Λαχανάκια Βρυξελλών: Ένα super food με σούπερ οφέλη και ιδιότητες!

Παρότι είναι μικροσκοπικά, είναι ιδιαίτερα «θαυματουργά» για την υγεία σου.

13.08.2018

εχεις διαβασει

Είναι ιδιαίτερα θρεπτικά, καθώς περιέχουν αρκετές φυτικές ίνες (4gr), βιταμίνες (Α, C, Κ, Β6, Φολικό οξύ, Ριβοφλαβίνη, Θειαμίνη), αντιοξειδωτικά και μέταλλα (μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο) πολύ χρήσιμα και ωφέλιμα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Δεν περιέχουν καθόλου λίπος και χοληστερίνη, ενώ το ποσοστό νατρίου είναι εξαιρετικά χαμηλό. Τέλος, αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών και θερμιδικά αποδίδουν μόνο 42 kcal ανά 100gr και αποτελούνται σε ποσοστό 87% από νερό. Δες τα οφέλη τους πιο αναλυτικά…

Χοληστερόλη

Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε διαλυτές φυτικές ίνες, μειώνει τα ποσοστά χοληστερόλης στο αίμα μέσω της δέσμευσης των χολικών οξέων (τα οξέα που εκκρίνονται από τη χολή κατά τη διαδικασία της πέψης). Η δράση αυτή οφείλεται κυρίως στην αυξημένη απέκκριση χολικών αλάτων αλλά και της πηκτίνης που περιέχεται σε αυτά.

DNA

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι συγκεκριμένα συστατικά που υπάρχουν στα λαχανάκια Βρυξελλών, μπλοκάρουν τη δράση του ενζύμου σουλφοτρανσφεράση, η οποία είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την υγεία μας καθώς αποδομεί την σταθερότητα του DNA, εντός των λευκών αιμοσφαιρίων.

Αντιοξειδωτικά & βιταμίνες

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια σε βιταμίνες C, E και A καθώς και μεταλλικά ιχνοστοιχεία, όπως το μαγγάνιο. Υψηλή είναι και η περιεκτικότητά τους σε ισχυρά φλαβονοειδή με αντιοξειδωτική δράση, που βοηθούν στην καταστολή του οξειδωτικού στρες. Πρόκειται για μια διαδικασία που, αν αφεθεί ανεξέλεγκτη, μπορεί να ανοίξει το δρόμο για τον καρκίνο και άλλες επικίνδυνες νόσους.

Αντικαρκινική δράση

Μια σειρά από ουσίες, όπως η γλυκοζινόλη και οι ισοθειοκυανάτες, ενισχύουν την αντικαρκινική δράση τους. Τρώγοντας συνεπώς λαχανάκια Βρυξελλών, αποτρέπουμε την εμφάνιση μορφών καρκίνου όπως της ουροδόχου κύστης, του εντέρου, του μαστού, του προστάτη κ.ά. Επίσης, παρόμοια δράση έχει και η σουλφοραφάνη και η ουσία ινδόλη-3-καρβινόλη, η οποία αλληλεπιδρά με τη βιταμίνη C και αναστέλλει ορισμένα ένζυμα που προκαλούν μετάλλαξη, προστατεύοντας από τον καρκίνο του μαστού.

Καρδιαγγειακή υγεία

Ορισμένα ένζυμα και χημικές ουσίες (γλυκοζινόλη και ισοθειοκυανάτες), που περιέχονται τα λαχανάκια Βρυξελλών, εκτός από την αντιφλεγμονώδη τους δράση, λειτουργούν υποστηρικτικά σε ενδεχόμενη βλάβη των αιμοφόρων αγγείων. Η ρύθμιση της συχνότητας και έντασης εμφάνισης των φλεγμονών, μπορεί να αποτρέψει ενδεχόμενες καρδιακές προσβολές, ισχαιμική καρδιοπάθεια και αρτηριοσκλήρυνση.

Πώς και πότε να τα καταναλώσεις

  • Αγόρασέ τα όταν πρόκειται να τα μαγειρέψεις. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με το κοινό αλλά και το κόκκινο λάχανο, τα φρέσκα λαχανάκια Βρυξελλών διατηρούνται μόνο για 3-4 ημέρες στο ψυγείο.
  • Μπορείς όμως να τα καταψύξεις αφού προηγουμένως τα ζεματισεις για 3-5 λεπτά, οπότε μπορούν να διατηρηθούν μέχρι και 1 χρόνο.
  • Είναι διαθέσιμα όλες τις εποχές του χρόνου, αν και η πιο ενδεδειγμένη περίοδος για την κατανάλωσή τους ξεκινά από το φθινόπωρο μέχρι τις αρχές της άνοιξης.
  • Μπορείς να τα καταναλώσεις είτε ψητά στον φούρνο, είτε μαγειρεμένα σε σούπες ή ακόμα ωμά σε σαλάτες και το παρακάτω βίντεο σου δείχνει το πως!

How to Cook Brussels Sprouts

Our love for Brussels sprouts will never go away, especially when cooked this way: http://trib.al/DDwNwBE

Posted by Cooking Light on Sunday, 15 January 2017

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πώς τα ω-3 λιπαρά οξέα δρουν θετικά στη διάθεση; Η διατροφολόγος εξηγεί

Η αύξηση ω-3 λιπαρών οξέων, πέρα απο το πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων που παρέχει στον οργανισμό, δρα θετικά στην καλή ψυχική υγεία των ανθρώπων.

Μεσογειακή διατροφή για γερή καρδιά: Αυτές είναι οι καλύτερες τροφές που πρέπει όλοι να τρώμε

Θεωρείται το μυστικό για την μακροζωία λόγω του ότι οι καρδιολογικές παθήσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο αποτελεσματικά με τη μεσογειακή διατροφή.

7 τροφές να φας αν έχεις στομαχικές διαταραχές

Ποιες τροφές μπορείς να καταναλώσεις όταν έχεις προβλήματα όμως εμετούς, διάρροια και πόνο στο στομάχι.

4 super ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΓΙΑ ΠΑΓΩΤΟ φτιαγμένο μόνο από μπανάνα (χωρίς αυγά και αφάνταστα light!)

Κι όμως, βρήκαμε τις καλύτερες συνταγές για παγωτό, φτιαγμένες μόνο με μπανάνα χωρίς καθόλου γάλα, αυγά ή παγωτομηχανή. Δοκίμασέ τες!

Γκουρμέ πεντανόστιμα σνακ για δίαιτα από τη διαιτολόγο Κλειώ Δημητριάδου μέχρι 160 θερμίδες!

Αυτά είναι τα ιδανικά σνακ για δίαιτα που όχι μόνο θα σε χορτάσουν αλλά και θα σε γεμίσουν απόλαυση με λίγες θερμίδες!

Πώς θα χάσω λίπος και όχι μυς; Η Δρ Μαρία Ψωμά μας δίνει τα μικρά μυστικά!

Υιοθέτησε τη δίαιτα εκείνη που θα σε οδηγήσει σε ένα υγιές βάρος και θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος οριστικά.

#shapegreece