Τα (πολλά) οφέλη του σκόρδου για το ανοσοποιητικό μας

Οι καλύτεροι τρόποι χρήσης σκόρδου για μέγιστα οφέλη.

βασικά συστατικά που δρουν

Aπό τη Σοφία Κόντη, διαιτολόγο-διατροφολόγο (healthnutritionbalance.gr).

Μπορεί το σκόρδο να κρατά μακριά το... κακό μάτι, φαίνεται όμως ότι κρατά μακριά και τους ιούς. Το δεύτερο αποδεικνύεται και επιστημονικά.  Tο σκόρδο, εκτός από άρωμα που ταιριάζει σε πολλά φαγητά, διαθέτει ισχυρές ανοσοποιητικές ιδιότητες. Καθώς έχουμε μπει πλέον στην εποχή του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης, πρέπει να γνωρίζουμε: Πόσο ακριβείς είναι αυτοί οι ισχυρισμοί υγείας;

Τα οφέλη του για την υγεία

Το σκόρδο είναι ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες, που έχει ισχυρή αντιβακτηριακή και αντιική δράση. Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να προκαλέσει χρόνια ασθένεια και να επηρεάζει το σώμα με την πάροδο του χρόνου. Tο σκόρδο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής, ενώ παράλληλα λειτουργεί στο ανοσοποιητικό σύστημα για να μας κρατήσει υγιείς. Συνολικά, είναι ένα υγιεινό φυσικό συστατικό, που σίγουρα μπορεί να διαχειριστεί και πιθανώς να αποτρέψει, αλλά όχι απαραίτητα να θεραπεύσει, συμπτώματα κρυολογήματος και γρίπης.

Το σκόρδο και το ανοσοποιητικό σύστημα

Το σκόρδο έχει πολλές ενώσεις που είναι δραστικές στη διαμόρφωση και τη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι περισσότερες από αυτές τις ενώσεις, όπως τα αντιοξειδωτικά, βοηθούν στη διαχείριση της φλεγμονής με την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Υπό αυτή την έννοια, τα αντιοξειδωτικά στο σκόρδο είναι προστατευτικά έναντι καρδιαγγειακών παθήσεων και μεταβολικού συνδρόμου. Άλλες ενώσεις βοηθούν στην ενεργοποίηση των ανοσοκυττάρων, συμπεριλαμβανομένων των μακροφάγων, των

λεμφοκυττάρων, των φυσικών φονικών κυττάρων και των δενδριτικών κυττάρων. Στόχος όλων αυτών των ανοσοκυττάρων είναι να εξουδετερώνουν ξένους εισβολείς στο σώμα, όπως οι ιοί και τα βακτήρια.

Αλήθεια ή μύθος: «Το σκόρδο αποτρέπει τις ιώσεις»

Σε πολλές μελέτες έχει βρεθεί ότι το σκόρδο μειώνει τη διάρκεια του κρυολογήματος και της γρίπης και μπορεί ακόμα και να αποτρέψει την εμφάνισή τους. Στο πλαίσιο μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Advances in Therapy 146 υγιείς ενήλικες έλαβαν είτε ένα χάπι εικονικού φαρμάκου είτε ένα συμπλήρωμα σκόρδου για 3 μήνες. Η ομάδα που έλαβε το συμπλήρωμα σκόρδου ήταν 63% λιγότερο πιθανό να παρουσιάσει κρυολόγημα. Σε κάποιους από τους συμμετέχοντες που εμφάνισαν κρυολόγημα η διάρκεια της ασθένειας ήταν περίπου 70% μικρότερη από εκείνους της ομάδας του εικονικού φαρμάκου. Πώς συμβαίνει λοιπόν αυτό; Δεδομένου ότι το κρυολόγημα προκαλείται συνήθως από κάποιον ιό, το σκόρδο, καθώς ενισχύει το ανοσοποιητικό, μπορεί να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα αυτών των φυσικών φονικών κυττάρων στο σώμα, ώστε να εξαλειφθούν πριν εισέλθουν στα συστήματα του οργανισμού.

Οι καλύτεροι τρόποι χρήσης σκόρδου για μέγιστα οφέλη

Το σκόρδο δίνει πλούσια γεύση οπουδήποτε προστεθεί, αλλά διαφορετικές μέθοδοι παρασκευής μπορεί να το κάνουν περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματικό στην ανοσολογική υποστήριξη.

▶ Το παλαιωμένο σκόρδο φαίνεται να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα για την υγεία της καρδιάς και τη μείωση του σακχάρου στο αίμα, αλλά το ωμό σκόρδο είναι καλύτερο για

αντιβακτηριακό, αντιιικό και αντιμυκητιασικό αποτέλεσμα.

▶ Το ακατέργαστο σκόρδο μπορεί να είναι εξαιρετικά πικάντικο και δύσπεπτο. Για να αποκομίσεις τα οφέλη χωρίς την έντονη γεύση, πρόσθεσέ το ωμό σε σούπες ή σε πέστο.

▶ Παραδόξως, ο τεμαχισμός του είναι ένας άλλος καλός τρόπος για να πάρεις περισσότερα οφέλη από αυτό. Όταν το σκόρδο συνθλίβεται ή τεμαχίζεται, ένα ένζυμο που ονομάζεται αλλιινάση απελευθερώνεται και παράγει αλλισίνη. Ωστόσο, η ενζυματική διαδικασία απαιτεί περίπου 15 λεπτά για να τεθεί σε ισχύ. Συνιστάται, λοιπόν, να μην τρώγεται ή να μαγειρεύεται αμέσως, αλλά να αφήνεται να «καθίσει» για λίγο πριν χρησιμοποιηθεί.

▶ Τέλος, προτίμησέ το ωμό. Το μαγείρεμά του μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητά του λόγω θερμότητας.

Μαύρο σκόρδο: Αυτή είναι η απόλυτη σύγχρονη υπερτροφή

Έφτιαξες σκόρδο με μέλι; 2 τονωτικές συνταγές κατά της γρίπης με βάση το σκόρδο!

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

ΥΓΕΙΑ Τρι, 21 Σεπ 2021

Διατροφή και αυτοάνοσες παθήσεις: Πώς μπορεί να σε βοηθήσει;

Η Δήμητρα Γλυνού, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc Διατροφή, Δημόσια Υγεία και Πολιτικές, διερευνά τη σχέση ανάμεσα στα αυτοάνοσα και στη διατροφή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟς ΣΥΝΕΡΓΑΤΗς SHAPE

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i