μύθοι που θα ακούσεις για την κετογονική δίαιτα

Γιατί δεν ισχύουν; Η διατροφολόγος Ελένη Παπαγιαννίδου σού δίνει την απάντηση

καλύτερη απορρόφηση σιδήρου
Πώς απορροφώνται καλύτερα τα μέταλλα; Με αυτούς τους συνδυασμούς τροφών

Ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, ψευδάργυρος, φώσφορος. Τα μέταλλα δεν είναι τόσο εύκολα στην απορρόφηση από τον οργανισμό και γι’ αυτό είναι σημαντικό να ξέρεις τους ιδανικούς συνδυασμούς για να αφομοιωθούν.

7 τροφές που σου ανοίγουν την όρεξη (και φαίνονται χορταστικές)
7 τροφές που σε κάνουν να πεινάς περισσότερο αφού τις φας

Μπορεί να χορταίνεις πολύ για λίγο, όμως μετά πεινάς απότομα. Γιατί συμβαίνει;

τροφές πλούσιες σε κάλιο
Τροφές πλούσιες σε κάλιο και γιατί είναι τόσο σημαντικό για το σώμα σου

Η διατροφολόγος μάς απαντά για τη σημασία του καλίου για τον οργανισμό και τις καλύτερες πηγές του

ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό
10 ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό από την personal trainer της Kim Kardashian

Πιάτα που συνδυάζουν γεύση, θρεπτικά συστατικά και λίγες θερμίδες

#shapegreece