Κετογονική δίαιτα: Πλάνο διατροφής 14 ημερών σχεδόν χωρίς υδατάνθρακες από τη διατροφολόγο Ελένη Παπαγιαννίδου

Η κετογονική διατροφή είναι χαμηλή σε υδατάνθρακες, πλούσια σε λιπαρα και μέτρια σε πρωτεΐνη.

08.10.2018

εχεις διαβασει

H κετογονική δίαιτα

Η κετογονική διατροφή δε θεωρείται πια «αμφιλεγόμενη», αφού τα οφέλη της στο σωματικό βάρος και στην υγεία μας φαίνεται πως είναι πολλά, σύμφωνα με τους ειδικούς που την προασπίζονται. Πρόκειται για μια πολύ χαμηλή σε υδατάνθρακες διατροφή, πλούσια σε καλό λίπος, μέτρια σε πρωτεΐνη, που αρχικά σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1920 για ασθενείς με επιληψία.

Από την Ελένη Παπαγιαννίδου, κλινικό διαιτολόγο- διατροφολόγο, Γ.Ν. Ασκληπιείο
Βούλας (www.rebalance.gr)

Είδες τα δώρα του Shape; Λάστιχο γυμναστικής και DVD για άσκηση στο σπίτι!

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η αποφυγή των υδατανθράκων οδηγούσε σε κέτωση, μια φυσιολογική μεταβολική κατάσταση κατά την οποία το σώμα μας καίει λίπος για καύσιμο αντί για γλυκόζη (υδατάνθρακες), η οποία συνέβαλε στη σημαντική μείωση των επιληπτικών κρίσεων.

Χαμηλή σε υδατάνθρακες, πλούσια σε λιπαρά.

Μείωση της όρεξης, της πίεσης, της ινσουλίνης, των τριγλυκεριδίων, θεραπεία ακμής, καλύτερη απόδοση, βελτίωση του εντέρου είναι λίγα από τα οφέλη της.

Εκείνη η κάτι σαν μαμά, που λέγεται θεία!

Πώς το ιδιωτικό σχολείο μού χάρισε ποιοτικό χρόνο με το παιδί μου

Πώς να εκπαιδεύσεις τους παππούδες για να μη σου … «χαλάσουν» το παιδί

Πώς λειτουργεί η κετογονική δίαιτα;

Όταν το σώμα έχει εξαντλήσει το γλυκογόνο στο συκώτι, παράγει κετόνες και χρησιμοποιεί ενέργεια από το λίπος που είναι αποθηκευμένο στα λιποκύτταρα, εφόσον βέβαια προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες από όσες χρειαζόμαστε.

«Πόσο βάρος θα χάσω;»

Συνήθως με την κετογονική διατροφή χάνεις περίπου 1 κιλό σωματικό λίπος ανά εβδομάδα. Βέβαια, επειδή τις πρώτες 14 ημέρες η κέτωση προκαλεί διούρηση, ενδέχεται η ζυγαριά να δείχνει ότι έχεις χάσει περισσότερο (επιπλέον 2 με 4 κιλά υγρά), αν όμως συνεχίσεις, θα διαπιστώσεις ότι έχεις χάσει λίπος!

Ο αποκλεισμός μιας ολόκληρης ομάδας τροφίμων ακούγεται ακραίος – δε θα πρέπει να τρώμε τα πάντα με μέτρο;

Οι υδατάνθρακες είναι ένα από τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά (μαζί με το λίπος
και τις πρωτεΐνες) από τη διατροφή, ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορούμε
να ζήσουμε και με μικρές ποσότητές τους. Παρόλο που ο εγκέφαλος λειτουργεί κυρίως με γλυκόζη, από τη μία το σώμα κατασκευάζει την απαιτούμενη γλυκόζη από αμινοξέα μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται γλυκονεογένεση, και από την άλλη ο εγκέφαλος μπορεί να
λειτουργήσει πιο αποδοτικά με κετόνες απ’ ό,τι με γλυκόζη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

8 τροφές που θα φας σήμερα για να πέσει η πρησμένη κοιλιά μέχρι αύριο

Τρέφεσαι σωστά και γυμνάζεις τους κοιλιακούς σου κάθε μέρα. Αλλά για κάποιο λόγο σήμερα, ξύπνησες με πρησμένη κοιλίτσα.

φρούτα λαχανικα΄ισορροπημένη διατροφή υγιεινή διατροφή δίαιτα
Βιολογικά τρόφιμα: 5 επιλογές που αξίζει να κάνεις

Μπορεί τα βιολογικά τρόφιμα να έχουν γεμίσει την αγορά, κάποια όμως αξίζει να τα επιλέγεις ακόμη κι αν είναι λίγο πιο ακριβά από τα συμβατικά.

Πειραγμένα μπράουνις σοκολάτας με ντίνκελ από την Gwyneth Paltrow

Μπράουνις σοκολάτας με λίγες θερμίδες. Μια γλυκιά συνταγή από το ιδιαίτερο βιβλίο μαγειρικής της Gwyneth Paltrow, Μy Father’s Daughter.

#shapegreece